Gå til innhold

Har alle kirkeprogram?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt at vi ikke trenger det. De tre salmene står jo på tavla, og det skjer ikke noe uvanlig. Bør vi likevel ha program?

Anonym poster: 81d68dbfd6e909f354bd331d6f6b2ba7

Skrevet

Har aldri vært i et bryllup der det ikke har vært program......og jeg har vært i mange!

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke gifte oss i kirken, men har forstått det som at det allikevel skal være program under vielsen. Ikke at jeg har den fjerneste anelse om hva dette "programmet" skal inneholde...? :vetikke:

Jeg kan liksom ikke huske å ha fått utdelt program heller, i de bryllupene jeg har vært, men da har jeg vel kanskje det? Jeg forbinder sånne kirkeprogram med begravelse jeg...

Anonym poster: 7b440eedad93daaf293b65029547fad6

AnonymBruker
Skrevet

Da trenger jeg desperat hjelp. Hvor og hvordan lager jeg de? Hva skal stå i de?

Skrevet

Vi lagde selv. På forsiden hadde vi bilde av kirken, dato, klokkeslett, navnene våre.

Inne sto det gangen i vielsen, bl.a salmene, innslag at solosang m piano.

AnonymBruker
Skrevet

Dette begynner å bli pinlig. Hvordan vet dere gangen i vielsen? Er en standard vielse alltid lik, eller kan vi risikere at presten endrer rekkefølge på noe? Vi må trykke det snarest, for vi har ikke mye tid, men kirken har fortsatt ikke bestemt hvilken av prestene vi får.

AnonymBruker
Skrevet

Dette begynner å bli pinlig. Hvordan vet dere gangen i vielsen? Er en standard vielse alltid lik, eller kan vi risikere at presten endrer rekkefølge på noe? Vi må trykke det snarest, for vi har ikke mye tid, men kirken har fortsatt ikke bestemt hvilken av prestene vi får.

Dere skal vel på møte i kirken? Da får dere vite alt sånt.

Anonym poster: 20b47b85c5fb6aa5455d677b09bea0ee

Skrevet

Har dere vært i samtale med en prest?

Vi lagde det etter den samtalen, der bestemte vi salmer og fortalte presten hvilke solosanger vi skulle ha. Så vi satte det opp i samråd med hun.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir samtale, men kanskje en, eller to uker før vielsen. Hvis de klarer å finne en prest da. Æsj, dette blir stress i siste øyeblikk, merker jeg.

Skrevet

Klart vi skal ha kirkeprogram :) Ikke at det er påbudt lissom, men jeg syns det er staselig :)

I vårt skal vi bl a skrive navn på prest, organist, forlovere og brudepiker (samt relasjonene våre til brudepikene), vi skal ha navn på tekstleser og navn på solister. Teksten til salmene skal naturligvis stå, samt navn og komponist på både salmer, marsjer og solostykker :)

Et bilde av oss på den ene siden og et bilde an kirken på den andre (eller motsatt) og så en liten hilsen fra oss bakerst :)

AnonymBruker
Skrevet

Mange har kirkeprogram - mange har ikke det.

Begge deler er like normalt.

Anonym poster: ff339f95aeaf962e011c14ebccdb735a

Gjest lisha
Skrevet

jeg fikk tiksendt diverse papir fra kirkekontoret jeg - med ofte brukte salmer og vers, og programmet for selve vielsen, hva som skal i hvilken rekkefølge osv.. du kan sikkert bare kontakte de, slik at dfu får en mal å følge etter

Skrevet

Vi gifter oss ikke i kirken, og jeg har vel egentlig tenkt at vi ikke trenger noe program. Jeg regner med at vi er ferdig på 20-30 minutter. Bør man ha program når det ikke er i kirken.

Og nå kom jeg til å tenke på meny. Det bør kanskje ligge en meny ved hver kuvert, bør programmet for kvelden skrives der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...