Gjest Forvirra jente Skrevet 26. mars 2004 #1 Skrevet 26. mars 2004 Traff en mann jeg likte godt. Vi møttes bare tre ganger, men sendte masse sms og prata på msn. Det var masse flørting og "antydninger". Men så dabba kontakten av. Jeg vet ikke hvorfor, men det er vel mest pga ham. Jeg har følt at han ikke var så interessert likevel, og har derfor ikke villet mase. Så det er jo begge to som har tatt mindre kontakt i det siste. Men jeg vil ha mer kontakt! Jeg vil bli kjent med ham og se om det kan bli noe mer mellom oss. Det som er problemet mitt, er at jeg ikke vet hvor jeg har ham. Han sender liksom litt blandede signaler. Han tar lite kontakt, men når det er lenge siden vi har hatt kontakt (ca 5 dager), sender han sms. Da er det enten vitser (frekkiser) eller en sånn "Har du det bra"-melding. Jeg pleier å svare på dem, og kanskje spørre om han har det bra og sånn. Da pleier han å svare ganske kort. Så da lurer jeg liksom på hvorfor han sender melding i det hele tatt?!? Vil han ha kontakt eller ikke? Jeg sender aldri melding til ham først lenger, for jeg vil ikke mase (og jeg er ikke den som tar mest initiativ når det gjelder gutter). Men jeg tar ofte kontakt på msn. Han tar aldri kontakt med meg der, og jeg tenker ofte at jeg skal la være, for å se om han gjør det. Men etter noen dager ender det alltid med at jeg sier hei (klarer ikke la være). Da snakker vi litt, men det er ofte jeg som må holde praten i gang. Men vi flørter fremdeles litt når vi snakker på msn. Jeg spurte ham for noen uker siden og han ville finne på noe en dag og da svarte han at vi kunne godt det. Men det har liksom ikke blitt noe mer prat om det. På søndag fikk jeg sms fra han, etter at vi ikke hadde hatt kontakt siden tirsdagen. Og da skrev jeg at hvis han ville finne på noe, så kunne han si fra. Da svarte han ":-) Jepp". Hva betyr det da? Jeg tolker egentlig dette som at han ikke er interessert, men hvorfor må han da sende meldinger til meg? Kan han ikke la være? Jeg klarer ikke å glemme han så lenge vi går rundt og har sånn sporadisk kontakt. Noen som forstår denne mannen? Eller har noen tips til hva jeg skal gjøre? (Han er forresten 31 år...)
Gjest Madam Felle Skrevet 26. mars 2004 #2 Skrevet 26. mars 2004 For det første går det jo fint an å være venner, og det kan hende det er det han føler. Det er jo komplett umulig for han å vite at du er interessert uten at du forteller det til han. Slutt å tolk hva han vil, og ta heller mot til deg og spør. Det kan hende han da svarer at han bare ser på deg som en venn, men da vet du, og kan forholde deg til det. Må være bedre det enn å gå rundt grøten som du gjør nå.
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 26. mars 2004 #3 Skrevet 26. mars 2004 Kan også være så enkelt at han faktisk syns det er hyggelig med litt smskontakt i ny og ne, og ikke helt "gidder" å si at han ikke vil mer! Det ER vanskelig å si fra "nei, jeg har ikke lyst til å bli bedre kjent med deg". Mye lettere å la det dabbe av. Jeg tror ikke dette er spesielt for gutter heller, jeg tror at det er mer mennesklig. Vi vil jo ikke såre andre og vi vet jo at selv om vi skal være ærlige, så er det sårende å få beskjed om at noen ikke vil bli kjent med deg/videreutvikle et bekjentskap. Du kan selvsagt si til han at du har lyst til å bli bedre kjent. Svaret du da antakelig får er at det vil han og, men uten at det nødvendigvis betyr at han faktisk gjør noe med det. Jeg har hatt noen sånne runder, og jeg ser at dette er nokså vanlig, iallfall i "forhold" hvor man ikke har noen naturlige møtepunkter. Tenk litt på deg selv også. Du treffer en fyr, han er helt ok. Han sender meldinger om at han vil noe mer, du vil egentlig ikke. Er det ikke da litt sånn at du også sender doble signaler? Du svarer på sms for å være "grei", men føler selv at du er litt avvisende i dine svar. Han derimot, tolker det AT du i det hele tatt svarer som et tegn på at du egentlig vil...... Mulig dette ble veldig uklart - men det er iallfall mine tanker rundt det. Det er mao. mye enklere å bli kjent med/utvikle noe med noen du faktisk fysisk treffer av og til (jobb/skole/venner ol).
Gjest GreenSky Skrevet 26. mars 2004 #4 Skrevet 26. mars 2004 Tja... Det blir vanskelig å tolke dette her, tenk om jeg tar helt feil. Men - hvor lenge har dere holdt på å skrive meldinger og snakke på msn? Hvis dere har gjort det i lang tid og ting ikke har utviklet seg videre, ville jeg tatt det til etteretning... Hva med å vente et par uker og se om han kommer med forslag til å treffes? Hvis ikke foreslår jeg at du foreslår noe spesifikt ovenfor han, om dere skal se en film dere begge liker, eller om han vil bli med å ta en øl i helgen, eller noe.
Gjest Forvirra jente Skrevet 26. mars 2004 #5 Skrevet 26. mars 2004 Takk for svar! Jeg har vel egentlig også tolka det som han kanskje vil være venner. Men det som er litt forvirrende, er at det er jo han som sender melding til meg etter at det har gått lang tid. Jeg mener, hvis han vil "komme seg unna", men ikke vil såre meg med å si det, er det jo bare å la være å sende meldinger i det hele tatt egentlig. For jeg sender jo ikke meldinger til ham, så det er jo ikke noe som tvinges fram liksom. Æsj! Jeg roter meg alltid bort i sånne menn jeg... :-?
Gjest GreenSky Skrevet 26. mars 2004 #6 Skrevet 26. mars 2004 Du er ikke den eneste, hvis det er noen trøst.
Gjest Forvirra jente Skrevet 26. mars 2004 #7 Skrevet 26. mars 2004 Tusen takk GreenSky! Vel, jeg har bestemt meg for å prøve å la være å ta kontakt med ham, og la han ta initiativet hvis han vil det. Og jeg har ikke gjort det heller på lenge nå. Vi snakka på msn tirsdag forrige uke. Jeg har ikke tatt kontakt etter det, og bare svarte på melding fra han på søndag. Men hvis han logger seg på msn i dag, så kommer jeg sikkert til å si hei likevel... Klarer ikke å la være, og så er jeg litt naiv og tenker at kanskje han er usikker på meg også. Tror liksom at jeg må ta litt kontakt i ny og ne, for å vise at jeg fremdeles er interessert. Men, vi har holdt på siden før jul, og han er jo såpass voksen at han burde tørre å ta initiativ hvis han vil det. Så etter så lang tid, må jeg jo bare innse at ingenting vil skje. Og det er egentlig helt greit. Kan gjerne være venner med ham. Det er bare det at jeg vil vite! Jeg vil vite hvor landet ligger, så jeg vet hvordan jeg skal forholde meg til ham.
Gjest Madam Felle Skrevet 26. mars 2004 #8 Skrevet 26. mars 2004 Om du vil vite, må du tørre å spørre.
Gjest GreenSky Skrevet 26. mars 2004 #9 Skrevet 26. mars 2004 Vel, jeg har bestemt meg for å prøve å la være å ta kontakt med ham, og la han ta initiativet hvis han vil det. Og jeg har ikke gjort det heller på lenge nå. Vi snakka på msn tirsdag forrige uke. Jeg har ikke tatt kontakt etter det, og bare svarte på melding fra han på søndag. Bra, du er flink! Vet hvordan det er, når det klør i fingrene etter å sende en melding, men en vet at en ikke bør, fordi en ikke vil virke overivrig. :-? Tror liksom at jeg må ta litt kontakt i ny og ne, for å vise at jeg fremdeles er interessert. Ja, det er nok lurt. Problemet er bare å finne en balansegang, en vil jo ikke virke overivrig, men samtidig vil en heller ikke virke uinteressert. Ikke helt enklelt, det der, nei, vet åssen det er. Jeg vil vite hvor landet ligger, så jeg vet hvordan jeg skal forholde meg til ham. Ja, det skjønner jeg godt.
Hillary- Skrevet 26. mars 2004 #10 Skrevet 26. mars 2004 Kan hende han bare vil chatte, være venner... Men noen mennesker (ikke bare menn...) trenger, kanskje ganske lang tid...av ulike årsaker... Da er det supert at du ikke er mer pågående enn det du er. Det er likevel viktig at han ikke får glemme deg....hvis du vil ta sjansen på dette. Jeg hadde ikke gitt han all verdens tid hvis han ikke vil treffes igjen snart. (I den grad det går an å sette tidsbegrenseninger i slike tilfeller...) Dere har jo tatt et steg tilbake og det er viktig å treffes igjen for overhodet å gå videre, synes jeg. Problemet med elektronisk kontakt er at folk kan gjemme seg i større grad. Du får ikke noe inntrykk av han og hans humør osv. Hvis dere begynner å kommunsiere litt skikkelig igen, så går det an å hinte litt hvis han ikke tar noe konkret initiativ. "Skal du dit?" "Det skjer noe der og der..." "De har usedvanlig god kaffe der..." Men jeg er ikke akkurat noen ekspert på dette her da.....
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #11 Skrevet 26. mars 2004 Tusen takk for svar dere! Som sagt, jeg prøver å ikke være overivrig, og det mener jeg at jeg klarer også. Men hvis han kommer på msn i dag, skal jeg si hei til ham da? Det var jo han som tok kontakt med meg sist, så det er liksom min tur... Eller skal jeg la være, og se om han gjør det? Huff, vanskelig dette her! :-?
Gjest Forvirra jente Skrevet 26. mars 2004 #12 Skrevet 26. mars 2004 Det var meg over, glemte å skrive navn...
vivi Skrevet 26. mars 2004 #13 Skrevet 26. mars 2004 Syns ikke du skal ta kontakt. Hvis han vil noe mere med deg så bør han vise mere interesse. Skjønner godt at du er frustrert. Han ser jo at du er pålogget msn, og kan da ta kontakt med deg. Og da er det fritt fram for deg å svare....
Gjest Madam Felle Skrevet 26. mars 2004 #14 Skrevet 26. mars 2004 Hva er det med det at jenten ikke kan vise interesse? Forstår ikke hvorfor du ikke kan prøve deg på han, for hva har du egentlig å tape? Hvorfor må stoltheten alltid komme i veien? Vil han ikke noe mer med deg er det vel ikke verre enn det er nå vel. Slutt å tolke alt som hender rundt deg, og hopp i det, for du har egentlig ikke noe å tape på det.
Hillary- Skrevet 26. mars 2004 #15 Skrevet 26. mars 2004 Du kan jo legge deg som utlogget/ usynlig og se om han er der, og så logge deg på hvis du føler for det. (Det er jo helg i kveld....så kanskje du ikke behøver å fortelle han at du eventuelt "bare" er hjemme...?) Hvis du logger deg på, så kan du se hva han gjør eller si hei selv. Det er ikke så veldig påtrengende å si hei... Føler han seg presset da, så synes jeg han har et problem. På en eller annen måte burde du finne en større trygghet i forhold til han, synes jeg. Jeg vet ikke om du er litt usikker generelt eller om poenget er at du får så liten respons fra han. Det er litt vanskelig å være konkret, for man vet ikke hva som rører seg i folk.
Joplaya Skrevet 26. mars 2004 #16 Skrevet 26. mars 2004 Hvorfor leker vi sånne leker? Hvorfor begynner vi å ta mindre kontakt, bare fordi den andre gjør det? Nekter å ta kontakt først, vente til den andre gjør det. Hva om den andre parten bedriver den samme leken? Hvor skal man da ende opp? En liten sann historie om min lite smarte venninne: Hun datet en fyr et par ganger, som hun var veldig tiltrukket av og likte veldig godt - VELDIG godt. Etter et par dater kommer kameraten bort til henne og sier at fyren hun dater ikke egentlig er interessert i henne, han prøver bare komme over eksen. Hva skjer? Hun trekker seg unna. Og han trekker seg da unna - for disse to tenker visst veldig likt, skal ikke risikere å like den andre bedre bla bla bla. Min venninne ender til sengs med kameraten i fylla. Hvorfor? Fordi hun antok at hun ikke hadde sjans på han hun hadde lyst på og måtte da finne en måte å komme seg videre på, pluss at kameraten klarte å sjarmere henne. Via kameraten finner jo drømmefyren ut hva disse har gjort. Han blir rimelig forbanna. Hun sitter igjen og skjønner ingenting for han var jo ikke interessert og blir irritert på han for han har jo ingen grunn til å bli sur. Jeg banker litt vett inn i hodet hennes og hun ber om unnskyldning. Da kommer det frem at han var forelsket som aldri før, men han merket at hun trakk seg unna og da gjorde han det også. Og sånn gikk det. Kameraten? Han var vel på en egotripp, sjalusidrama og hevnaksjoner. Venninnen min klarte å miste drømmefyren pga sin lille, store stolthet - og usikkerhet. Slutt å leke leker. Man har mer å tape med den taktikken enn ved å bare være seg selv og tørre litt mer. Og hvorfor skal han komme og si når dere skal finne på noe? Du kom med en åpen invitasjon. Kom med en spesifikk en også da vel.
Hillary- Skrevet 26. mars 2004 #17 Skrevet 26. mars 2004 Spill er vanvittig dumt. Men noen ganger kan det være smart å finne en strategi som beskytter oss selv, gir oss makten tilbake (når vi føler oss på bånn) og kanskje tvinger frem en respons hos en treig fyr. Strategi kan være ærlig - vi bare tenker over våre handlinger... - Utlogging på nettet er en beskyttelse. Det samme er å trekke seg tilbake. - Både utlogging og litt tilbaketrekking tror jeg gir en kvinne makt når hun ikke får spesielt mye respons på å ta kontakt. Slik kan vi tvinge frem en respons. Det er ikke det samme som å sitte i tårnet og vente. (Jeg tror ikke menn trekker seg tilbake for å få en kvinne. De trekker seg tilbake når de må tenke, få opp motet eller ikke er interessert. Når de ve hva de vil ha og er klare setter de inne støtet)
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #18 Skrevet 26. mars 2004 Du har kommet frem til riktig tolkning selv. Han er ikke interessert i deg som kvinne! Enten ville han kun ha et vennskap med deg i utgangspunktet, ELLER du har gitt han for MYE, for TIDLIG! Og da fordufter menn ganske fort, noe jeg forstår,,,det ville jeg ha gjort også!
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #19 Skrevet 26. mars 2004 Hvis du ALLTID roter deg bort i slike menn,,,,som du selv sier....Så MÅ det være noe med DIN oppførsel, som får menn til å trekke seg unna::::::::: Gir du for mye av deg selv med en gang,,,fysisk og psykisk? Og ikke glem at det er mennene som er JEGEREN, det er ikke oss kvinner. Hvor gammel er du foresten? Lykke til neste gang. Denne mannen her kan du bare glemme, han er ikke tilstrekkelig interessert:
Gjest Forvirra jente Skrevet 26. mars 2004 #20 Skrevet 26. mars 2004 Huff, jeg vet. Jeg skjønner heller ikke hvorfor vi må spille sånne spill hele tiden. Egentlig har jeg mest lyst til å fortelle ham at jeg liker ham og vil bli bedre kjent. Men så er det den stoltheten da. Har ikke lyst til å bli avvist. Men samtidig så bor han såpass langt unna at jeg sannsynligvis ikke kommer til å treffe ham igjen hvis vi ikke har avtalt det. Så da gjør det jo egentlig ikke noe å dumme seg litt ut, mener jeg. Det er bare det at jeg føler meg så sårbar hvis jeg er såpass ærlig mot ham. Men jeg burde egentlig ikke føle det sånn heller, for det er jo ikke snakk om kjærlighetserklæringer her, bare at jeg har lyst til å bli bedre kjent. Jeg vet at det enkleste er å spørre. Og jeg vet at jeg har ingenting å tape. Det er bare det å tørre å gjøre det... Samtidig så vet jeg at hadde han vært interessert, så hadde jeg sannsynligvis visst det. Han tok sååå mye kontakt i begynnelsen. Sendte sms'er hver dag og prata masse på msn. Så siden han har slutta med det, er det vel en grunn... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå