Alice123 Skrevet 20. mars 2013 #21 Skrevet 20. mars 2013 Men må man ikke spise grønnsaker for å få i seg alle vitaminer og mineraler og slikt, da?
Gjest Crazycatlady Skrevet 20. mars 2013 #22 Skrevet 20. mars 2013 Hvorfor liker ikke personen grønnsaker? Er det bare sånn generelt "liker ikke" eller er det fordi det er dårlig/kjedelig tilberedt? Kan forstå at folk ikke er overbegeistret for kokte grønnsaker hver dag. Kan lage det litt mer spennende enn som så. Jeg er ikke glad i kokte kjedelige grønnsaker og er de overkokte så er det noe av det verste som fins. Om det bare er "liker ikke" uansett så ville jeg bare laget mat med grønnsaker så får den som ikke liker det la være å spise grønnsakene.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #23 Skrevet 20. mars 2013 Kresen går på at man har visse krav til varene før man spiser dem. SÅH lei av mennesker som sier de er kresen mens det egentlig bare er ei mental sperre eller at de ikke liker det i det store og hele. Anonym poster: ee0391bc117d990dd414f9e948855f2e Tenke seg til, kresen kan ha to betydninger kresen kresen a5 (uspes. besl med norr krás 'velsmakende rett') 1 forvent når det gjelder mat 2 kritisk, nøye et k-t utvalg / et k-t publikum Såh lei av dumme mennesker som ikke innser at et ord kan brukes på flere måter Anonym poster: 47aa6986a4594983ecbfc10719e89b35 1
Gjest Crazycatlady Skrevet 20. mars 2013 #24 Skrevet 20. mars 2013 Tenke seg til, kresen kan ha to betydninger Såh lei av dumme mennesker som ikke innser at et ord kan brukes på flere måter Anonym poster: 47aa6986a4594983ecbfc10719e89b35 Ikke jeg som skrev det, men jeg blir litt provosert når noen sier at de er kresne på mat også betyr det at de aldri vil smake på annet enn ferdigmat for eksempel. Ikke det jeg tenker på når jeg sier at jeg er kresen for eksempel, og det ordet blir veldig negativt siden mange av de som sier at de er kresne er sånne som "liker ikke". Men forstår selvsagt at ordet kan brukes på flere forskjellige måter. Blir bare litt irritert på de som bruker ordet som en unnskyldning. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #25 Skrevet 20. mars 2013 Hva med å tilberede grønnsakene annerledes? Å ha frosne grønnsaker i en kjele med smør og la de dampe synes i alle fall jeg er utrolig godt, det samme med å legge dem i en form i ovnen og ha ost som smelter på toppen. Eller hva med kremostfylte champignoner? Halve tomater med basilikum/ostelokk som stekes i ovnen? Man kan gjøre MYE med grønnsaker! Anonym poster: 8145bb227fff66ce8de660e1db047ee2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #26 Skrevet 20. mars 2013 Hva med å tilberede grønnsakene annerledes? Å ha frosne grønnsaker i en kjele med smør og la de dampe synes i alle fall jeg er utrolig godt, det samme med å legge dem i en form i ovnen og ha ost som smelter på toppen. Eller hva med kremostfylte champignoner? Halve tomater med basilikum/ostelokk som stekes i ovnen? Man kan gjøre MYE med grønnsaker! Anonym poster: 8145bb227fff66ce8de660e1db047ee2 Hvis man skal pøse på med smør, ost eller fløte hver gang man skal ha i seg grønnsaker vil man merke det temmelig fort på bukselinningen. Anonym poster: 1fb6a60f91a73f7b214027d768c86060 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #27 Skrevet 20. mars 2013 Ikke jeg som skrev det, men jeg blir litt provosert når noen sier at de er kresne på mat også betyr det at de aldri vil smake på annet enn ferdigmat for eksempel. Ikke det jeg tenker på når jeg sier at jeg er kresen for eksempel, og det ordet blir veldig negativt siden mange av de som sier at de er kresne er sånne som "liker ikke". Men forstår selvsagt at ordet kan brukes på flere forskjellige måter. Blir bare litt irritert på de som bruker ordet som en unnskyldning. Du gjøre jo akkurat samme feilen selv, kresen har to berydninger helt uavhengig av om du mener det blir negativt av det. Kresen i betydningen: liker få ting, er en helt grei bruk av ordet. Jeg blir like irritert når noen prøver å snevre inn et ord. Anonym poster: 47aa6986a4594983ecbfc10719e89b35 1
Gjest Crazycatlady Skrevet 20. mars 2013 #28 Skrevet 20. mars 2013 Du gjøre jo akkurat samme feilen selv, kresen har to berydninger helt uavhengig av om du mener det blir negativt av det. Kresen i betydningen: liker få ting, er en helt grei bruk av ordet. Jeg blir like irritert når noen prøver å snevre inn et ord. Anonym poster: 47aa6986a4594983ecbfc10719e89b35 Ja, jeg er fullt klar over at dette er måten jeg oppfatter ordet. Det er jo derfor jeg blir irritert Dessuten skrev jeg ikke at ordet kun burde ha en betydning. Bare en forklaring til hvorfor jeg var enig med AB som skrev innlegget. Men er jo ikke sikkert det var ment så voldsomt seriøst. Uansett blir bare synsing og avsporing det her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå