AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Jeg følger en blogger på instagram, med egen trenings-profil. Hu begynte og trene for et par måneder siden, og hu kaller seg nybegynner. Jeg begynte også for noen månter siden, men føler meg dårlig i forhold til henne. Hu trener armer, mage og bein hvert for seg to ganger i uken, i tillegg powerwalker hun 45min hver dag og løper 2ganger i uka. Jeg trener hele kroppen i samme økt tre ganger i uken, med 20min oppvarming på mølle og intervaller i 30min etter styrken. Målet hennes er sommerkropp, det er vel mitt mål og.. Det føles som jeg trener lite og jeg er livredd for at jeg ikke får resultater.. Anonym poster: b61e7aff98dea3a962540f81e60a9c2f
Gjest Skogmann Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Slapp av. Gode treningsvaner og rutiner er ikke noe man får over natten, og det er dessuten meningen at det skal VARE lenger enn til sommern. Om trening forbindes med noe pes man MÅ gjøre så kommer du til å bli en "av og på-trener". Jeg er i god form, og jeg trener noen én gang noen uker og mer enn syv ganger andre uker. Om jeg ikke har ork til å dra på treningsstudio, ut i skiløypa, på skogtur eller sykkeltur så sørger jeg for å ta en halvtimes core-trening på stuegulvet. Nok til at man får opp pulsen, blir svett og kjenner litt melkesyre. Du burde heller sette deg et mer langsiktig mål, som f.eks at NESTE sommer, da skal du gjennom dette året ha hatt så gode rutiner at kroppen din tydelig har forandret seg. Sier ikke at du ikke kan få gode resultater fram mot denne sommeren, men erfaringsmessig er det for kort tid og en utrolig klisjefull forestilling om at "Jeg MÅ få sixpack (eller lignende) DENNE sommeren". Erfaringsmessig er det få som får det til på så kort sikt. Det viktigste er som nevnt å trene jevnt og trutt over tid. Jeg har f.eks gått i 7mnd nå uten å løfte en eneste vekt. Likevel har jeg større muskler enn de aller fleste menn, og kan lett gå ned og benke 100kg. På sikt så utvikler man muscle memory og gjør at kroppen raskere reagerer på trening. Om du aldri har løpt før, så tar det lang tid før du løper 3km på 12 minutter. Om du HAR løpt mye før, så fikser du den biffen på tre uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå