Gjest Tutta Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Vi har vært gift i 14 år, har hus, hytte - og to barn sammen. Barna er relativt små (3 og 7). Lever forsåvidt i fred med hverandre, har lite krangler i hverdagen, og en grei dialog til daglig. Sexlivet har imidlertid dabbet mer og mer av, ettersom årene har gått. Nå er det på et nullpunkt. Min mann er svært opptatt av det, og kommenterer det så ofte han har mulighet. For det er jeg som er bremsen... Jeg er enig i at det ikke er en ideell situasjon å leve i et forhold uten sex. Jeg savner det imidlertid ikke, de romantiske følelsene er borte. De forsvant på veien. Han er det man gjerne kaller en snill mann. En familiemann. Men han har sider som har gjort det vanskelig for meg å leve et godt liv med han. Det er sider som sikkert for mange vil virke som bagateller, men for meg har det vært vanskelig. Han har ikke noe sosialt liv, utenom hjem og jobb. Er ikke spes. interessert i at vi som familie skal ha noe sosialt liv, heller. Dermed har vårt sosiale liv blitt VELDIG begrenset. Han er med om vi blir invitert noe sted, men han gleder seg sjelden eller aldri. Syns det er trist, jeg. Og dette sliter på forholdet.
estrella Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Gå til en samlivsterapeut. Det er vanskelig å leve i lag med andre, følelser forsvinner, de dukker opp igjen osv. Det er noe de aller fleste går gjennom (ofte fordi man glemmer ut å ta seg tid til hverandre, å ta seg tid til å være romantiske). Da er det greit å ha en person utenfor alt det, til å hjelpe å finne veien tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå