AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Jeg har holdt på med en i flere år. Det var svstsndsforhold. Han bor i utlandet, så jeg "måtte" gifte meg med han slik at han får komme til Norge. Men så måtte jeg flytte selv utenlands (i Europa) en stund pga jobb. Så jeg hentet ham dit i stedet. Vi har vært i lag der en stund. Hadde masse misforståelser. Vi har helt forskjellige levemåter! Det dumme er at jeg ble gravid og beholdt babyen! Nå er eg tilbake til Norge, uten ham. Jeg har tenkt mye på dette og vurdert mye, og jeg synes det er best å skilles fra han. Jeg har ikke snakket med ham om dette, men er ganske så sikker på at han aldri vil være med på. Jeg vet at barnet gjør situasjonen vanskeligere, men synes allikevel at jeg ikke vil ha noe annet med han å gjøre enn barnet. Men hvordan løse dette? Jeg er jo registrert ugift i Norge fortsatt, så hvordan kan jeg søke om separasjon/skilsmisse? Hva med babyen og fødselsattest? Håper noen kan komme med innspill. Takk! Anonym poster: 20a378cb0e746df10f15498df9a29c88
Tiarra Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Du må nok registrere ekteskap, man skal jo melde fra om sivilstatus, for å søke om separasjon. Jeg ville hørt med folkeregisteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå