Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #1 Skrevet 25. mars 2004 Har lyst til å begynne å jobbe der. Men nå lurer jeg litt på hva man kan forvente å tjene der og hvordan arbeidstidene evt. er?
~umulia~ Skrevet 25. mars 2004 #2 Skrevet 25. mars 2004 Det kommer nok ann på typen arbeid, og din alder. Min venninne som jobbet der tjente 96kr timen så vidt jeg husker. Alle jobber skift av de fulltidsansatte. Ikea har åpent 9 - 21 og det er tre skift.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #4 Skrevet 25. mars 2004 Takk for svar! Jeg bommet visst litt med innlegget mitt. Trodde jeg var inne på karriære og utd.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #5 Skrevet 25. mars 2004 Tenkte på en av de i Oslo. Altså endten slependen eller Furust.
Gjest Poirot Skrevet 25. mars 2004 #6 Skrevet 25. mars 2004 Tenkte på en av de i Oslo. Altså endten slependen eller Furust. Det er ulike skift, og på lageret på Slependen har de også nattskift. Her er en link om jobber på Ikea: http://jobsat.ikea.no/no/
Gjest Lav inntekt Skrevet 27. mars 2004 #8 Skrevet 27. mars 2004 Jeg tror man tjener ca. 300.000,- i året hvis man jobber fulltid på IKEA. Enten det er i kassene eller som annen hjelpemedarbeider. Så skal jo skatten trekkes ifra, så det blir ikke mye igjen å rutte med...
Lillebi Skrevet 27. mars 2004 #9 Skrevet 27. mars 2004 Jeg synes kr 300 000,- i årslønn var ganske mye for en som sitter i kassa jeg!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 27. mars 2004 #10 Skrevet 27. mars 2004 Jeg synes kr 300 000' date='- i årslønn var ganske mye for en som sitter i kassa jeg![/quote'] Snittlønna i varehandelen er ifølge Teknisk beregningsutvalg kr 283.600/årsverk, så med litt tillegg for skiftarbeid, så høres ikke 300.000 usannsynlig ut.
Gjest Alle får lik lønn i Norge Skrevet 27. mars 2004 #11 Skrevet 27. mars 2004 Ja og her ser dere nok et eksempel på lønningen i sosialistiske Norge: enten du jobber i kassa på IKEA, er vaskehjelp eller jurist: spiller ingen rolle, vi ender alle opp på omtrent det samme å rutte med likevel. Fy F....takke meg til de Arabiske Emirater og skatteparadis!!!!! Hilsen jente 29 med laang utdannelse: men ingen lønn for strevet i et sosialistisk land med lavt utdannet næringsliv som ikke behøver akademikere.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #12 Skrevet 27. mars 2004 Ja og her ser dere nok et eksempel på lønningen i sosialistiske Norge: enten du jobber i kassa på IKEA, er vaskehjelp eller jurist: spiller ingen rolle, vi ender alle opp på omtrent det samme å rutte med likevel. . Jeg vil nå ikke si det blir det samme å rutte med engang, om man også tar med eventuelt studielån. Er helt enig med deg i at utdanning ikke lønner seg. Jeg blir direkte kvalm av arbeidsfolka på gølvet...
sinicola Skrevet 27. mars 2004 #13 Skrevet 27. mars 2004 Jeg vil nå ikke si det blir det samme å rutte med engang, om man også tar med eventuelt studielån. Er helt enig med deg i at utdanning ikke lønner seg. Jeg blir direkte kvalm av arbeidsfolka på gølvet... :o Så alle som jobber på gulvet bør si fra seg retten til å tjene nok til livets opphold? Kjenner mange med høy utdannelse som tjener mer enn 300000, men man får ikke automatisk en jobb med høy lønn etter mange års utdannelse, man gjør seg fortjent til det!
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #14 Skrevet 28. mars 2004 :o Så alle som jobber på gulvet bør si fra seg retten til å tjene nok til livets opphold? Kjenner mange med høy utdannelse som tjener mer enn 300000, men man får ikke automatisk en jobb med høy lønn etter mange års utdannelse, man gjør seg fortjent til det! Hva er nok til livets opphold? Hva menes med "livets opphold; hva skal dette dekke? De på "gølvet" skal vel også gjøre seg fortjent til det? De bruker bl.a mindre tid til å gjøre seg fortjent til det.
monja Skrevet 28. mars 2004 #15 Skrevet 28. mars 2004 Men så er det vel de på gølvet som tar de fleste "drittjobbene" velutdanna folk ikke vil ha? Og for å få folk dit er det antakeligvis viktig med god lønn? Burde vel akademikere tenkt på før de kasta bort mange år på skolebenken?
