AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 I alle dager.. Jeg har flyttet og trengte noen basic ting til leiligheten, det slo meg at fretex sikkert har mye artig. Og det hadde de, men til blodpriser! Ikke bare møbler og bestikk, men også på klær. Jeg overførte et par eldre damer studere en kåpe, og hun ene sa "dette kan ikke stemme, det må jo være merket de tar penger for, for kåpen er ikke såå bra..". Jeg fant en enkel bluse fra h&m, vet ikke hva den kostet ny, men fretex skulle ha 100kr for den. Jaaaaavel liksom! Det var ikke slik sist jeg vr på fretex, for sånn 6 år siden! Anonym poster: 1e8d436c4b4693e837322d263c4ece4b 19
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Nei, jeg har sluttet å handle på fretex. Holder meg til andre bruktbutikker, både på grunn priser og utvalg. Så fort de får inn noe kult på fretex så virker det som om det blir sendt rett til unika avdelingene, hvor det selges til ENDA høyere priser. På vanlige fretexbutikker finner man jo nesten bare klær fra h&m o.l. nå. Tenkte jeg skulle innom unika og skaffe meg en levis olajakke for en stund siden. Visste at de hadde et par der, og regna med å få en av de et par hundre kroner billigere enn en ny jakke. Men neida. Endte opp med å kjøpe en splitter ny istedet, for jakka på fretex var utrolig nok dyrere. Anonym poster: e9094756ca567fc5ba0f273fd4f5284e 9
Gjest Fleecejakke Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Fretex er blitt så måderne, det er det som er feil. Retro og gjenbrukshypen presser opp prisene noe voldsomt. 4
Yme Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Du syns 100 kr er dyrt for en overdel? Det er jo halvparten av det jeg betaler for en kortlevd t-skjorte på h&m... Jenteklær er tydeligvis utrolig billige, i forhold til hva vi må betale.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Du syns 100 kr er dyrt for en overdel? Det er jo halvparten av det jeg betaler for en kortlevd t-skjorte på h&m... Jenteklær er tydeligvis utrolig billige, i forhold til hva vi må betale. 100kr for en brukt overdel som var litt slitt i sømmene, ja! Må se meg om etter bruktbutikker som ikke er fretex, er det noe som har gode navn på slikt? Både bergen og oslo er interessant Anonym poster: 1e8d436c4b4693e837322d263c4ece4b 15
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 100kr for en brukt overdel som var litt slitt i sømmene, ja! Må se meg om etter bruktbutikker som ikke er fretex, er det noe som har gode navn på slikt? Både bergen og oslo er interessant Anonym poster: 1e8d436c4b4693e837322d263c4ece4b Har ikke peiling på bergen men veit om et par i oslo:) Maritabutikken nederst i markveien har stoort utvalgt av småting og litt store ting til hus veldig billig!! Det er hylle på hylle med glass, tallerker, veggpynt. I underetasjen kan man gjøre et møbelkupp innimellom. Også har de bøker til 10-30 kroner. I ene parallellgata ligger vel også blåkorsbutikken, som er noe av det samme. Oppover hele markveien finner du litt brukbutikker med klær, men det er mye "fancy" med litt dyrere vintage. Også finnes det et par UFF-butikker. Er lenge siden jeg har vært der nå, men pleide å foretrekke disse over fretex på grunn av utvalget. Og hvis du er på facebook så skal det finnes en oversiktsside der over loppemarkeder. Og det er der man virkelig kan gjøre kupp. Ellers så har du jo søndagsmarkedene på birkelunden, også er det vel noe lignende på vestkanttorget eller hva det heter? Husker ikke helt. Anonym poster: e9094756ca567fc5ba0f273fd4f5284e 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 Har ikke peiling på bergen men veit om et par i oslo:) Maritabutikken nederst i markveien har stoort utvalgt av småting og litt store ting til hus veldig billig!! Det er hylle på hylle med glass, tallerker, veggpynt. I underetasjen kan man gjøre et møbelkupp innimellom. Også har de bøker til 10-30 kroner. I ene parallellgata ligger vel også blåkorsbutikken, som er noe av det samme. Oppover hele markveien finner du litt brukbutikker med klær, men det er mye "fancy" med litt dyrere vintage. Også finnes det et par UFF-butikker. Er lenge siden jeg har vært der nå, men pleide å foretrekke disse over fretex på grunn av utvalget. Og hvis du er på facebook så skal det finnes en oversiktsside der over loppemarkeder. Og det er der man virkelig kan gjøre kupp. Ellers så har du jo søndagsmarkedene på birkelunden, også er det vel noe lignende på vestkanttorget eller hva det heter? Husker ikke helt. Anonym poster: e9094756ca567fc5ba0f273fd4f5284e Oi, takker så mye for tips!! Dette var flott info, det var nytt for meg :) Anonym poster: 1e8d436c4b4693e837322d263c4ece4b 1
estrella Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 Derfor handler jeg egentlig aldri der lenger. For det som er billigere enn ellers er bare ræl, det som er brukbart koster like mye som nytt i butikken.. 6
Yme Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 100kr for en brukt overdel som var litt slitt i sømmene, ja! Må se meg om etter bruktbutikker som ikke er fretex, er det noe som har gode navn på slikt? Både bergen og oslo er interessant Anonym poster: 1e8d436c4b4693e837322d263c4ece4b Det blir vel fortsatt halv pris omtrent, hvertdall i forhold til det det koster for herreklær.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 Det blir vel fortsatt halv pris omtrent, hvertdall i forhold til det det koster for herreklær. Ehm ja, men så er jeg kvinne og har ikke bruk for herreklær. Men! Jeg var på fretex både i oslo og bergen, og der kostet herreklærne langt under halvpris av nypris, og det samme skulle dameklærne kostet. Om du trenger nye klær, stikk innom bruktsjapper. Anonym poster: 1e8d436c4b4693e837322d263c4ece4b 6
Yme Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Ehm ja, men så er jeg kvinne og har ikke bruk for herreklær. Men! Jeg var på fretex både i oslo og bergen, og der kostet herreklærne langt under halvpris av nypris, og det samme skulle dameklærne kostet. Om du trenger nye klær, stikk innom bruktsjapper. Anonym poster: 1e8d436c4b4693e837322d263c4ece4b Men er det sånn at dameklær er billigere enn herreklær, sånn generelt? Endret 19. mars 2013 av Yme
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #12 Skrevet 19. mars 2013 Men er det sånn at dameklær er billigere enn herreklær, sånn generelt? Ja, flere kompiser har kommentert hva jeg betaler for mine klær i forhold til hva de betaler for sine. Husker jeg kjøpte en kjole en gang, på nettet riktignok og betalte 100kr. En kompis sa "wow, hadde ikke fått et par pakker med sokker til meg for den prisen en gang", og da snakket vi om dette at dameklær er nok litt billigere, vil jeg tro. Anonym poster: 1e8d436c4b4693e837322d263c4ece4b
Gjest Funky Punk Skrevet 19. mars 2013 #13 Skrevet 19. mars 2013 Det har blitt moderne med gjenbruk, både med klær og interiør. Se bare på alle interiørblogger, finnes vel nesten ingen som blogger om helt nye ting de kjøper...er gjerne retro-looken de er ute etter. Så mange av de stedene hvor vi som har dårlig råd en gang kunne unne oss nødvendige ting som vinterjakker og tallerkner, har nå gått opp i pris og raides av de som har god råd før vi andre i det hele tatt får sukket. Iallefall her i byen så er Fretex nesten like dyrt som H&M, så dermed så blir det billigere for meg og handle på H&M når de har salg. 8
Yme Skrevet 19. mars 2013 #14 Skrevet 19. mars 2013 Ja, flere kompiser har kommentert hva jeg betaler for mine klær i forhold til hva de betaler for sine. Husker jeg kjøpte en kjole en gang, på nettet riktignok og betalte 100kr. En kompis sa "wow, hadde ikke fått et par pakker med sokker til meg for den prisen en gang", og da snakket vi om dette at dameklær er nok litt billigere, vil jeg tro. Anonym poster: 1e8d436c4b4693e837322d263c4ece4b Lurer på hvorfor det er sånn. Kanskje det er dårlig omsetning på klærne våre, siden vi kjøper mye mindre enn dere gjør hehe
Gjest Funky Punk Skrevet 19. mars 2013 #15 Skrevet 19. mars 2013 Syns ikke herreklær er noe dyrere enn kvinneklær. Jeg handler klær for mannen min (ellers hadde vel han gått i samme bukse til den gikk helt i stykker og enda litt til), og finner fint jeans til et par hundrelapper, 5 eller 10 pakk med sokker til en hundrings osv. Når jeg skal kjøpe klær til meg selv så må jeg gjerne ut med litt mer penger om jeg ikke er flink og følger med på salg og tilbud. 5
Karmosin Skrevet 19. mars 2013 #16 Skrevet 19. mars 2013 Tvind, organisasjonen bak UFF, er ikke noen man vil støtte. Det er et verre rot av bedrageri og utnyttelse av idealistene som jobber for dem. Så når Fretex setter nesen i sky og prisene i taket er det ikke så mye igjen utover bruktmarkeder og loppemarkeder, som AB#6 sier. 4
Gjest Funky Punk Skrevet 19. mars 2013 #17 Skrevet 19. mars 2013 Tvind, organisasjonen bak UFF, er ikke noen man vil støtte. Det er et verre rot av bedrageri og utnyttelse av idealistene som jobber for dem. Så når Fretex setter nesen i sky og prisene i taket er det ikke så mye igjen utover bruktmarkeder og loppemarkeder, som AB#6 sier. Nei, UFF ville jeg holdt meg langt unna. Et tips er om dere skal til Sverige på ferie f.eks. Nesten over alt i Sverige finnes det masse av bruktbutikker. Bare i den bittelille byen jeg "bor" i så er det 4-5 butikker. Og de aller fleste er veldig billige, enda billigere for oss nordmenn 3
Alice123 Skrevet 19. mars 2013 #18 Skrevet 19. mars 2013 Fretex er blitt kjempedyre. Jeg handlet en del der før, fordi det var billig og man kunne finne mye fint. Men nå er det som flere skriver KUN H&M for tre sesonger siden, og varene koster like mye som på H&M/Cubus/Lindex. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #19 Skrevet 19. mars 2013 Jeg har jobbet på Fretex. De bryr seg ikke om arbeidsmiljølover (der jeg jobbet i alle fall). Sjefen for butikken var nøye med å gå gjennom ting vi fikk inn, hun hadde egne "brukt-gjenstand-bøker" der hun sjekket priser på glass, tallerkner, smykker, eller andre ting vi fikk inn. Klær får Fretex så mye av at får de ikke solgt i løpet av en sesong (et halvår) så puttes det i sekker og går til lager eller rett og slett kastes. Jeg diskuterte med en av arbeidslederne angående en uke som butikken var "stengt" for at vi skulle gå gjennom nytt tøy, vaske litt over alt, gå gjennom ting og litt forskjellig. Jeg lurte på om ikke butikken tapte mye penger på å være stengt for noe så enkelt og ha folk som jobbet samtidig? Nei da, fikk jeg forklart, Fretex tjener så pass mye penger gjennom dette arbeidsmarkedstiltaket at de kunne, om så var, bare stenge hele butikken og kun tjene penger på bare det å ha folk gående der. For øvrig 1: en dag var en av høyt-oppe-sjefene innom, en slik person som hører hjemme på et kontor et sted fjernt vekke og bare teller penger, da tok jeg opp med han dette angående arbeidsmiljølover som de brøt, helt fra de åpnet butikken. Jeg begynte å forklare for han dette med gjennomlufting som det står i arbeidsmiljøloven SKAL være på en arbeidsplass, ikke burde, ikke kjekt å ha, men skal være der. Han stirret surt på meg som om han ble fornærmet over at noen så simpel som meg våget å tiltale noen så fin som denne Herren. Så så han på de to arbeidslederne som var med han. Han kom med noen kommentar om at jo, det skulle han få ordnet opp i. Noe han aldri gjorde, men men. For øvrig 2: en gang fikk vi inn et Hammond-orgel. Jeg vet tilfeldigvis hva det er for noe. Butikksjefen gjorde visst ikke det. Hun priset det til 10.000 kroner og satte ut det i butikken. Innen en time var det orgelet solgt. Så man kan være heldig og gjøre noen fynd. Men sjansen for det er ekstremt liten. Anonym poster: c4bfcb3c5c082432f70f691e33959ec1 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #20 Skrevet 19. mars 2013 Fikk ikke lyst å støtte Fretex mer nå. De burde solgt alle klærne de fikk inn til 20, 30 og 40 kr plagget. De bør tenke på de som kun tjener rundt 10 000 mnd. De er det mange av. Når de ikke engang kan handle billig på Fretex så er noe riv ruskende galt. Og hva med alle frivillige organisasjoner, f.eks Hjelp oss og hjelpe på facebook. De jobber gratis og deler ut klær, møbler og diverse til hjelpetrengende uten penger. Burde ikke Fretex skjerpe seg her, eller er de blitt så rike og så fine på det??? Anonym poster: 0d28828dcc230f3739c99d86e4890714 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå