Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om noen gode bøker for å slippe gammelt sinne? Jeg er i en situasjon hvor jeg må svelge så mange kameler at de snart ikke får plass nedover svelget, så jeg vet jeg må få til å gi slipp på noen.

Jeg vet at denne perioden kan dra ut i mange måneder og jeg ønsker å ta tak i det før jeg må til en psykolog.

For de som lurer så er det barnefordeling, eksen og eksens nye kjæreste som ringer å truer meg, presser på alle knappene mine og juger/manipulerer. De holder seg helt på kanten av loven, så jeg får ikke stoppet det heller. Typ: Hvis ikke du vil være vennen min, så melder jeg deg til barnevernet for omsorgssvikt og mishandling.

Ganske grove beskyldninger altså, uten rot i virkeligheten. Men de har ikke meldt enda, så jeg får ikke gjort noe med det. Det er en øks over hodet mitt hele tiden.

Jeg har prøvd familievernkontoret, konfliktrådet og snakket med politi. Nå har jeg innfunnet meg med at jeg må ignorere dette til de går lei eller bryter loven.

Men når det er så ofte, så rekker jeg ikke å bearbeide sinnet og frustrasjonen før det smeller igjen. Trenger ett virkemiddel for å lære meg dette da. Meditasjon har jeg ikke roen til å gjøre, for jeg traver rundt i leiligheten hele tiden i frustrasjon.

Så tilbake til spørsmålet! Er et noen som Har noen tips, triks, bøker, cd`er eller lignende som de tror kan hjelpe meg?

Anonym poster: 395042052d0e60c5cfafb3d6b7ece383

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som kan komme på noe?

Skrevet

Siden du ikke har tålmodighet til meditasjon eller avslapningsøvelser, kan du prøve å sette på denne på høyt volum når du traver rundt i leiligheten; http://www.rainymood.com/

Den hjelper meg når jeg er frustrert uten like, det er utrolig beroligende å høre på. :klemme: Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Siden du ikke har tålmodighet til meditasjon eller avslapningsøvelser, kan du prøve å sette på denne på høyt volum når du traver rundt i leiligheten; http://www.rainymood.com/

Den hjelper meg når jeg er frustrert uten like, det er utrolig beroligende å høre på. :klemme: Lykke til!

Det har jeg aldri tenk på! Det skal jeg prøve neste gang :) Tusen takk!

Skrevet

Dette går vel innunder trakassering og burde gå innunder lovverket om dette..?

AnonymBruker
Skrevet

Dette går vel innunder trakassering og burde gå innunder lovverket om dette..?

Ja man skulle tro det. Nå er det dessverre slik at så lenge de ikke har kommet med konkrete truslet om hva de skal gjøre, så vil saken bli henlagt. Fikk beskjed om det da jeg var hos politiet i alle fall. Ble møtt med full forståelse da, men hun var ærlig å sa det som det var.

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg se det, kommer de med trusler og trakasserer deg. Dette strider imot norsk lov.

Anonym poster: 150fd27e2bbfd1893cd81daefcc1d326

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg se det, kommer de med trusler og trakasserer deg. Dette strider imot norsk lov.

Anonym poster: 150fd27e2bbfd1893cd81daefcc1d326

Du har helt rett, men nå er det tydeligvis ikke så svart/hvitt som jeg skulle ønske det var.

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som kan hjelpe til? Kjenner jeg har tynlitte nerver her :(

AnonymBruker
Skrevet

Vet så inderlig hvordan du har det :hug:

Politiet gjør ikke noe så lenge truslene ikke er blitt gjort til virkelig. Jeg opplevde å ikke få noe som helst hjelp derifra.

Her mottok jeg både anmeldelser fra barnevern og NAV, som han exen hadde gitt falsk bekymringsmelding til.

Det beste du kan gjøre er å trekke pusten dypt og ignorere han. Får du anmeldelse.. javel.. du har jo ikke gjort noe og kan ta det helt med ro. Barnevernet er vant med sjikanemedinger pga brudd og uoverenstemmelser mellom exer.. Her gav han seg ikke, når sakene ble henlagt, men fortsatte å melde.

Var også i rettsak der han kom med falske bekymringer omkring meg som mor og omsorgen for mine barn. Han ville ta dem ifra meg.

Jeg vant både rettsaken og alle de andre sakene fra NAV og BV ble henlagt.

Ikke har han drept meg heller.

Truslene ble til drapstrusler men politiet gjorde ikke mye for å finne han. Han hadde ikke bostedsadresse.

Ta å ring en etterforsker i politiet og be om hjelp!

Masse klemmer til deg :hug:

Anonym poster: 5bdd85242255f5dc23cb6dba8dbc9e71

AnonymBruker
Skrevet

Vet så inderlig hvordan du har det :hug:

Politiet gjør ikke noe så lenge truslene ikke er blitt gjort til virkelig. Jeg opplevde å ikke få noe som helst hjelp derifra.

Her mottok jeg både anmeldelser fra barnevern og NAV, som han exen hadde gitt falsk bekymringsmelding til.

Det beste du kan gjøre er å trekke pusten dypt og ignorere han. Får du anmeldelse.. javel.. du har jo ikke gjort noe og kan ta det helt med ro. Barnevernet er vant med sjikanemedinger pga brudd og uoverenstemmelser mellom exer.. Her gav han seg ikke, når sakene ble henlagt, men fortsatte å melde.

Var også i rettsak der han kom med falske bekymringer omkring meg som mor og omsorgen for mine barn. Han ville ta dem ifra meg.

Jeg vant både rettsaken og alle de andre sakene fra NAV og BV ble henlagt.

Ikke har han drept meg heller.

Truslene ble til drapstrusler men politiet gjorde ikke mye for å finne han. Han hadde ikke bostedsadresse.

Ta å ring en etterforsker i politiet og be om hjelp!

Masse klemmer til deg :hug:

Anonym poster: 5bdd85242255f5dc23cb6dba8dbc9e71

Tusen takk! Det er godt å høre at det er flere med lik erfaring i alle fall :) Jeg føler seg så lite hørt når jeg kontakter alle mulige folk, men ingen kan stoppe han.

Gjest .-L-.
Skrevet

Meh, holder sinnet mitt inne til jeg er med de riktige folka eller til jeg er alene..

AnonymBruker
Skrevet

Meh, holder sinnet mitt inne til jeg er med de riktige folka eller til jeg er alene..

Hehe, ja jeg har gjort det til nå. Men nå har det ballet seg på så lenge at jeg har lyst tl å ta den ene å slå den andre med ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært igjennom mye av det samme, og jeg prøvde så godt jeg kunne å ignorere. Sparte på alt som kom skriftlig, og passet på å aldri la de få noe skriftlig på meg.

Jeg har vært igjennom barnefordelingssak, og vant så det grein etter. Likevel har jeg hatt masse trøbbel senere, og det som hjalp for meg var å dra både eksen og nye kona, samt min egen mor, til familivernkontoret. Ga klar beskjed om at jeg ikke finner meg i slik trakassering lengre, og med min mor som vitne og støtte ga de faktisk opp. Har hatt det stille i godt over ett år nå, og det er helt fantastisk!! :) Så bare hold ut, de må gi seg til syvende og sist....

Anonym poster: 7b7c20ad55ec28d9de9762b7fd422bbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært igjennom mye av det samme, og jeg prøvde så godt jeg kunne å ignorere. Sparte på alt som kom skriftlig, og passet på å aldri la de få noe skriftlig på meg.

Jeg har vært igjennom barnefordelingssak, og vant så det grein etter. Likevel har jeg hatt masse trøbbel senere, og det som hjalp for meg var å dra både eksen og nye kona, samt min egen mor, til familivernkontoret. Ga klar beskjed om at jeg ikke finner meg i slik trakassering lengre, og med min mor som vitne og støtte ga de faktisk opp. Har hatt det stille i godt over ett år nå, og det er helt fantastisk!! :) Så bare hold ut, de må gi seg til syvende og sist....

Anonym poster: 7b7c20ad55ec28d9de9762b7fd422bbe

Ja jeg har tatt vare på alt skriftelig, plus at jeg har tatt opp en samtale hvor hun truer meg. Har heller ikke skrevet noe til dem som kan brukes mot meg. Kanskje jeg bare må starte hele meklingsgreiene igjen da :(

Gjest Gjest
Skrevet

Godt du tar vare på alt skriftlig og tar opp samtaler. Der er viktig.

Har du prøvd visualisering?

En enkelt ting du kan gjøre når du blir irritert er å ta pekefinger og langefinger på høyre hånd og banke lett mot det kjøttfylte stedet nedenfor lillefingeren på venstre hånd. Pust med magen og tenk på det de sag/det som har skjedd/det som gjør deg sint.

Etter noen min roer du deg ned.

Evt kan du finne halsgropen din, og ta fire fingerbredder ned. Tog 2-3 cm til siden for dette.

bank forsiktig der i noen min. Dette roer ned stress.

Skrevet

Du får berre trene opp gapet ditt til å ta både flodhestar og kvalar, Det er jo ein del av livet, det også.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan faktisk meditere mens du traver rundt og er rastløs. Fokuser på pusten og/eller omgivelsene, og øv deg på å gi slipp på tanker som dukker opp i stedet for å forfølge dem, som vi gjerne gjør. Veldig forenklet beskrevet, men det finnes en del guided meditations på nettet (f eks youtube) du kan høre på mens du går.

Anonym poster: bcc7bf3fc425b653994f65d8fb6d20c1

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd alle sammen :)

Skrevet

Ta iallefall vare på alt av skriftlig trakassering du får. Print det gjerne ut! Går det an å ringe til barnevernet å forklare saken også, så du er "føre var" hvis de faktisk skulle finne på å sende bekymringsmelding? Kanskje tenker du litt mindre på det etterpå da. Bare en tanke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...