AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Er flink til å ikke spise noe hele dagen liksom, men med en gang jeg ser mat eler blir servert så spiser jeg med en gang uten å tenke. Klarer ikke å la det ligge, ser jeg mat, spiser jeg. Og liker helst å spise opp hele godteriposen, f.eks. Jeg spiser ikke frokost og ikke på skolen, er ikke noe glad i spise foran mennesker, men når jeg er alene, så spiser jeg masse. Og liker å ta med mat inn på rommet mitt og spise der hvor ingen kan se meg. Noen råd? Anonym poster: 1acf315fec2ce9a853b85ebfe2268859
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Ikke spise noe hele dagen? Hvor lenge går du uten mat da? Hvis du greier å legge det om slik at du spiser ofte og lite, istedet for sjeeeldent og mye, så blir det nok bedre, både for deg og forbrenninga Anonym poster: 0059994376a3e03fc4f6cac096a7e168 1
Gjest KateW Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Du må nok bare øve deg på å spise foran folk.
Kira-delta Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Jeg kjenner meg så godt igjen, at jeg holdt på slik ødela nesten skolegangen min på vgs. Start med å spise noe til frokost, du må ha næring i deg på skolen, finn produkter du syns er akseptabelt å spise foran folk. Få i deg hvertfall litt regelmessig, da vil du etterhvert ikke få disse hungerne etter å hive i deg mat når det er tilgjengelig. Jeg startet med nutridrinker, yoghurt og nøtter. Etterhvert ble det lettere med andre ting:) bare start smått, ikke havn i en ond spiral som gjør deg veldig syk.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Ikke spise noe hele dagen? Hvor lenge går du uten mat da? Hvis du greier å legge det om slik at du spiser ofte og lite, istedet for sjeeeldent og mye, så blir det nok bedre, både for deg og forbrenninga Anonym poster: 0059994376a3e03fc4f6cac096a7e168 Kan gå fra kl 6-20 lett uten å spise. Det blir.. 14 timer uten mat? Er ikke akkurat sånn at jeg går rundt og tenker "Oj, nå har jeg ikke spist på 14 timer!" liksom. Men dette er kun når jeg har gjøremål etter skolen. Etter en ellers normal skoledag spiser jeg middag med familien, kl 16. Føler ikke det går an å bare plutselig skulle spise lite og ofte, hvorfor spise når jeg ikke har lyst? Og hvor mye og hva skal jeg spise per gang, slisomt Du må nok bare øve deg på å spise foran folk. Kan jeg godt, men tenker hvorfor gidde når jeg ikke liker det? Tida flyr uansett Jeg kjenner meg så godt igjen, at jeg holdt på slik ødela nesten skolegangen min på vgs. Start med å spise noe til frokost, du må ha næring i deg på skolen, finn produkter du syns er akseptabelt å spise foran folk. Få i deg hvertfall litt regelmessig, da vil du etterhvert ikke få disse hungerne etter å hive i deg mat når det er tilgjengelig. Jeg startet med nutridrinker, yoghurt og nøtter. Etterhvert ble det lettere med andre ting:) bare start smått, ikke havn i en ond spiral som gjør deg veldig syk. Hvordan ødela dette for deg? Okei tror jeg skjønner hva du mener. Men tror aldri jeg kommer til å få anorexia. Er bare det at jeg ikke trives å spise foran mennesker og å måtte planlegge måltidene mine osv, og da venter jeg heller til jeg kommer hjem og hiver i meg det jeg finner og koser meg på rommet mitt. Anonym poster: 1acf315fec2ce9a853b85ebfe2268859
Kira-delta Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 Jeg mistet konsentrasjonsevnen min, skoledagene ble et mareritt. Jeg ble furten og sur, karakterene mine sank. Dette tok lang tid, over en periode på tre år før det ble ille. Jeg tenkte ikke på anoreksi, men forstoppelse, irritabel tarm, tvangstanker osv. Alle spiser, ALLE spiser.. Sikkert ingen i verden som ville reagert om du tok deg en yoghurt i kantina på skolen
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 Jeg mistet konsentrasjonsevnen min, skoledagene ble et mareritt. Jeg ble furten og sur, karakterene mine sank. Dette tok lang tid, over en periode på tre år før det ble ille. Jeg tenkte ikke på anoreksi, men forstoppelse, irritabel tarm, tvangstanker osv. Alle spiser, ALLE spiser.. Sikkert ingen i verden som ville reagert om du tok deg en yoghurt i kantina på skolen Oj, hvordan funket det med venner og det sosiale da? Ville folk fortsatt være venner med deg? Åja skjønner. Tvangstanker?! Hehe, haha, hihi, ja, det er jo egentlig helt sant, er nok bare inni hodet mitt at jeg tenker at det er "farlig". Anonym poster: 1acf315fec2ce9a853b85ebfe2268859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå