Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er normalt(eller om det i det hele tatt er noe), men jeg blir redd hver gang jeg skal ta en telefon. Hvis det er min mor eller familie som ringer går det helt greit, men med venner, kjæreste, og spesielt fremmede er det helt forferdelig. Jeg blir nervøs, og ofte tar jeg den ikke i det hele tatt. Sender heller en melding noen minutter senere og spør hva det var.

Tenkte over det i går da jeg skulle ringe banken min(har mistet kortet mitt og skulle sperre det). Jeg satt på vent i vel 8 minutter, og der satt jeg litt redd/usikker og måtte kontrollere pusten min og tenke på hva jeg skulle si. Når det kommer til andre sosiale situasjoner har jeg ingen problemer med å snakke med hverken fremmede eller bekjente, dette gjelder bare med telefonen.

Er det noen som har erfaringer med dette, eventuelt vet hvordan man blir "kvitt" denne angsten?

Anonym poster: 2b691a6533f894a2bfe5175eb11e0cad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt samme problemet, men har blitt noe bedre med årene. Jeg prøver imidlertid alle andre mulige løsninger før jeg tilslutt prøver å ringe :P

Det som har gjort at jeg har blitt bedre over tid er rett og slett bare at jeg har tvunget meg til å ringe, tvunget meg til å ta telefonen (som var helt nødvendig i jobbsammenheng) og tatt det fra der. Så nå kan jeg både ringe opp og ta telefonen, men finnes det en annen mulighet så bruker jeg den ;)

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har det, og antar det er livsvarig for min del.

Jeg sliter enormt med å oppfatte hva den andre sier, mener, og når det er min tur til å snakke, når jeg ikke har non-verbale tegn å støtte meg på.

Så her er det fortsatt min mor som ringer diverse kontorer, lege, osv.

Skrevet

Jeg har det, når jeg var yngre brukte jeg alltid å skrive manus om det så bare var min bror jeg måtte ringe, det hjalp dog ikke, i og med at det bare ble krøll og enda mer angst når noen sa noe uventet som ikke sto i manuset :tongue: Sitter nå og venter på en telefon ang. en pakke jeg skal ta imot, og stresser som fy. Ikke artig...

Gjest missEva
Skrevet

Har det akkurat likedan. Ofte jeg ikke svarer, men heller sender melding noen minutter senere. Jeg har noen dager der jeg kan ringe til alle, men bare hvis det ikke er andre alternativer som f.eks mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...