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #16 Skrevet 28. mars 2004 En må vel kunne si at de fleste med akademisk utdannelse tjener godt over 300000. Kanskje personen over har vært uheldig? Det er jo klart at man ikke kommer seg så langt oppover i systemet hvis man ikke har respekt for menneskene under seg. Det finnes mange verdier hos dem også! Jeg tar selv akademisk utdannelse, for kunnskapens skyld, og regner med å tjene nok.
Lilleba Skrevet 28. mars 2004 #17 Skrevet 28. mars 2004 Til jente 29 og andre med akademisk utdannelse som tror de er høyt hevet over alle andre, spesielt de på "gølvet". Hva slags menneskesyn er det du opererer med? Hvis du er så fordømt misunnelig på lønnen til en som sitter i kassen på Ikea til langt på kveld, åtte timer i strekk, så begynn å jobb der du også! Og når du får slitasjeskader i skulderen/ nakken om noen år, så vær lykkelig og glad for du har jo tjent så jæ..... bra. At helsen ble ødelagt, pytt pytt. Akademikere utdanner seg til en jobb som sannsynligvis er MYE mer interessant og givende enn å sitte i kassen på Ikea. Man burde egentlig være glad for at man har hatt mulighet til å ta seg en utdanning, så får lønnen komme i annen rekke. Det er MYE viktigere å ha en jobb som du er interessert i, har utviklingsmuligheter i, trives i og ikke risikerer helsen! Jeg synes det er helt greit at jobber der man ikke trenger spesiell utdanning, er godt betalt. Det er vanligvis tunge jobber fysisk, og små muligheter til å bestemme så mye selv. I Dagens Næringsliv i dag stod en interessant artikkel om kassadamene i supermarkedskjeden Wal-Mart i USA. Jeg antar den 29-årige akademikerjenten synes dette var mer høvelige arbeidsforhold for en kassadame på Ikea? Nei, jeg er veldig glad for at det finnes folk som vil ta disse jobbene. Samfunnet ville stoppet opp uten dem! Hilsen også en akademiker, men med respekt for andre mennesker selv om de ikke har lang utdannelse
Gjest Embla s Skrevet 29. mars 2004 #18 Skrevet 29. mars 2004 Har jobbet på IKEA, og tjente rundt 100,- per time. Etter 18 er det kveldstillegg, det samme på lørdag. På Furuseth har de oppe til 22. Jobber du i salgsavdeling jobber du fra 08.00 - 22.00 (fordelt på skift, selvfølgelig). Så er det noen (lager og kasse) som jobber tidligere og senere, naturlig nok. "Alle" ansatte jobber annenhver lørdag.
Gjest Astra unplugged Skrevet 29. mars 2004 #19 Skrevet 29. mars 2004 Du verden for en diskusjon :o Jeg er helt enig i de som reagerer på overlegne akademikere! Jeg er akademiker selv med 5 års universitetsutdanning, og har som flere her opplevd at lønningsnivået ikke er avhengig av varighet på utdannelse. Jeg tjener rett i underkant av kr 300 000,-, og studielån tatt i betraktning synes jeg det bør være såpass, og jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene om at alle med høyere utdanning tjener godt over 300 000,-! At folk får betalt for ubekvem arbeidstid skulle bare mangle, men jeg synes en nybegynnerlønn på 300 000 på Ikea høres mye ut. Astra
Elze Skrevet 29. mars 2004 #20 Skrevet 29. mars 2004 En må vel kunne si at de fleste med akademisk utdannelse tjener godt over 300000. Tja. Ikke de jeg kjenner i hvert fall. Noen tjener over 300 000, de fleste under. I min vennekrets er ikke de som de tjener mest de som har lengst utdannelse, nesten tvert i mot. Kommer selvsagt litt an på hvor lenge man har vært i jobb og hvilken branskje man jobber innenfor, men for mange akademikere er det faktisk vanskelig å få jobb etter endt utdannelse, og da blir lønnen deretter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå