Gjest juvelia Skrevet 28. mars 2013 #61 Del Skrevet 28. mars 2013 Muslimer er mennesker jeg ikke ønsker å ha noe med å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 28. mars 2013 #62 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg må innrømme at jeg har endel fordommer mot muslimske menn generelt. Eller dvs de fleste menn som er oppvokst i muslimske land. Kvinnene har jeg ingenting i mot. Dette er på grunn av kulturen og kvinnesynet jeg har opplevd i møtet med disse, og ingenting annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. mars 2013 #63 Del Skrevet 28. mars 2013 Tenker ikke noe spesielt. Har også muslimske venner, riktignok moderate. Akkurat som mine kristne venner er temmelig moderate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #64 Del Skrevet 28. mars 2013 personlig så hater jeg islam og alt det står for. jeg synes det er en syk religion som ikke burde finnes. noen av folkene er jo helt gale? men personer som er muslimer, har jeg ingenting imot før de viser det motsatte Anonym poster: 94cee18c39ea9602b0fa54c0bcb027b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. mars 2013 #65 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg må innrømme at jeg har endel fordommer mot muslimske menn generelt. Eller dvs de fleste menn som er oppvokst i muslimske land. Kvinnene har jeg ingenting i mot. Dette er på grunn av kulturen og kvinnesynet jeg har opplevd i møtet med disse, og ingenting annet. Jeg kjenner et muslimsk par der kona bruker hijab. Mannen prøver å få henne fra det, men hun nekter. Så det er forskjell på muslimske menn også. Han er en fantastisk fyr som jeg bare har godt å si om, han har alltid behandlet meg som en likesinnet og med respekt. Han har vokst opp i en by i Pakistan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #66 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg kjenner et muslimsk par der kona bruker hijab. Mannen prøver å få henne fra det, men hun nekter. Så det er forskjell på muslimske menn også. Han er en fantastisk fyr som jeg bare har godt å si om, han har alltid behandlet meg som en likesinnet og med respekt. Han har vokst opp i en by i Pakistan. Hvilket syn har han på homofile? Anonym poster: 6293c78feedfde6981d3fc8c66c6bcce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. mars 2013 #67 Del Skrevet 28. mars 2013 Hvilket syn har han på homofile? Anonym poster: 6293c78feedfde6981d3fc8c66c6bcce Aner ikke, det har ikke kommet opp. Men vet at han ikke har noe problem med hijraer/evnukker/transvestitter, som jeg vet at mange norske menn har et negativt syn på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulcan Skrevet 4. april 2013 #68 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg tror nok de fleste ikke tenker så mye mer om muslimer enn om kristne. Det finnes de som ikke liker muslimer, av den enkle grunn at de er muslimer. Dette er folk du uansett ikke har lyst til å bli kjent med. Så lenge du ikke er hyper-muslim tror jeg du kommer til å klare deg greit. Religion er som en penis. At du har en er helt ok, men prøver du å dytte den ned i halsen på meg har vi et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 4. april 2013 #69 Del Skrevet 4. april 2013 Manolo... Synes du virkelig at det er en del av ytringsfriheten å narrgjøre en hel religion på den måten Lars Vilks gjør? Really?? Hadde man gjort noe sånt med Jesus foran en gjeng med Jehovas Vitner ville de neppe reagert særlig annerledes. Du vet at det du sier der ikke er sant. Det er reaksjoner som det du ser her og hendelser mye, mye mer alvorlig som drap av diplomater, vandalisering av ambassader, fatwaer mot forfattere og forleggere som gjør at samfunnet er redd for å ta debatten om Islam i Europa eller kritisere mange av de oljerike landene i midtøsten som i praksis er teokratier der øye for øye, tann for tann praktiseres og ting som f.eks homofili er straffbart med døden! Hvis muslimer ikke klarer å forstå prinsippet med ytringsfrihet, så har vi rett og slett et stort problem. Radikaliseringen ser ut til å avta saktere enn innvandringen, det er et faktum og vi som et samfunn er nødt til å ta tak i dette og ikke minst sette foten hardt ned når vi ser ting som f.eks denne videoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rzipan Skrevet 4. april 2013 #70 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg tenker at det er synd at muslimske ekstremister skal ødelegge så mye for andre muslimske helt vanlige, fredelige folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #71 Del Skrevet 3. mai 2013 Merkelig hvordan folk har så lett for å dra alle muslimer under en kam. Syntes ikke det skjer så ofte når det gjelder andre ting. Anonym poster: 307489f7398a3b040a9e25bc9d1750ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 4. mai 2013 #72 Del Skrevet 4. mai 2013 For et spørsmål....skal jeg mene noe om muslimer ? Altså alle som er født med foreldre som følger islam ? Jeg mener ikke noe hverken negativt eller positivt. Jeg har derimot mange meninger om islam og islamisme, men det er ikke særlig positive meninger . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #73 Del Skrevet 4. mai 2013 For et spørsmål....skal jeg mene noe om muslimer ? Altså alle som er født med foreldre som følger islam ? Jeg mener ikke noe hverken negativt eller positivt. Jeg har derimot mange meninger om islam og islamisme, men det er ikke særlig positive meninger . Er alle som er født med foreldre som følger islam muslimer? Jeg trodde religion var synonymt med tro jeg, og ikke noe arvelig. Anonym poster: 4d4a3d6f47832b96fe2bc6736e44a74f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #74 Del Skrevet 4. mai 2013 Gikk i klasse med en del muslimer på ungdomsskolen og vgs. Sitter ikke igjen med et positivt inntrykk. Mange av de var utrolig bråkete, kravstore og frekke. Jeg trodde Islam var en relativt disiplinert religion. Likevel var oppførselen til disse på mange måter uakseptabel. De bannet mye, snakket utrolig dårlig norsk, ville ikke være sammen med norske og hørte aldri etter nær læreren underviste. Dersom læreren ba de om å være stille, fortsatte de gjentatte ganger å snakke. Dette etter å ha fått beskjed hele 5 ganger. Husker de løp rundt i gangene og skrek etter hverandre. En gang hadde jeg en fremføring, og da løp 3 muslimer i klassen min inn mens jeg hadde fremføring mens de drev og dynket hverandre med vann. De løp inn akkurat som om det skulle vært akseptabelt. Nå kjenner jeg ikke helt til Islam som religion, men trodde at det å lyve var svært negativt. I klassen min var det spesielt to jenter som løy hver gang vi hadde en vurderingssituasjon. De løy om at bestemoren deres hadde dødd, tante som var syk for å slippe vurdering. Slike ting man IKKE skal tulle med. Samtidig skulle de selvfølgelig bli lege. Nei.. Kan ikke si jeg er særlig imponert. Trodde i alle fall, at ISLAM var en utrolig streng religion og at muslimer var høflige og disiplinerte. Trodde den etiske dimensjonen stod sterkt i Islam. Men for å være ærlig, er muslimer faktisk den verste gruppen av mennesker jeg noen gang har møtt. Jeg har møtt hyggelige og koselige muslimer også, men disse er i fåtall i forhold til resten. Anonym poster: 2cf1a9866eb08ac7f7894fdb4fde15a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 4. mai 2013 #75 Del Skrevet 4. mai 2013 Er alle som er født med foreldre som følger islam muslimer? Jeg trodde religion var synonymt med tro jeg, og ikke noe arvelig. Anonym poster: 4d4a3d6f47832b96fe2bc6736e44a74f Det er jeg enig i, ingen bør regnes til noen religion dersom man ikke selv aktivt melder seg inn i en religion. ( derav spørsmålstegnet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå