Gå til innhold

Trenger tips til restaurant for "intim" bryllupsmiddag

Anbefalte innlegg

Gjest Adriane
Skrevet

Vi har vielsen én dag og festen en annen. På vielsesdagen ønsker vi å ta med forloverne våre med partnere ut på middag på ettermiddagen/kvelden. Dette blir i Oslo.

Ønsker tips på hvilke restauranter som kan være aktuelle? Helst ikke svindyrt :)

Det viktigste for oss, er at det er mulig å sitte litt (eller evt helt, om mulig) skjermet fra resten av gjestene, at det er god service der, og selvsagt også at maten er god ;) (Vi liker det meste, bortsett fra sushi)

Så her håper jeg på mange gode tips, og gjerne erfaringer! :jepp:

Skrevet

Grilleriet har en annen etasje til selskap og flere fine kroker(og veldig god mat), eller kanskje Klosteret Restaurant eller Havsmak.

Skrevet

Oslo Spiseforretning har nydelig mat og chambre séparée.

Gjest Adriane
Skrevet

Takk for svar, begge to! :)

Vi har ikke vært på noen av de du nevner, CathFoto, så de skal absolutt sjekkes ut :)

Oslo Spiseforretning har vi faktisk vært en gang, men var ikke klar over at de har chambre sépareé. Da står den også på lista - takk, Karmosin! :)

Skrevet

Takk for svar, begge to! :)

Vi har ikke vært på noen av de du nevner, CathFoto, så de skal absolutt sjekkes ut :)

Oslo Spiseforretning har vi faktisk vært en gang, men var ikke klar over at de har chambre sépareé. Da står den også på lista - takk, Karmosin! :)

Maten på Grilleriet er så god, virkelig bra mat uten at det er for stiv stemning der, masse levende lys og god stemning.

Gjest Adriane
Skrevet

Da høres det ut som Grilleriet er rett plass for oss! :jepp: Nå ble jeg ivrig, må sjekke ut dette med én gang! :ler:

Skrevet

Jeg tror også Akersberget kan være noe? Fantastisk sted, fantastisk mat. :)

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Tusen takk for tips, PingTing - skal absolutt sjekke det ut!

Kontaktet nemlig Grilleriet nå, for var sikker på at det var det "rette" stedet, men jammen har de sommerstengt faktisk når vi gifter oss...! :(

Så da sjekker jeg videre, og takker for alle gode tips! :jepp::takke:

Endret av Adriane
Skrevet

Vi var nylig i et veldig hyggelig bryllup på Oslo Spiseforretning, hadde en etasje nesten for oss selv. Stort spisebord, sofagruppe i et rom ved siden av og toalett!

Ville ikke strøket det av lista med en gang, altså :)

Skrevet

Strand restaurant i bærum....ellers mener jeg statholdergaarden har rom en kan være for seg selv

Skrevet

Hva med Østmarksetra? Utrolig god mat (!!), flotte lokaler og god service. Veldig koselig sted med koselig ansatte, men har fortsatt et eksklusivt preg.

Om jeg noengang skal ha en slik middag, hadde det blitt der.

Gjest Adriane
Skrevet

Vi var nylig i et veldig hyggelig bryllup på Oslo Spiseforretning, hadde en etasje nesten for oss selv. Stort spisebord, sofagruppe i et rom ved siden av og toalett!

Ville ikke strøket det av lista med en gang, altså :)

Takk for at du deler din erfaring :) Neida, det er ikke strøket av lista ennå - det er bare det at jeg er usikker på om det blir litt "stivere" enn hva vi egentlig ser for oss. Men det står definitivt på lista. spesielt hvis vi blir flere enn bare oss 6 :jepp:

Strand restaurant i bærum....ellers mener jeg statholdergaarden har rom en kan være for seg selv

Takk for tips!

Gjest Adriane
Skrevet

Hva med Østmarksetra? Utrolig god mat (!!), flotte lokaler og god service. Veldig koselig sted med koselig ansatte, men har fortsatt et eksklusivt preg.

Om jeg noengang skal ha en slik middag, hadde det blitt der.

:jepp: Østmarksetra er kjempekoselig og flott, har vært der tidligere. Har en mistanke om at de andre vil synes det blir litt for kronglete å ta seg dit (må nesten kjøre bil selv, eller ta taxi), men jeg setter det allikevel på listen. Takk for tipset! :)

Skrevet

:jepp: Østmarksetra er kjempekoselig og flott, har vært der tidligere. Har en mistanke om at de andre vil synes det blir litt for kronglete å ta seg dit (må nesten kjøre bil selv, eller ta taxi), men jeg setter det allikevel på listen. Takk for tipset! :)

Ja, det blir en taxitur :)

Gjest Adriane
Skrevet

Plager ikke meg å ta taxi, men kan være at andre i "brudefølget" syns det blir litt kronglete og heller vil ha noe mer sentrumsnært. Men jeg er veldig glad for tipset uansett, og setter det iallfall opp på lista ;)

Annonse
Skrevet

Akersberget er veldig fint det også, teit av Grilleriet å ha stengt akkurat da.

Skrevet

Vi hadde bryllupsfesten på Engebret Cafè i Oslo sentrum. Maken til god mat og god service! Kan anbefales på det sterkeste fra vår side ihvertfall. Om de har så små chambre er jeg dog usikker på.

http://engebret-cafe.no/

Skrevet

Støtter opp om Strand. God mat og ikke alt for dyrt for selskapsmenyen heller. De har diverse chambre, oversikten finner du her: http://www.strandrestaurant.no/vare-saler Problemet er at de ligger på Høvik, men hvis man avslutter tidlig så går 151 forbi.

Ellers så ligger Oro litt mer sentralt. Chambre deres har kanskje ikke verdens fineste utsikt, men fint inni.

Restaurant Eik har også et chambre séparé, selv om jeg har hørt at det ikke er verdens kosligste. Men det skader jo ikke å ta turen for å se.

Og hvis dere vil ha noe helt annet er Habibi ganske morsomt. Det er jo alltid koselig med litt mavedans mellom rettene.

Skrevet

Jeg har spist på Oslo Spiseforretning noen ganger, syns ikke det er så stivt at det gjør noe ... ?

Gjest Adriane
Skrevet

Akersberget er veldig fint det også, teit av Grilleriet å ha stengt akkurat da.

Ja, fy søren asså! :fnise: Uflaks var det iallfall, men har jo fått masse gode tips om alternativer, så jeg satser på at dette ordner seg til slutt :)

Vi hadde bryllupsfesten på Engebret Cafè i Oslo sentrum. Maken til god mat og god service! Kan anbefales på det sterkeste fra vår side ihvertfall. Om de har så små chambre er jeg dog usikker på.

http://engebret-cafe.no/

Tusen takk for tipset. Portvinpiken - det skal sjekkes opp i :jepp:

Støtter opp om Strand. God mat og ikke alt for dyrt for selskapsmenyen heller. De har diverse chambre, oversikten finner du her: http://www.strandres...t.no/vare-saler Problemet er at de ligger på Høvik, men hvis man avslutter tidlig så går 151 forbi.

Ellers så ligger Oro litt mer sentralt. Chambre deres har kanskje ikke verdens fineste utsikt, men fint inni.

Restaurant Eik har også et chambre séparé, selv om jeg har hørt at det ikke er verdens kosligste. Men det skader jo ikke å ta turen for å se.

Og hvis dere vil ha noe helt annet er Habibi ganske morsomt. Det er jo alltid koselig med litt mavedans mellom rettene.

Tusen takk for mange fine tips! :takke: Notert og skal undersøkes :jepp:

Jeg har spist på Oslo Spiseforretning noen ganger, syns ikke det er så stivt at det gjør noe ... ?

Nå har vi bare vært der én gang, og den ene gangen virket det iallfall ganske stivt. Kanskje ikke Bagatelle-stivt (har aldri vært der, men ser for meg at det er vesentlig stivere), men allikevel langt stivere enn andre steder vi har vært. Men kan jo hende vi var "uheldige" da vi var der :)

Et annet moment er at det ligger rett ved der moren min bodde i mange år; og jeg er redd det vil bli veldig følelsesladet å ha bryllupsmiddagen bare få meter fra der hun har bodd (siden hun har gått bort).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...