AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Jeg tok toget fra Oslo til Bergen igår. Det første som skjer da toget begynner å kjøre er at 2-seteren foran meg begynner å snurre rundt mot meg. De treffer meg hardt i kneet, og pcen min som står på bordet som henger fast på setet foran, detter i bakken. Jeg fikk tatt den imot med beina, så ingen skade skjedd sånn sett, uten om at det gjorde vondt og at jeg skvatt helt sykt. Konduktøren snurrer setet tilbake på plass og går uten å si noe. I løpet av togturen snurrer 2seteren foran meg ved enda to anledninger, og jeg må dytte det på plass. Tok ikke lenger sjansen på å ha pcen min på bordet. Da jeg ligger meg til for å slappe av, begynner søren meg setet mitt og snurre også. Blir slengt halvveis rundt og ser de som sitter bak meg rett i øynene. Fikk helt sjokk og det tror jeg de gjorde også.Var både ubehagelig og ganske kleint.. Sammen dyttet vi setet på plass. Gjennom hele togturen gikk lysene av og på, av og på. Det må ha skjedd minst 10-12 ganger. Hørte flere andre også kommentere "Hva er greia med lysene her??" Det var rett og slett en ubehagelig togreise. Men har jeg noen klagerett? Om jeg så bare fikk tilbakebetalt en del av summen jeg betalte, så er det verdt det. Av den prinsippielle grunnen. + (det hjelper ikke at toget i utgangspunkt i mine øyne er for dyrt. ) Anonym poster: 37c3510192ac78343f2a77fb5473da9f
Thorn Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Jeg ville absolutt ha sendt de en klagemail! Vær saklig og seriøs, og fortell at de ikke levde opp til forventningene eller prisen. Men ikke vær aggressiv eller ufin, det taper man mye på! Så kan man håpe at de tilbyr en kompensasjon 12
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Get a grip! Anonym poster: d74340bcf45afe89c7f19b2e4ce0e6c4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Jeg ville absolutt ha sendt de en klagemail! Vær saklig og seriøs, og fortell at de ikke levde opp til forventningene eller prisen. Men ikke vær aggressiv eller ufin, det taper man mye på! Så kan man håpe at de tilbyr en kompensasjon Skal jeg bare skrive min opplevelse av turen, og hva som skjedde, og håpe at de tilbyr kompensasjon, eller skal jeg skrive til slutt at jeg ønsker eller håper på en kompensasjon? Hva tror du/dere er lurest? Takk for hjelpen Anonym poster: 37c3510192ac78343f2a77fb5473da9f 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 https://www.nsb.no/tilbakemelding/ :-) Anonym poster: 46d6e0db5f5d7454c63d2f06362c97b3
Gjest fjellhamster Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Velkommen til kollektivlandet Norge og togherren NSB. Sånn er'e bare. Endret 19. mars 2013 av fjellhamster 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 tok du 10 et eller annet toget fra Bergen? jeg har lagt merke til at de bruker kjempe gamle togsett på akkurat denne ruta. Anonym poster: 6bb3dbeb449199e391a464b8e0674b7a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 tok du 10 et eller annet toget fra Bergen? jeg har lagt merke til at de bruker kjempe gamle togsett på akkurat denne ruta. Anonym poster: 6bb3dbeb449199e391a464b8e0674b7a Sikkert et gammelt tog ja, lenge siden jeg har sett et der man kan snu setene. Kjører baklengs nesten over alt nå. TS har neppe krav på erstatning, men kan hende hun kan få noe likevel. Jeg mistet en togforbindelse en gang pga feilinfo fra en ansatt, noe jeg selvsagt ikke kunne dokumentere. Men fikk likevel et lite gavekort som plaster på såret. Var lang behandlingstid, dog. Anonym poster: b417e2809c159dd3ea5798c7c95561fa 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 Jeg synes NSB er blitt så dårlig iforhold til hvordan det var. Er det rimelig at en kunde skal betale fullpris om han ikke får sitteplass? og faktisk må stå hele turen. Det synes jeg er helt idiotisk. Også den der irriterende lyden som ofte kommer når jeg sitter i enden av toget. Utrolig slitsomt, og det blir for meg umulig å sove. Vanskelig å beskrive lyden, men det er en sånn HØY durelyd. Argh, hater nsb.. Anonym poster: 8f39b7477ad2e24e161c95598b45ea6e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 Jeg synes NSB er blitt så dårlig iforhold til hvordan det var. Er det rimelig at en kunde skal betale fullpris om han ikke får sitteplass? og faktisk må stå hele turen. Det synes jeg er helt idiotisk. Også den der irriterende lyden som ofte kommer når jeg sitter i enden av toget. Utrolig slitsomt, og det blir for meg umulig å sove. Vanskelig å beskrive lyden, men det er en sånn HØY durelyd. Argh, hater nsb.. Anonym poster: 8f39b7477ad2e24e161c95598b45ea6e Akkurat som om noen spyler veldig, veldig hardt ned i do f.eks? Har hørt en sånn lyd jeg også. Skvetter noe helt sykt. Anonym poster: 37c3510192ac78343f2a77fb5473da9f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 Da har jeg sendt inn en klage/tilbakemelding, så får vi se! Takk for svar alle sammen! Anonym poster: 37c3510192ac78343f2a77fb5473da9f
Thorn Skrevet 19. mars 2013 #12 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Skal jeg bare skrive min opplevelse av turen, og hva som skjedde, og håpe at de tilbyr kompensasjon, eller skal jeg skrive til slutt at jeg ønsker eller håper på en kompensasjon? Hva tror du/dere er lurest? Takk for hjelpen Anonym poster: 37c3510192ac78343f2a77fb5473da9f Personlig ville jeg ikke ha bedt om en kompensasjon, men tror ikke det er feil å gjøre det så lenge det legges frem på en fin måte. Uansett er det viktig å få frem at det faktisk ikke var verdt pengene du brukte! Edit: ser jeg var litt sen med svaret, ja! Håper du får det svaret du ønsker, TS Endret 19. mars 2013 av Thorn
Sofial Skrevet 28. mars 2013 #13 Skrevet 28. mars 2013 Jeg tror NSB setter pris på tilbakemeldinger av alle slag. Noen kompensasjon vet jeg ikke men det kan jo hende de er joviale nok til å gi deg pengene tilbake? Uansett viktig at man sier i fra, hvis ikke blir ikke ting bedre!
Gjest Bud Skrevet 28. mars 2013 #14 Skrevet 28. mars 2013 Det at lysene gikk av og på kan skyldes små utilsiktede frakoblinger grunnet vær, dyr osv, eller at han passerte dødseksjoner. Mest sannsynlig skyldes det at føreren kjørte pantografene i auto, noe som gjør at returstrømmen blir ujevnt fordelt i vekslingsfelt som igjen fører til korte strømbrudd. Det vil i neste rekke slite vanvittig på kontakttråden så den til syvende og sist faller ned. Ikke at jeg har særlig greie på det, men det er min gjetning.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #15 Skrevet 30. mars 2013 Jeg synes NSB er blitt så dårlig iforhold til hvordan det var. Er det rimelig at en kunde skal betale fullpris om han ikke får sitteplass? og faktisk må stå hele turen. Det synes jeg er helt idiotisk. Også den der irriterende lyden som ofte kommer når jeg sitter i enden av toget. Utrolig slitsomt, og det blir for meg umulig å sove. Vanskelig å beskrive lyden, men det er en sånn HØY durelyd. Argh, hater nsb.. Anonym poster: 8f39b7477ad2e24e161c95598b45ea6e Jeg tror ikke du må stå om du bestiller sitteplass til et regiontog. Da er det noe som ikke stemmer for der er det plassbestilling. Anonym poster: 0c0d83079ab13e6d654fc7b6fdb9a6cd 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #16 Skrevet 30. mars 2013 Velkommen til kollektivlandet Norge og togherren NSB. Sånn er'e bare. Ingen av de lange regionstrekningene er lønnsomme. Det betyr at det er lite poeng i å sette dem ut på anbud. Staten subsidierer og godt er det. Anonym poster: 0c0d83079ab13e6d654fc7b6fdb9a6cd 4
Gjest uAnonymbruker Skrevet 30. mars 2013 #17 Skrevet 30. mars 2013 Jeg tror ikke du må stå om du bestiller sitteplass til et regiontog. Da er det noe som ikke stemmer for der er det plassbestilling. Anonym poster: 0c0d83079ab13e6d654fc7b6fdb9a6cd Joda, hender det også. På rørosbanen nå nylig ble en hel familie kastet av toget med sitteplassbilletter fordi "toget var fult, og ingen kom til å flytte seg" De måtte ta buss.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #18 Skrevet 30. mars 2013 Joda, hender det også. På rørosbanen nå nylig ble en hel familie kastet av toget med sitteplassbilletter fordi "toget var fult, og ingen kom til å flytte seg" De måtte ta buss. Link? Anonym poster: 0c0d83079ab13e6d654fc7b6fdb9a6cd 1
Gjest uAnonymbruker Skrevet 30. mars 2013 #19 Skrevet 30. mars 2013 Link? Anonym poster: 0c0d83079ab13e6d654fc7b6fdb9a6cd link
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #20 Skrevet 30. mars 2013 link Jøss, hvordan er det egentlig mulig? Har du plassbillett og det er fullt på toget, betyr jo det at noen UTEN plassbillett sitter på plassene DINE. Da er det jo de som sitter på plassene som DU har betalt for som må gå av, i så fall. Hjelp, hvor er logikken til NSB her. Anonym poster: a2c10078f2cd06071897bff452010802 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå