Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om at et par, hovedsaklig mannen, som heter Vold til etternavn sier til venner og sånt at dama hans har nå blitt tatt med Vold, eller Vold (mellomrom) Tatt, mens han smiler og ler og sier "jeg heter jo Vold og har tatt meg ei ny dame, tok du den" også ler han?

Er det smakløst eller greit når de begge er med på det?

Har en slik bekjent blir det vel, i vennegjengen og sitter å tenker, hva om han en dag sier det til ei som faktisk har blitt voldtatt? Det kan da umulig være noe morsomt å høre?

Han har drevet med denne vitsen sin i litt over en måned nå, helt siden han fikk seg kjæreste.

Anonym poster: bb9b12ecf9c6c75ff3f00627b90443a3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smakløst, og jeg håper han driter seg loddrett ut den dagen han møter et voldteksoffer.

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes det er smakløst å spøke med voldtekt uansett.

• Liker 6
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Smakløs og dårlig humor. Jeg irriterer meg grønn over slike som henger seg opp. Etter en måned er selv en bra vits dårlig.

• Liker 3
Skrevet

usmakelig. Han bør finne en annen måte å komme med "humor" på

• Liker 3
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg hadde ikke ledd!

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er helt greit, og bittelitt morsomt, selv om jeg har opplevd voldtekt og overgrep.

Det er mye som kan endres etter en voldtekt. Selv blir jeg blant annet kvalm og skjelven av å høre om lignende saker i media, og har store problemer med å bevege meg utendørs alene - men sansen for humor har jeg beholdt. Jeg har alltid ledd av drøye ting (langt drøyere enn spøken til Herr Vold), og det gjør jeg fortsatt. Man skal ikke måtte skjermes for alt her i verden. Man risikerer daglig å høre ting man blir provosert over, tar personlig, eller blir fornærmet på andres vegne over. Sånt må man bare lære seg å takle, så må man heller skjerme seg selv om det blir behov for det. Det er lov å spørre en i rullestol om det går bra, og det er lov å tulle med et etternavn som fungerer bra til platte morsomheter.

Alle er forskjellige, men jeg tror det er sånn ca. tusen ting som er verre for et voldtektsoffer å høre enn den spøken der. F.eks "Hun gikk med kort skjørt, så da ba hun om det selv", eller "Det er egentlig ikke voldtekt dersom hun flørtet først". Om man synes spøken til Herr Vold er morsom eller tragisk tror jeg har langt mer å gjøre med hva slags type humor man har enn om man har opplevd voldtekt. Det går også fint an å le av Kari-Kari vitser, selv om man har blitt utsatt for overgrep som barn.

• Liker 8
Skrevet

Hva synes dere om at et par, hovedsaklig mannen, som heter Vold til etternavn sier til venner og sånt at dama hans har nå blitt tatt med Vold, eller Vold (mellomrom) Tatt, mens han smiler og ler og sier "jeg heter jo Vold og har tatt meg ei ny dame, tok du den" også ler han?

Er det smakløst eller greit når de begge er med på det?

Har en slik bekjent blir det vel, i vennegjengen og sitter å tenker, hva om han en dag sier det til ei som faktisk har blitt voldtatt? Det kan da umulig være noe morsomt å høre?

Han har drevet med denne vitsen sin i litt over en måned nå, helt siden han fikk seg kjæreste.

Anonym poster: bb9b12ecf9c6c75ff3f00627b90443a3

Jammen han heter jo faktisk Vold!

Gjest Skogmann
Skrevet

Morsomt nok det. Vi skal ikke bli støtt av alt mulig her i verden. Da kan man ikke tulle med noe lenger, og alle blir gående rundt redd for å støte alle mulige sarte sjeler. Alle forstår forskjellen på en liten spøk og fullt alvor. Om man ikke forstår det, så er man i mindretall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:ler:

Synes det var hysterisk morsomt. Har rar humor og er overtrøtt ;)

Anonym poster: ad99884b8cef2a6ed9aa8b0e9bd2da67

• Liker 1
Skrevet

For å være helt ærlig her nå, så ser jeg ikke noe veldig galt med det?

Og er det ikke stort sett til venner og bekjente han sier det?

Jeg er av typen som kan spøke om alt (og da mener jeg virkelig alt og) uten at det betyr at jeg mener noe vondt med det. Det jeg sier da betyr absolutt ingenting sånn sett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke det var morsomt i det hele tatt, og hadde noen sagt det til meg så hadde jeg tenkt at vedkommende var litt corny og manglet sosiale antenner.

Anonym poster: d2d729cd5d7771cfdfcf43b366806ab6

• Liker 4
Skrevet

Humor er et av de beste midlene for å takle ekstreme eller traumatiske situasjoner. En grusom hendelse er grusom nok i seg selv, mens latter er med på å normalisere - ikke hendelsen - men de sterke følelsene som følger med den. På en måte fungerer det som en aksept av at det var grusomt, samtidig som det hjelper en til å få en slags distanse til det.

Humor gjør det lettere å leve med grusomme opplevelser, er vel det jeg prøver å si. Beveger man seg ute i samfunnet, eller bare på internett for den saks skyld, så blir man på et eller annet tidspunkt konfrontert med det uansett. Greier man å tåle humor rundt det så tror jeg det blir lettere å takle, det mister litt av grepet på en rett og slett.

Så kanskje man skal se på humor mer som en mulighet enn en trussel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvalmt, enkelt og greit. Jeg har ofte galgenhumor, spøker med min egen lidelse og symptomer (grunnet gjentatte voldtekter, fysisk, emosjonell, verbal og økonomisk mishandling i et forhold), men det å faktisk spøke med voldtektene klarer jeg ikke, og å spøke om voldtekt generelt er bare smakløst og usympatisk.

Anonym poster: 38f62b978ec1d90020f24c8d9631a512

AnonymBruker
Skrevet

Det er også stor forskjell på å spøke med egne og andre problemer. Som sagt, jeg har mye humor når det kommer til meg selv, men jeg spøker ikke med alt mulig rart andre har opplevd eller opplever, kun det jeg vet ikke er farlig for dem.

Anonym poster: 38f62b978ec1d90020f24c8d9631a512

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg hadde nok ledd litt av det om han hadde sagt det så jeg hørte det. Ser ikke på det som en usympatisk egenskap å ha evnen til å spøke om alvorlige ting, man må bare klare å skille mellom spøk og alvor.

Det er selvsagt også en fordel å kjenne sitt publikum, men vitsen du drar frem her er ikke en vits jeg ser på som spesielt drøy i det hele tatt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt fnise-morsomt, men det er få vitser som er morsomme nok til å gjentas hundre ganger. Men problemet her er at han gjentar seg, vitsen er ikke gal i seg selv.

Anonym poster: 72f9378514964499366356ea2e29103f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...