Adhara Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Hva skal dere spise i bryllupet deres? Jeg er veldig usikker på dette enda, så alle tips mottas med takk
Petalouda Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Salat med kongekrabbe, avokado og sweet chili-pure Stekt andebryst servert med kirsebær, selleri og spiresalat Sjokoladetrukket kake med friske bær og krem Dette er vår meny, rensket for pretensiøse beskrivelser 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Vi tar frem grillen å skal grille dette. Helgrillet kveite Entrecote av okse Hjemmelagede pølser Couscoussalat, nøtter, tørkede frukter og granateple Kremet potetsalat med dijon, eple og purreløkUrtesmør Røkt paprika og hvitløksaus Sesongens aspargesGrillet tomat med parmesan Grønn salat med vinaigrette og krutonger Hjemmebakt foccacia med aioli - (ekstra til senere på kvelden) Kiara Anonym poster: 49f260078f7727a1806d1eddd4999cda 3
cecilie85 Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Vi tar frem grillen å skal grille dette. Helgrillet kveite Entrecote av okse Hjemmelagede pølser Couscoussalat, nøtter, tørkede frukter og granateple Kremet potetsalat med dijon, eple og purreløkUrtesmør Røkt paprika og hvitløksaus Sesongens aspargesGrillet tomat med parmesan Grønn salat med vinaigrette og krutonger Hjemmebakt foccacia med aioli - (ekstra til senere på kvelden) Kiara Anonym poster: 49f260078f7727a1806d1eddd4999cda
cecilie85 Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 4-retters meny: -chevresalat med rødbeter og honningvinagrette -skogsoppsuppe med andeconfitt -lammefilet med rotmos, potetkake og kantareller -tre oster med eple- og pærechutney Så spiser vi kake relativt raskt etter middagen, så de som gjerne vil ha noe søtt til dessert blir fornøyde
Pingting Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 Hummerbisque med urtesalat og sjøkreps Mohito-slush (sorbet med lime og mynte) Hjort med amadinepoteter, stekt grønnkål, rosenkål og bacon, stekt sopp, kantarell- og morkelsaus Sjokoladeskjell med sitronkrem, marinerte bær og og Valhronakonfekt
Gjest Kiara! Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Mojito slush! Hvordan i alle dager får dere det til... Noe så godt! Hmm, må vi leie slushmaskin tro også, trodde ikke det var lov med alkohol i den, men den som ikke spør får ikke svar. :D Jeg ser altså for meg en ordentlig slush, ikke noe liksom opplegg. Endret 19. mars 2013 av Kiara!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 Kremet blomkålsuppe Småsteik med poteter og grønnsaker Himmelsk lapskaus med is og krem. + kaker og kaffe såklart. Hva synes dere? Anonym poster: 58d44acd94c098fb385645098a144749
Pingting Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 Mojito slush! Hvordan i alle dager får dere det til... Noe så godt! Aner ikke, det er kokken som ordner. Jeg tror faktisk ikke det skulle være alkohol i den - bare masse mynte.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 forenklet meny (gidder ikke skrive alt tilbehøret) stekte kamskjell jordbærgranité kalvesteik sjokoladefondant Anonym poster: 50d403f2b0f45a0c0bf84fa902ae8307
Anglofil Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 1. forrett: Hjemmerøkt kyllingbryst fra Stange med råmarinert asparges, friterte rødbetstrimler og løpstikkepesto 2. forett/hvilerett Bruschetta Hovedrett: Grillet oksemedaljong med broccoli- og gulrotstimbal, rosmarinsjy og pommes Anne. Dessert: Bringebærsorbét Mvh Yvonne
CathFoto Skrevet 20. mars 2013 #12 Skrevet 20. mars 2013 Vi tar frem grillen å skal grille dette. Helgrillet kveite Entrecote av okse Hjemmelagede pølser Couscoussalat, nøtter, tørkede frukter og granateple Kremet potetsalat med dijon, eple og purreløkUrtesmør Røkt paprika og hvitløksaus Sesongens aspargesGrillet tomat med parmesan Grønn salat med vinaigrette og krutonger Hjemmebakt foccacia med aioli - (ekstra til senere på kvelden) Kiara Anonym poster: 49f260078f7727a1806d1eddd4999cda Jeg vil i bryllupet ditt
CathFoto Skrevet 20. mars 2013 #13 Skrevet 20. mars 2013 Kremet blomkålsuppe Småsteik med poteter og grønnsaker Himmelsk lapskaus med is og krem. + kaker og kaffe såklart. Hva synes dere? Anonym poster: 58d44acd94c098fb385645098a144749 Lapskaus med is?
CathFoto Skrevet 20. mars 2013 #14 Skrevet 20. mars 2013 Om det blir som vi hadde tenkt så langt blir det slik, men uten østers og evt nøtter. Sharingmeny399,- kr pr pers Østers Østers naturell Laks Sashimi av laks med melon, agurk og ponzusaus Andebryst Pastramigravet andebryst fra Gårdsand med eplepuré, småsalat og vinagrette Hjort Ytrefilet av hjort med rødbetpuré Spinatsalat Spinat med sopp, pinjekjerner og løk Rødløkrelish Syltet rødløk med sitron og appelsin Poteter Saltbakte poteter med urter Petit pois Petit pois med hvitløk, melk og smør Rotgrønnsaker Bakte rotgrønnsaker Kylling Kyllingfilet fra Stangekylling med friske urter
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #15 Skrevet 20. mars 2013 Jeg hadde ikke kunnet og spise noe av hovedrettene, spiser kun fisk. . Er det vanlig og tenke på allergier osv? Jeg pleier og spise før jeg drar og ha med meg noe selv , men bare lurer? Anonym poster: abbde12e00cc698bc0ee689d6dbe66c5
Gjest Kiara! Skrevet 20. mars 2013 #16 Skrevet 20. mars 2013 Jeg hadde ikke kunnet og spise noe av hovedrettene, spiser kun fisk. . Er det vanlig og tenke på allergier osv? Jeg pleier og spise før jeg drar og ha med meg noe selv , men bare lurer? Anonym poster: abbde12e00cc698bc0ee689d6dbe66c5 Jeg håper virkelig at vi ikke er fullstendig på bærtur når det kommer til allergier ol. Vi serverer fisk (kveite) og fokuset er at maten skal være ren og ekte. Ikke mange retter der man ikke vet hva rettene inneholder, men heller få og gode retter som man med en gang "ser" hva inneholder. Men jeg må jo bare innrømme at hadde vi invitert veganerne i vennekretsen vet jeg ikke hva vi skulle ha gjort. Reelle allergier er helt ok, men veganere, lavkarboer med flere er noe annet da blir jeg fort stresset over hva vi serverer. 1
CathFoto Skrevet 20. mars 2013 #17 Skrevet 20. mars 2013 Jeg hadde ikke kunnet og spise noe av hovedrettene, spiser kun fisk. . Er det vanlig og tenke på allergier osv? Jeg pleier og spise før jeg drar og ha med meg noe selv , men bare lurer? Anonym poster: abbde12e00cc698bc0ee689d6dbe66c5 Vi tar i allefall hensyn til slikt og kommer til å be folk å opplyse om allergier etc i invitasjonen, for selv om vi vet om endel, så vet vi kanskje ikke om alle. Vi har nøttefritt bryllup fordi min forlover er veldig allergisk, det gjør at hun alltid må være forsiktig i sånne sammenhenger, så jeg vil at hun skal kunne slappe av mtp det den dagen. Vi har også flere glutenallergikere, laktoseallergikere, en med fiskeallergi så opptatt av det skal være noe for alle.
CathFoto Skrevet 20. mars 2013 #18 Skrevet 20. mars 2013 Jeg håper virkelig at vi ikke er fullstendig på bærtur når det kommer til allergier ol. Vi serverer fisk (kveite) og fokuset er at maten skal være ren og ekte. Ikke mange retter der man ikke vet hva rettene inneholder, men heller få og gode retter som man med en gang "ser" hva inneholder. Men jeg må jo bare innrømme at hadde vi invitert veganerne i vennekretsen vet jeg ikke hva vi skulle ha gjort. Reelle allergier er helt ok, men veganere, lavkarboer med flere er noe annet da blir jeg fort stresset over hva vi serverer. Grillmat er jo drømmen for en lavkarber :0)
Petalouda Skrevet 20. mars 2013 #19 Skrevet 20. mars 2013 Lapskaus med is? himmelsk lapskaus er masse oppskåret frukt med vaniljekrem/vaniljesaus
CathFoto Skrevet 20. mars 2013 #20 Skrevet 20. mars 2013 himmelsk lapskaus er masse oppskåret frukt med vaniljekrem/vaniljesaus Aha, jeg skjønte ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå