Gjest HJELP Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Jeg angrer på at jeg slo opp med han åhh. jeg elsker han så høyt. jeg er det samme som lagde den andre selvmordstråden. han sa tilslutt han ikke skulle men nå svarer han ikke på meldinger eller når jeg ringer og det gjør han alltid hvis han er død så dør jeg også hva faen skal jeg gjøre?? jeg er reedd jeg får ikke sove sitter bare å gråter
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Om han tar sitt eget liv, så er det hans valg. Men det du kan gjøre til neste gang (og det er det rimelig sikkert det blir) er å si at om han fremprovoserer frykt hos deg en gang til, så ringer du politi, legevakt, og familie.
Gjest HJELP Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Om han tar sitt eget liv, så er det hans valg. Men det du kan gjøre til neste gang (og det er det rimelig sikkert det blir) er å si at om han fremprovoserer frykt hos deg en gang til, så ringer du politi, legevakt, og familie. Det er min feil hvis han dør jeg vil ringe noen men da kommer han til å bli fly forbanna hvis han ikke har planer og aldri tilgi meg men burde jeg??
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Det er bedre å ringe en gang for lite enn en gang for mye. Om han har "gjort det" er det noen som finner han. Om han ikke har "gjort det" blir han så flau at han aldri sier sånt mer. Og er du et troll kan du gå og legge deg nå. Anonym poster: ccfcb76bc7f7c0fbf77100b6240b783d
Ghost Hunter Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Høres ikke morsomt ut ts. Men klokka er jo ganske mye, det kan ikke være sjans for at han sover eller noe nå da, at det er derfor han ikke svarer? Om du tror han virkelig mener det, så kan du kanskje snakke med noen om det? Men husk at uansett hva som skjer, så er det IKKE din skyld.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 Det er min feil hvis han dør jeg vil ringe noen men da kommer han til å bli fly forbanna hvis han ikke har planer og aldri tilgi meg men burde jeg?? Nei. Det er ikke din feil uansett hva han finner på. Om han har brukt dette for å gjøre deg redd, så fortjener han å få politiet på døren uansett.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 Hva med å dra en tur til han å se om han er der? Ring politiet om du ikke kommer inn og du mistenker han er død.. Anonym poster: b50987ab5bf347e4d162640deda3250e
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 Det er min feil hvis han dør Nei, det er det ikke. Det er hans valg, ikke ditt. jeg vil ringe noen men da kommer han til å bli fly forbanna hvis han ikke har planer og aldri tilgi meg men burde jeg?? Hvis han har sagt at han ikke skal gjøre det, så synes jeg ikke du trenger å ringe noen. Da svarer han ikke mest sannsynlig fordi han ligger og sover. Men det der med å true ham med å ringe politiet, legevakt og familie når han truer deg med å ta livet sitt, synes jeg faktisk er en veldig god ide. Da setter du fort en stopper for tomme trusler for å plage deg.
Gjest HJELP Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 vil ikke ringe poltiet, han kommer til å bli fly forbanna på meg hvis han ikke hadde tenkt alikevel.. har selv sagt jeg skulle tta selvmord og hadde tenkt til å gjøre det og fikk politiet etter meg.. var ikke særlig gøy..
Gjest HJELP Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 Hva med å dra en tur til han å se om han er der? Ring politiet om du ikke kommer inn og du mistenker han er død.. Anonym poster: b50987ab5bf347e4d162640deda3250e han bor en og en halv time unna :/
gladjenten74 Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 Ring politiet og legevakt. Hvis det bare var tomme trusler, så vil han slutte med dem overfor etterpå. Hvis han viser seg å være suicidal, så har du informert øvrigheten, noe vi som samfunnsborgere har en plikt til. Jeg har selv vært i en liknende situasjon en gang, der jeg ikke fikk kontakt med den jeg oppfattet som suicidal og som hadde truet med det. Ringte politiet. Ingen flere trusler etterpå. Og heller ingen selvmord.
Gjest HJELP Skrevet 19. mars 2013 #12 Skrevet 19. mars 2013 Nei, det er det ikke. Det er hans valg, ikke ditt. Hvis han har sagt at han ikke skal gjøre det, så synes jeg ikke du trenger å ringe noen. Da svarer han ikke mest sannsynlig fordi han ligger og sover. Men det der med å true ham med å ringe politiet, legevakt og familie når han truer deg med å ta livet sitt, synes jeg faktisk er en veldig god ide. Da setter du fort en stopper for tomme trusler for å plage deg. får håpe det tilgir aldri meg selv om det er noe annet elsker han jo
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2013 #14 Skrevet 19. mars 2013 ringte moren nå. han lå å sov heldigvis Flott Send han en mail el i morgen: "Jeg orker ikke leve med frykten om at du tar livet av deg, så om dette skjer en gang til så tar jeg kontakt med politi og legevakt. Jeg vet du kommer til å mislike dette, men jeg kan bare ikke sitte her og lure på om noen jeg var glad i har tatt livet av seg, og jeg burde ringt noen".
Gjest HJELP Skrevet 19. mars 2013 #15 Skrevet 19. mars 2013 Flott Send han en mail el i morgen: "Jeg orker ikke leve med frykten om at du tar livet av deg, så om dette skjer en gang til så tar jeg kontakt med politi og legevakt. Jeg vet du kommer til å mislike dette, men jeg kan bare ikke sitte her og lure på om noen jeg var glad i har tatt livet av seg, og jeg burde ringt noen". jeg prater med han nå.. han var ikke sur heldigvis
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2013 #16 Skrevet 19. mars 2013 jeg prater med han nå.. han var ikke sur heldigvis Selvsagt ikke, han fikk den oppmerksomheten han ville ha
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #17 Skrevet 19. mars 2013 Ærlig talt, du er ikke ansvarlig for andres reaksjoner eller handlinger, TS, du er kun ansvarlig for det du selv gjør. Du kan velge å mate ham med oppmerksomhet ved mishandlende oppførsel som dette, eller så kan du velge å være fornuftig og ansvarlig og ringe politiet. Det er de som skal ha ansvar for å undersøke om en person en akutt suicidal og må bringes til legevakt ved slike tilfeller. Du har ikke ansvar om han velger å ta livet av seg. Anonym poster: 408412931a8f4790f3cbc2c6552cae17
Gjest Lille-pus Skrevet 19. mars 2013 #18 Skrevet 19. mars 2013 (endret) TS, jeg tolker deg som ganske ung. Det er vanskelig å helt forstå at man ikke kan eller har mulighet til å styre hva et annet menneske faktisk gjør, og at det aldri, aldri kan være din skyld om han bestemmer seg for å avslutte livet. Jeg vet det er vanskelig å forstå akkurat nå, men kan du være snill og love meg at dersom det skjer en gang til så ringer du (gratis) til Mental Helse sin hjelpetelefon. De er åpne hele døgnet, og det er helt gratis å ringe dem. - og de kan hjelpe deg, når du ikke vet hva du skal gjøre, og føler deg ansvarlig for hva et annet menneske langt unna kan komme til å gjøre med seg selv. Nummeret dit er: 116 123 Lille-pus Endret 19. mars 2013 av Lille-pus 1
Gjest Sunheart Skrevet 19. mars 2013 #19 Skrevet 19. mars 2013 E r det exen min ? Å true med å ta livet sitt er en hersketeknikk for ¨beholde deg. Ikke la deg lure. Har vært sammen med slike selv, og så vidt jeg vet er de i livet den dag i dag!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #20 Skrevet 19. mars 2013 Altså, når han truer med noe så alvorlig som å ta livet sitt, så får det ikke hjelpe om han blir sur fordi du tar det han sier seriøst. Det legger han så til de grader opp til selv, ved å komme med slike trusler. Blir det en neste gang, så håper jeg du tar rev i seilene og ringer det som ringes kan. Hvis det viser seg å være tomme trusler (og det er ganske mange som bruker slike trusler som et maktmiddel, og en måte å få kontroll over kjærester/eks-kjærester på!), så gjør han det neppe igjen. Og hvis det skulle være noe i truslene, så har du gjort det du kunne. Hvis han blir sur og irritert over at du tar ham på ordet, så er det hans egen feil. Ikke din!! Anonym poster: b802f3d9cd1b15bafc6a4c75439c7d0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå