Gjest Badabing Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Nå komme vel de obligatoriske spørsmålene om selvangivelsen til å strømme på, og jeg har også ett.. Jeg mottok arv i fjor, men sendte ikke inn melding om arv før i år, og skjøte ble heller ikke tinglyst før i år. Ser på skatteoppgjøret at arven ikke er oppført. Skal jeg føre den på, eller skal den ikke føres på før neste år når arveavgift osv er betalt?
bonsaijenta Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Nå komme vel de obligatoriske spørsmålene om selvangivelsen til å strømme på, og jeg har også ett.. Jeg mottok arv i fjor, men sendte ikke inn melding om arv før i år, og skjøte ble heller ikke tinglyst før i år. Ser på skatteoppgjøret at arven ikke er oppført. Skal jeg føre den på, eller skal den ikke føres på før neste år når arveavgift osv er betalt? Det beste er nok å ringe skatteetaten og høre med de:) Jeg har ringt de tidligere ang arv og de var meget behjelpelig:)
Gjest Badabing Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Bare ser for meg at det er lang ventetid for å komme frem til dem sånn i en måned fremover.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Du kan be om at de ringer tilbake når det er leidg konsulent...... Anonym poster: 6a3df44326d17a131014c7639fc9d8be
Zzyzx Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Hvis du sendte melding om arv i år, så vil den komme på årets selvangivelse automatisk. Dvs den du får om ett års tid. Jeg tror ikke det er noe som helst poeng i å føre det opp på fjorårets. I verste fall kan du ende opp med å bli avkrevd dobbel arveavgift og det er sikkert ikke lett å rydde opp i.
Gjest Badabing Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 Hvis du sendte melding om arv i år, så vil den komme på årets selvangivelse automatisk. Dvs den du får om ett års tid. Jeg tror ikke det er noe som helst poeng i å føre det opp på fjorårets. I verste fall kan du ende opp med å bli avkrevd dobbel arveavgift og det er sikkert ikke lett å rydde opp i. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå