Gå til innhold

Valpen klør seg hele tiden på ansiktet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun var for noen timer siden hos dyrlegen og fikk bedøvelse fordi hun skulle ta røgnten av ryggen. Alt så bra ut.

Men når vi kommer hjem, så begynner hun å klø seg intenst på ansiktet. Er ikk sikker på om det er øynene eller snuta som svir/klør. Eller selve ansiktet. Hun trykker ansiktet mot alt hun ser og bruker labbene til å klø seg. Virker som hun ikke klarer å slappe av og noen ganger piper hun. Jeg har prøvd å se etter om hun har noe i ansiktet og har vasket ansiktet litt. Men hun klør fortsatt.

Kan det være en allergireaksjon? Skal jeg vente og se om hun blir bedre i morra eller skal jeg ta kontakt med dyrlegen nå?

Anonym poster: 8d1db716aa7c29040c6ae30df9bc1728

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring dyrlegen

Anonym poster: 1ab0e0988fb77ffa7421270fcac87f64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ringte dyrlegen samme kvelden og fikk komme, de sjekka henne og kunne ikke finne noe spesielt feil på henne. Men siden hun var så liten og ung ennå, turde de ikke å gi henne noe annet enn litt smertestillende.

Det hjalp litt, hun klødde seg ikk like mye, men fortsatt klødde hun litt. Nå har det gått 1-2 dager? husker ikke, haha. Men hun klør litt fortsatt innimellom. Våknet i natt og klødde seg litt, rulla rundt og sånt, så roet hun seg ned igjen.

Lurer påhva det er? Hvorfor dukketdet opp etter at vi var hos dyrlegen? Jeg kjøpte også godbiter etter dyrlegetimen som hun aldri har smakt før og har nå kastet den, posen nesten hel full, fordi kanskje det er grunnen... jeg har ikke peil og håper virkelig det forsvinner snart!

Har allerede brukt veldig mye penger på dyrlegen på denne valpen. Ørebetennelse og røngten av ryggen. Ørebetennelsen er helbredet så langt og ryggen var helt fin. Så hun feiler ikke noe nå, men så er det denne kløinga da... min første valp har jeg ennå ikke opplevd noen "sykdommer" eller noe lignende på og hun er snart 3 år i dag. Stor forskjell på valper/hunder ser jeg ja. Håper bare ikke denne valpen alltid kommer til å ha et eller annet bullshit! Er glad i henne uansett så klart, men det kan bli veldig dyrt om hun alltid må til dyrlegen..

Skrevet

Tenker nok at det kan ha vært en allergisk reaksjon ja, hvis ikke hun har noen annen plage som feks. øremidd eller noe betennelse på øyet. Vanskelig å si om det kom av godbitene eller det veterinæren gav henne av bedøvese. Du kunne spurt veterinæren om en antihistamin/allergimedisin. Vet om noen hunder som får dette hver gang de får vaksiner, for å unngå allergiske reaksjoner eller bivirkninger.

AnonymBruker
Skrevet

Hun virker helt fin nå. Så jeg er ganske sikker på at det var en reaksjon på bedøvelsen. Alt er bra nå heldigvis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...