Gå til innhold

Smerter i hodet, øyet og tenner

Anbefalte innlegg

Gjest Vondt
Skrevet

På venstre side er det en konstant og nagende smerte. Smerten i hodet er konstant og så skifter smerten mellom venstre øye og tennene. Høryresiden er helt fin.

Har tatt 4 ibux på kort tid uten resultat.

Tidligere i dag var venstre øye rart. Følte at synet sviktet på en måte, nesten som om jeg var blendet og jeg følte jeg ble kvalm. Hadde ikke vondt da, det var bare ekkelt.

Noen som har peiling på hva det kan være? Hvis det ikke gir seg tar jeg kontakt med lege i morgen.

Gjest Gjest
Skrevet

Høres litt ut som bihulebetennelse.

Skrevet

Akutt bihulebetennelse? Kom deg til legen - da får du et svar fra noen som kan noe om dette.

Skrevet

Det kan og høres ut som migrene, mtp at det er halvsidig smerte, du har hatt kvalme og synsforstyrrelse.

Gjest Tirkes
Skrevet

Synsforstyrrelsen lot meg tenke migrene også. Dersom du søker stillhet, mørke og litt kjølig rom, så er det mine "klassiske" behov når jeg har migrene. Kaldt og stille soverom, rullegardinen igjen og gjerne solbriller på. Sykt nok.

Men bihulene ligger der du har vondt. Bihulene ligger oppå øvre jeksler/visdomstenner og under øyet. Betennelser der gjør veldig vondt. En av symptomene der er hodepine + tannpine. Har aldri hørt om migrene som gir utslag i tannpine, men det finnes jo mange varianter migrene.

Du kan lese mer om det her: http://nhi.no/sykdommer/ore-nese-hals/bihulene/bihulebetennelse-akutt-3441.html?page=2

Skrevet

Når jeg har skikkelige migreneanfall og ikke får tatt medisin så får jeg faktisk smerter i jekslene tilslutt, men da har det vedvart ei stund!

Jeg ender som oftest opp med bihulebetennelse hvis jeg er forkjølet, men da sitter det både i øvre og nedre bihuler, over begge øynene.

Uansett; det blir jo bare spekulasjoner; så Ts bør gå til legen.

(hverken bihulebetennelse eller migrene er farlig. Bare innmari vondt!)

Gjest Vondt
Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg heller mot bihulebetennelse. Nå virker ibuxene omsider, har ennå vondt men ikke slik at jeg føler for å stikke ut øyet og trekke ut tennene. :icon_lol:

Gjest O___o
Skrevet

På venstre side er det en konstant og nagende smerte. Smerten i hodet er konstant og så skifter smerten mellom venstre øye og tennene. Høryresiden er helt fin.

Har tatt 4 ibux på kort tid uten resultat.

Tidligere i dag var venstre øye rart. Følte at synet sviktet på en måte, nesten som om jeg var blendet og jeg følte jeg ble kvalm. Hadde ikke vondt da, det var bare ekkelt.

Noen som har peiling på hva det kan være? Hvis det ikke gir seg tar jeg kontakt med lege i morgen.

Høres ut som vanlige symptomer på bihulebetennelse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt bihulebetennelse, men for meg så hørtes dette ut som smerten jeg får når jeg spenner kjevemuskelen mye over lang tid pga stress. Da blir det en dunkende smerte i kjeveleddet, jekslene, og ofte opp i øyet også med tilhørende synsforstyrrelser. Fysioterapauten bruker å behandle det med å stikke en finger inn i munnen og trykke utover på kjevemuskelen. Sinnsykt vondt, men også deilig til slutt. Tannlegen har gitt meg en skinne til å bruke om natten. Det hjelper også mye. Men det som hjelper mest er å slutte å stresse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...