Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok toget fra Oslo til Bergen igår. Det første som skjer da toget begynner å kjøre er at 2-seteren foran meg begynner å snurre rundt mot meg. De treffer meg hardt i kneet, og pcen min som står på bordet som henger fast på setet foran, detter i bakken. Jeg fikk tatt den imot med beina, så ingen skade skjedd sånn sett, uten om at det gjorde vondt og at jeg skvatt helt sykt. Konduktøren snurrer setet tilbake på plass og går uten å si noe. I løpet av togturen snurrer 2seteren foran meg ved enda to anledninger, og jeg må dytte det på plass. Tok ikke lenger sjansen på å ha pcen min på bordet.

Da jeg ligger meg til for å slappe av, begynner søren meg setet mitt og snurre også. Blir slengt halvveis rundt og ser de som sitter bak meg rett i øynene. Fikk helt sjokk og det tror jeg de gjorde også.Var både ubehagelig og ganske kleint.. Sammen dyttet vi setet på plass.

Gjennom hele togturen gikk lysene av og på, av og på. Det må ha skjedd minst 10-12 ganger. Hørte flere andre også kommentere "Hva er greia med lysene her??"

Det var rett og slett en ubehagelig togreise.

Men har jeg noen klagerett? Om jeg så bare fikk tilbakebetalt en del av summen jeg betalte, så er det verdt det. Av den prinsippielle grunnen. + (det hjelper ikke at toget i utgangspunkt i mine øyne er for dyrt. )

Anonym poster: 37c3510192ac78343f2a77fb5473da9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt ha sendt de en klagemail! Vær saklig og seriøs, og fortell at de ikke levde opp til forventningene eller prisen. Men ikke vær aggressiv eller ufin, det taper man mye på! Så kan man håpe at de tilbyr en kompensasjon :)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Get a grip!

Anonym poster: d74340bcf45afe89c7f19b2e4ce0e6c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt ha sendt de en klagemail! Vær saklig og seriøs, og fortell at de ikke levde opp til forventningene eller prisen. Men ikke vær aggressiv eller ufin, det taper man mye på! Så kan man håpe at de tilbyr en kompensasjon :)

Skal jeg bare skrive min opplevelse av turen, og hva som skjedde, og håpe at de tilbyr kompensasjon, eller skal jeg skrive til slutt at jeg ønsker eller håper på en kompensasjon?

Hva tror du/dere er lurest?

Takk for hjelpen :)

• Liker 1
Gjest fjellhamster
Skrevet (endret)

Velkommen til kollektivlandet Norge og togherren NSB. Sånn er'e bare.

Endret av fjellhamster
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

tok du 10 et eller annet toget fra Bergen? jeg har lagt merke til at de bruker kjempe gamle togsett på akkurat denne ruta.

Anonym poster: 6bb3dbeb449199e391a464b8e0674b7a

AnonymBruker
Skrevet

tok du 10 et eller annet toget fra Bergen? jeg har lagt merke til at de bruker kjempe gamle togsett på akkurat denne ruta.

Anonym poster: 6bb3dbeb449199e391a464b8e0674b7a

Sikkert et gammelt tog ja, lenge siden jeg har sett et der man kan snu setene. Kjører baklengs nesten over alt nå. :(

TS har neppe krav på erstatning, men kan hende hun kan få noe likevel. Jeg mistet en togforbindelse en gang pga feilinfo fra en ansatt, noe jeg selvsagt ikke kunne dokumentere. Men fikk likevel et lite gavekort som plaster på såret. Var lang behandlingstid, dog.

Anonym poster: b417e2809c159dd3ea5798c7c95561fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes NSB er blitt så dårlig iforhold til hvordan det var.

Er det rimelig at en kunde skal betale fullpris om han ikke får sitteplass? og faktisk må stå hele turen. Det synes jeg er helt idiotisk. Også den der irriterende lyden som ofte kommer når jeg sitter i enden av toget. Utrolig slitsomt, og det blir for meg umulig å sove. Vanskelig å beskrive lyden, men det er en sånn HØY durelyd.

Argh, hater nsb..

Anonym poster: 8f39b7477ad2e24e161c95598b45ea6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det rimelig at en kunde skal betale fullpris om han ikke får sitteplass? og faktisk må stå hele turen. Det synes jeg er helt idiotisk. Også den der irriterende lyden som ofte kommer når jeg sitter i enden av toget. Utrolig slitsomt, og det blir for meg umulig å sove. Vanskelig å beskrive lyden, men det er en sånn HØY durelyd.

Argh, hater nsb..

Akkurat som om noen spyler veldig, veldig hardt ned i do f.eks?

Har hørt en sånn lyd jeg også. Skvetter noe helt sykt.

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg sendt inn en klage/tilbakemelding, så får vi se! :) Takk for svar alle sammen!

Skrevet (endret)

Skal jeg bare skrive min opplevelse av turen, og hva som skjedde, og håpe at de tilbyr kompensasjon, eller skal jeg skrive til slutt at jeg ønsker eller håper på en kompensasjon?

Hva tror du/dere er lurest?

Takk for hjelpen :)

Personlig ville jeg ikke ha bedt om en kompensasjon, men tror ikke det er feil å gjøre det så lenge det legges frem på en fin måte. Uansett er det viktig å få frem at det faktisk ikke var verdt pengene du brukte!

Edit: ser jeg var litt sen med svaret, ja! Håper du får det svaret du ønsker, TS :)

Endret av Thorn
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tror NSB setter pris på tilbakemeldinger av alle slag. Noen kompensasjon vet jeg ikke men det kan jo hende de er joviale nok til å gi deg pengene tilbake?

Uansett viktig at man sier i fra, hvis ikke blir ikke ting bedre!

Skrevet

Det at lysene gikk av og på kan skyldes små utilsiktede frakoblinger grunnet vær, dyr osv, eller at han passerte dødseksjoner.

Mest sannsynlig skyldes det at føreren kjørte pantografene i auto, noe som gjør at returstrømmen blir ujevnt fordelt i vekslingsfelt som igjen fører til korte strømbrudd.

Det vil i neste rekke slite vanvittig på kontakttråden så den til syvende og sist faller ned.

Ikke at jeg har særlig greie på det, men det er min gjetning.

AnonymBruker
Skrevet

Argh, hater nsb..

Jeg tror ikke du må stå om du bestiller sitteplass til et regiontog. Da er det noe som ikke stemmer for der er det plassbestilling.

Anonym poster: 0c0d83079ab13e6d654fc7b6fdb9a6cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til kollektivlandet Norge og togherren NSB. Sånn er'e bare.

Ingen av de lange regionstrekningene er lønnsomme. Det betyr at det er lite poeng i å sette dem ut på anbud. Staten subsidierer og godt er det.

• Liker 4
Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Jeg tror ikke du må stå om du bestiller sitteplass til et regiontog. Da er det noe som ikke stemmer for der er det plassbestilling.

Joda, hender det også. På rørosbanen nå nylig ble en hel familie kastet av toget med sitteplassbilletter fordi "toget var fult, og ingen kom til å flytte seg"

De måtte ta buss.

AnonymBruker
Skrevet

Joda, hender det også. På rørosbanen nå nylig ble en hel familie kastet av toget med sitteplassbilletter fordi "toget var fult, og ingen kom til å flytte seg"

De måtte ta buss.

Link?

• Liker 1
Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Link?

link

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, hvordan er det egentlig mulig? Har du plassbillett og det er fullt på toget, betyr jo det at noen UTEN plassbillett sitter på plassene DINE. Da er det jo de som sitter på plassene som DU har betalt for som må gå av, i så fall.

Hjelp, hvor er logikken til NSB her.

Anonym poster: a2c10078f2cd06071897bff452010802

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...