FruTrønder Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Jeg har så smått begynt å tenke på blomsterbedene og buskene jeg skal plante til våren, og trengee virkelig hjelp av noen som vet mer enn meg om det! Vi har per dags dato bare ei gressplen uten planter av noe slag. Det er litt dårlig jord, så jeg trenger tips til planter, trær o.l som tåler at jorda ikke er førsteklasses! De kan og gjerne kreve minimalt med stell, da jeg har en tendens til å glemme å vanne osv ;-) Lønner det seg å legge duk i bunnen av bedet, før plantejorda legges i? Jeg trenger masse tips! Blir takknemlig for all hjelp
Wonders Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 (endret) Hei jeg er der du er for ikke lenge siden Jeg gikk innom min lokale hageland for å få palnter og blomster som tåler været jeg har lokalt. For drar man for langt vi det ikke spire da det enten er for varmt eller for kaldt. osv. Jeg ville lagt duk. Jeg la min lag i lag for å være 100% sikker på at det ikke kommer opp ugress for jeg har hvit stein på toppen. hagegal er et fint forum å titte i også. Jeg fikk aldri solsikkene til å spire mer enn dette forje sommer Jeg elsker min Revebjeller, selv om den er giftig, ja hva er ikke giftig i beddet fra før av. Denne var det litt størelse på når jeg kjøpte den, og den ble stor og fin. Ingen av rådyrene spiste av den heller, så rosene mine var ikke beddets Dronning hos meg. Hortensian er helt nydelig, og kommer opp igjen år etter år. Den trenger mye vann. Og jeg vanner hver kveld. For utstyr drar jeg på Jula jeg. http://www.jula.no/hage/ Endret 20. mars 2013 av Wonders
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå