missdior Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Hei! Jeg sluttet på p-pillene den 2.mars, og filk da mensen den 10.mars, som da varte til 15.mars. Syklusen min varer i 28 dager. Plottet all denne informasjonen inn i to forskjellige apper som ga meg to forskjellige svar... den ene appen sier at jeg har eggløsning 21.mars, og den andre sier at jeg har eggløsning 24.mars. Hva er egentlig riktig her? Og jada, jeg vet at dere ikke er orakler osv, men det må jo være lov å spørre Endret 19. mars 2013 av missdior
Lunalille Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Du kan regne at du har eggløsning sånn ca 2 uker før forventet mens
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 14 dager før neste mens. Anonym poster: 00610e2ce3559776e3c04e6ac1948dd7
Athene Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 11-17 dager før første dag i neste mens. 14 er kun et snitt. Ingen av appene er nøyaktige da det er mange forhold de ikke tar hensyn til. De fleste vil kunne kjenne symptomer, som eggløsningsslim, stikninger i eggstokkene, murringer og andre ting. Så nylig etter pilleslutt vil du ikke kunne estimere eggløsning på en god måte.
missdior Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2013 11-17 dager før første dag i neste mens. 14 er kun et snitt. Ingen av appene er nøyaktige da det er mange forhold de ikke tar hensyn til. De fleste vil kunne kjenne symptomer, som eggløsningsslim, stikninger i eggstokkene, murringer og andre ting. Så nylig etter pilleslutt vil du ikke kunne estimere eggløsning på en god måte. Takk for utfyllende svar, Athene Så jeg får ikke EL slik som før? Alt har falt tilbake til slik som det var før, med tanke på mens osv
Miia Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Den menstruasjonen du får etter å ha sluttet på pillene er vel den såkalte "pillemensen". Så denne syklusen du har begynt på nå er den "skikkelige".. Hvis jeg ikke er heeelt på bærtur nå! 1
missdior Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2013 Den menstruasjonen du får etter å ha sluttet på pillene er vel den såkalte "pillemensen". Så denne syklusen du har begynt på nå er den "skikkelige".. Hvis jeg ikke er heeelt på bærtur nå! Hehe Men jeg hadde ikke mensen overhodet på pillene! Husker bare dette fra før jeg begynte på piller
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Hehe Men jeg hadde ikke mensen overhodet på pillene! Husker bare dette fra før jeg begynte på piller Når du går på p-piller er du ikke i syklus. Og kroppen kan trenge noe tid på å komme i gjenge igjen etter tilførsel av hormoner fra p-piller. Så ikke ta for gitt at du er i normal syklus allerede. Anonym poster: 627814e98d3836e5ceb698cd9421f94f
PecanPie Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 Jeg ville ikke tatt for gitt at syklusen er helt oppe og går tre uker etter pilleslutt. Jeg trodde den var det, men etter 5-6 mnd viste det seg at kroppen ville ha den ca 2 uker lenger. Nå har den vært stabil i halvannet år, men jeg tar ikke lenger det for gitt Følg med på kroppen istedet, som Athene skriver: Endringer i utfloden, ubehag i "eggstokkområdet". Selv får jeg (antakelig) skikkelig hodepine ved eggløsning. Du kan også ta temperaturen om morgenen, men også der trenger du noen sykluser for å få en god kartlegging av temperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå