Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest HJELP
Skrevet

Jeg slo opp med han og nå sier han at han skal ta selvmord og at hvis han ikke får et kyss til av meg så tar han det :(((

Jeg vil ikke være grunnen til at noen dør :((

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Du, slike dramaqueens finst det blant samtlege kjønn. Sei lykke til og gå. Han kjem ikkje til å gjere det, veit du.

• Liker 12
Skrevet

Han manipulerer deg for å få viljen sin. Ikke snakk med ham når han oppfører seg slik.

• Liker 9
Skrevet

Ikke bry deg om hva han sier.

Gå videre med livet ditt og ikke se tilbake.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Om han tar livet av seg så er det ikke pga et kyss. Da har han andre store store problemer.

Mest sannsynlig så er dette bare tomme trusler. Men uansett så hadde det ikke vært din feil.

Ikke la deg presse

Gjest Gjest
Skrevet

Skal gjøre det slutt med dama mi også hu truer også med selvmord og mye mer og ja er bare å komme seg vekk fra det

Skrevet

Hvis du er redd for at han skal gjøre det, så ring legevakten og fortell dem situasjonen helt enkelt.

Si at du gir dem ansvaret for å finne ut om han trenger hjelp eller ei.

De vil da ringe ham og snakke med ham.

Jeg gjorde dette med en kamerat som stadig truet med selvmord for å få oppmerksomhet.

Han synes det var så flaut at han ikke gjorde det igjen.

Hadde det vært reelt ville han ikke vært flau over å bli tilbudt hjelp.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde min også. Jeg ringte mora hans og fortalte det, og ba henne ta over ansvaret. Nå fremstiller han meg som den gale heksa som ringte mora, men heller det enn å bli manipulert. Det er bare stygt.

Anonym poster: 3e4ea2a01371e5d4e8539baa7fa4c9fc

• Liker 7
Gjest Gjest
Skrevet

eksen min truet med å henge seg og han gjorde det. Tilfeldigheter hadde det til at jeg stakk innom uanmeldt for å krangle til meg penger han skylda meg. Jeg visste han lå og sov midt på dagen og gikk inn på soverommet. Der hang han i takbjelken. Jeg vil aldri klare å beskrive sekundene fra det til jeg hentet kniv og skar ham ned. Han overlevde såvidt, ble 4mnd på psykiatrisken, han hadde enorme problemer.

Skrevet

Hvis du er redd for det så hadde jeg tatt tipset som noen ga her oppe. Gi beskjed videre.

Skrevet

Jeg videresendte alle meldinger eksen sendte meg til moren etter en stund... Funket knall det.

• Liker 6
Gjest HJELP
Skrevet

han så unnskyld og at han angret på at han truet med det heldigvis hvis ikke hadde jeg seriøst sagt ifra til noen

Skrevet

Det gjorde eksen min og. " jeg skulle nesten ta selvmord, men så tenkte jeg på bikkja mi og feiget" bla blaa sier jeg bare.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg videresendte alle meldinger eksen sendte meg til moren etter en stund... Funket knall det.

Nå har du gjort dette allerede, men jeg vil si det er grusomt å pålegge en mor ansvaret for en voksen sønn. Skal man aldri få slippe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du gjort dette allerede, men jeg vil si det er grusomt å pålegge en mor ansvaret for en voksen sønn. Skal man aldri få slippe?

?

Hvorfor er det grusomt? Det er familie og helsevesen som er riktig adresse for slike problemer, og venner hvis han har. Ikke den som er årsaken til bruddet (altså eksen). Belastningen med å være årsak og løsning til slike trusler, det er grusomt. Da er det bedre for alle om en bestevenn eller et familiemedlem kan informeres og involveres, og kan hjelpe han videre. Sannsynligvis vil involvering av andre parter dessuten medføre at han tenker seg om, og det vil i veldig mange tilfeller vise seg at trusselen hovedsakelig var en manipulasjonsteknikk.

• Liker 6
Gjest Eurodice
Skrevet

?

Hvorfor er det grusomt? Det er familie og helsevesen som er riktig adresse for slike problemer, og venner hvis han har. Ikke den som er årsaken til bruddet (altså eksen). Belastningen med å være årsak og løsning til slike trusler, det er grusomt. Da er det bedre for alle om en bestevenn eller et familiemedlem kan informeres og involveres, og kan hjelpe han videre. Sannsynligvis vil involvering av andre parter dessuten medføre at han tenker seg om, og det vil i veldig mange tilfeller vise seg at trusselen hovedsakelig var en manipulasjonsteknikk.

Jeg er vel påvirket av alle trådene om svigermødre og udugelige menn som ikke bidrar med noe i et forhold, og skylden for dette legges på deres mødre uten unntak. Ting er ikke alltid slik som de ser ut. Mødrene har sikkert hatt nok belastninger, om de ikke skal måtte påta seg skylden for at deres sønn truer med selvmord.

AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste vanlige mødre (og fedre, jeg ville ønsket å vite sånt selv), selv de som har gått drittlei av den slitsomme og vanskelige sønnen sin, ville ønsket å vite det dersom sønnen snakket om å henge seg i nær fremtid. Det er noe folk flest vil vite om barna sine også i voksen alder.

Alternativet er selvsagt å bare drite i å kontakte noen. 99 av 100 ganger er det selvsagt tomme trusler, men jeg tror nok mor eller far heller tar affære på 99 tomme trusler enn å risikere at det tilfeldigvis er gang nr. 100.

Anonym poster: 45ecb009aa5b0f6eacca7b3e4e6fa174

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel påvirket av alle trådene om svigermødre og udugelige menn som ikke bidrar med noe i et forhold, og skylden for dette legges på deres mødre uten unntak. Ting er ikke alltid slik som de ser ut. Mødrene har sikkert hatt nok belastninger, om de ikke skal måtte påta seg skylden for at deres sønn truer med selvmord.

Ta på seg skylden? Det er da ikke derfor man involverer dem. Man gjør det for at noen som bryr seg om mennesket kan hjelpe han videre. Det kan like gjerne være en bestevenn, far eller søster man involverer. Selv er man ikke i posisjon til å kunne hjelpe han, ettersom det er en selv som blir brukt som årsak og løsning.

• Liker 5
Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker.

Tekola, mod.

Skrevet

Slippe? Kan tenke meg at en hver mor ville ønsket å vite om sønnen (eller datteren for den del) truet med selvmord. Familie står i en mye bedre posisjon til å hjelpe enn en eks. Hadde jeg noen gang fått vite at barnet mitt truet med selvmord, uansett hvor usansynlig det var at h*n mente alvor, ville jeg gjort alt i min makt for å hjelpe.

I mitt tilfelle var karen 18-19 og bodde hjemme hos mor, i et annet land. Det var enten det eller å gi beskjed til venner ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...