Gå til innhold

tips til middager uten grønnsakter, samme greia hver dag :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har noen gode tips om mat man kan lage uten grønnsaker?

Har en grønnsakshater i hus som er så vanvittig kresen i matveien og føler ofte det blir samme middagen hele tiden, det går samme greiene på rundtgang hver uke.

takker for alle tips :)

Anonym poster: a98387e1bdc5b41e40ea9d9a69642965

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eller hva med å prøve å lage grønnsaker på en skikkelig god måte :) Er jo synd at du skal gå glipp av viktig kost bare fordi noen andre hater det.

Det finnes masse bra tips på nett. Mine personlige favoritter er grønnsaker dampa i en teskje smør, det er neste snacks. Blomkålsmedaljonger. Rotmos.

Er det sånn at denne grønnsakshateren nekter alt av grønnsaker?

Anonym poster: 859fb95c9d012f894064b7521529764b

• Liker 4

Er grønnsakshateren 2 år eller 30 år?

Du kan ikke unnlate å spise grønnsaker bare fordi en annen ikke vil spise det. Grønnsaker kan du jo heller ha som tilbehør; dampet brokkoli, spinatsalat med pesto, hva enn du liker.

Så kort fortalt, lag gryter, supper, fisk, kjøtt, hva enn dere liker, også har du grønt ved siden av.

• Liker 7

Sløy en åtte-ti småsei, legg lagvis i en tønne med grovsalt mellom lagene og la det stå i to-tre år. Vann godt ut, trekk fisken i rundt ti minutter og server med potetstappe (kan sløyfes hvis grønnsakshateren er ekstremist) og sprøstekt spekk. Drikke: øl og akevitt.

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde aldri laget middag uten grønnsaker - og de som ikke spiser grønnsaker er ikke kresne, de er vanskelige.

Jeg spiser lite grønnsaker. Jeg spiser kokt gulrot, kålrotstappe, poteter, babymais, agurksalat. Andre ting KASTER jeg opp av. Er jeg kresen eller vanskelig?

Jeg lager middag med grønnsaker så samboeren får det så plukker jeg bare bort det jeg ikke liker.

Anonym poster: e7c629456fbc6706fda73a2d077228b2

AnonymBruker

Kresen går på at man har visse krav til varene før man spiser dem. SÅH lei av mennesker som sier de er kresen mens det egentlig bare er ei mental sperre eller at de ikke liker det i det store og hele.

Anonym poster: ee0391bc117d990dd414f9e948855f2e

• Liker 4

Jeg spiser lite grønnsaker. Jeg spiser kokt gulrot, kålrotstappe, poteter, babymais, agurksalat. Andre ting KASTER jeg opp av. Er jeg kresen eller vanskelig?

Jeg lager middag med grønnsaker så samboeren får det så plukker jeg bare bort det jeg ikke liker.

Anonym poster: e7c629456fbc6706fda73a2d077228b2

Du er vanskelig, eller barnslig vil jeg si - dersom du da ikke er allergisk.

Kresen er å stille store krav til maten, når man foretrekker det beste, da er man kresen.

• Liker 5
AnonymBruker

- Spagetti (du kan bruke fullkornsspagetti med karbonadedeig)

- Pannekaker med grovt mel og lettmelk

- Pizza med grov pizzabunn

- Laks med rømme og poteter

- Bakt potet med karbonadedeig, ost og bacon

- Pølser og potetstappe (lag din egen potetstappe og kjøp sunnere pølser)

- Kyllinggryte

- Tomatsuppe eller blomkålsuppe

- Wraps med det du måtte ønske

- Lasagne

Anonym poster: d95fbdfc25d0b78ee004e9e6fde2e6bc

Gjest Funky Punk

Ser ikke problemet.

Mannen min hater grønnsaker. So what? Jeg lager da maten jeg vil uansett. Om han velger å ikke spise grønnsakene er hans sak, ikke min. Og jeg ser ingen grunn til å droppe grønnsakene, han får jo bare plukke de vekk i så fall.

Eneste er vel mat som gryter, supper, wok osv...men jeg lager det også jeg. Liker han ikke det som er i, så får han lage sin egen mat.

Jeg er jo litt snill da, vet han virkelig hater spinat, så lager mat med spinat kun når han ikke er hjemme, eller deler porsjonen i to og tilsetter spinaten i min porsjon. Men mat jeg vet han kan klare å spise, bare ikke er så begeistret for det, ja det lager jeg.

• Liker 2

Hva med forskjellige pastaretter? Lasagne har jo tomater i sausen, men det kamufleres jo veldig og smaker jo ikke akkurat som grønnsaker. Carbonara har jo ganske lite grønnsaker i seg, bare løk, men det kan sikkert sløyfes.

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker

Det kommer litt an på hvem grønnsakshateren er. Er det en mann som er vanskelig lager jeg ikke spesialretter til ham. Han kan da lage mat selv. Jeg skal ha grønnsaker i min. Er det en 5 år gammel trassunge kan man heller tilpasse seg litt. Jeg gidder ikke å tyne fantasien min for å tilpasse meg en voksen person.

Anonym poster: 471547475a02f8de09771af8075b8bf0

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker

Hva med forskjellige pastaretter? Lasagne har jo tomater i sausen, men det kamufleres jo veldig og smaker jo ikke akkurat som grønnsaker. Carbonara har jo ganske lite grønnsaker i seg, bare løk, men det kan sikkert sløyfes.

Løk i carbonara? Det må være spesiell variant?

Carbonara er vel kun spaghetti, bacon (eller pancetta) og egg. Samt litt parmesanost og pepper. Ikke en eneste grønnsak!

Anonym poster: c089e3c51aa77675a0760c061663d23e

• Liker 4

Løk i carbonara? Det må være spesiell variant?

Carbonara er vel kun spaghetti, bacon (eller pancetta) og egg. Samt litt parmesanost og pepper. Ikke en eneste grønnsak!

Anonym poster: c089e3c51aa77675a0760c061663d23e

Jeg vet flere som bruker løk. Personlig er jeg ikke så glad i Carbonara, så jeg er ikke helt trygg på hvordan det lages. Men det kan godt hende at det ikke skal være løk i.

Gjest Crazycatlady

Kresen går på at man har visse krav til varene før man spiser dem. SÅH lei av mennesker som sier de er kresen mens det egentlig bare er ei mental sperre eller at de ikke liker det i det store og hele.

Anonym poster: ee0391bc117d990dd414f9e948855f2e

Endelig noen som har skjønt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...