AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Del Skrevet 18. mars 2013 Hei! Jeg er ei jente fra Midtøsten og etter å ha lest mange innlegg som omhandler muslimer leser jeg ofte kommentarer som vekker avsky mot de som tilhører denne religionen. Jeg er ikke muslim selv, men er jo selvfølgelig oppdratt i en kultur som har elementer fra islam (håper dere ikke forstår dette som bombing og kvinneundertrykking) Nå føler jeg meg ganske "fremmed" i et land jeg pleide å elske. Tenker hele tiden at jeg ikke kommer til å få meg jobb på grunn av navnet mitt.. Lurer på hva foreldre av venninner eller bekjente tenker om meg.. Så jeg lurer rett og slett på hva hvilke oppfatninger du har om muslimer eller folk som kommer fra muslimske land? Anonym poster: d511a7ea5e9f0c52190928d3c355037d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #2 Del Skrevet 18. mars 2013 Frem til nå nylig så hadde jeg ingen fordommer mot dem. Så skjedde det en hendelse som fikk meg til å sperre øynene opp. Ja det blir å dra alle under en kam, men slik blir det nå ofte... En som ødelegger for alle de andre. Nå er jeg ganske skeptisk.. Anonym poster: 083ed1064e1d5f7d85c106f07092665b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avi Skrevet 18. mars 2013 #3 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg tenker at de er mennesker med følelser, tanker og drømmer akkurat som meg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 18. mars 2013 #4 Del Skrevet 18. mars 2013 Så jeg lurer rett og slett på hva hvilke oppfatninger du har om muslimer eller folk som kommer fra muslimske land? Jeg syns de er ok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bachata Skrevet 18. mars 2013 #5 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg tenker ikke én tanke om alle muslimer og dømmer ingen kun utifra det faktum at de er muslimske eller oppvokst i muslimske land. De muslimene jeg kjenner er fine mennesker, som alle andre. Eneste forskjellen er troen deres og hva de spiser/drikker. De muslimene som bomber, dreper, voldtar eller annet, liker jeg selvsagt ikke, men det er ikke fordi de er muslimer, men fordi de gjør tingene de gjør, og bruker religion for å forsvare handlingene. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #6 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg tenker det samme som om mennesker som er kristne eller under noen annen religion: stakkars viljeløse mennesker som ikke kan tenke selv. Anonym poster: 35c7a24f67e5a81cab9b0f067becb180 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymbruker Skrevet 18. mars 2013 #7 Del Skrevet 18. mars 2013 Samme for meg hva folk er så lenge de her hyggelige mot meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10ne Skrevet 18. mars 2013 #8 Del Skrevet 18. mars 2013 jeg synes du burde slutte å tenke på hva folk tenker/tror om deg. Det vil gjøre deg sjuk til slutt. om du er muslim,jøde, stygg som satan, pen som en engel, så vil folk ha en mening om deg, både positivt og negativt. Folk som lever etter hva andre tenker, lever intet. Det er veldig få ( eller ingen jeg har hørt om) som er arbeidsledig pga deres navn, det er andre årsaker til at de ikke får seg en jobb. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juni Skrevet 18. mars 2013 #9 Del Skrevet 18. mars 2013 Det er dessverre noen sinna frustrerte folk som gjør mye dritt og gjemmer seg bak islam, det er jo ikke med på å gjøre inntrykket det beste. Likevel vet de fleste oppegående mennesker at dette ikke er religionen, og ikke gjelder normale muslimer. Kristendommen har også blitt mye misbrukt tidligere, og også enda enkelte steder. Normale muslimer er som andre normale folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #10 Del Skrevet 18. mars 2013 Er skeptisk, og da mest ovenfor menn (spesielt fra Somalia). Folk som innretter seg etter norske forhold har jeg ikke noe i mot. Men jeg ser ned på folk som er veldig religiøse. Anonym poster: b2f926aa45f2a8ce63e7a2557bab8c01 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #11 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg tenker at ekstremistene er klin sprø, men at muslimer flest er normale mennesker som vil leve i fred med seg og sitt. Så langt jeg kan huske så er det bare en muslim jeg kjenner litt (via jobb). Han er litt "blandet" tror jeg. Han passer jobben sin og er hyggelig og omgjengelig og presser normalt ikke religionen sin på noen, men hører fra andre kolleger at i en del diskusjoner så forfekter han en del halvekstreme synspunkter, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro eller mene. Anonym poster: fcff9a58ff4492f50d66514b57d897a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 18. mars 2013 #12 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg tenker at det er individuelle forskjeller, såvel som kulturelle. Ekstreme synspunkter er ikke bra, uansett hvilken religion vedkommende tilhører. Men at muslimer får ufortjent mye tyn for tida? Absolutt..mange muslimer føler at de må stå og forsvare islam konstant, og at de alltid må prøve å overbevise andre om at de "ikke er sånn". 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #13 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg liker de ikke. Anonym poster: a53ef4b6959684e804eccc1bc4e9dfad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlene87 Skrevet 18. mars 2013 #14 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg liker ikke religionen og kulturen. Spez de som voldtar, terrorisme, behandler kvinner som dritt osv og forsvarer handligene med kultur og Relgion. Så lenge du er snill og grei så er spiller ingen rolle hvor du er fra:-) Når det kommer til jobb så er det viktig at du er selvsikker. du må ha tro på deg selv at du er flink og er villig til å jobbe hardt for å bli en god ansatt. Skriv en god søknad og Cv. Det finns masse tips på internett på hvordan du gjør det. Lykke til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #15 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg har mindre sans for islam enn for alle andre religioner jeg kommer på, uten at jeg mener noe spesielt negativt om enkeltpersoner som følger religionen. Jeg er selvsagt ikke så idiot at jeg misliker folk ene og alene fordi de er muslimer. Det er imidlertid slik at jeg, som er ung og født og oppvokst midt i Oslo, har langt flere negative erfaringer med muslimsk ungdom enn positive. Med alle andre grupper er det omvendt. Det er neppe en ren tilfeldighet at mange har samme opplevelse. Se på sri lankere og indere kontra pakistanere, for eksempel. De to første tar høyere utdannelse, begår mindre kriminalitet og har høyere valgdeltakelse enn nordmenn. Ja, det stemmer faktisk. Sistnevnte gruppe, derimot, er grovt overrepresentert på alt du finner av negative statistikker. De har bodd inntil hverandre i tusenvis av år, landene (India og Pakistan) ble delt for under 70 år siden, og likevel er mentaliteten så grunnleggende forskjellig. Ikke er pakistanere i Norge flyktninger heller, for jeg hadde tross alt forstått om flyktninger slet mer med å tilpasse seg enn andre innvandrere. Hvordan kan man forklare slike forskjeller på grunnlag av annet enn religion? Vi snakker altså om folk som bodde i samme land inntil etter andre verdenskrig, og likevel er forskjellene så enorme. Anonym poster: a822f31bd174d564be855f2e0ec21236 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #16 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg liker ikke religionen, men det er fordi jeg generelt ikke liker religioner. Muslimske folk er stort sett hyggelig mennesker, men jeg har møtt et par drittsekker. Samtidig så har jeg møtt både kristne og ateistiske drittsekker. Ekstremister misliker jeg uansett hvilken side eller religion de kommer fra. Anonym poster: 4c7479aeb48ab6d3421b03b2dbb686ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 19. mars 2013 #17 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg synes at det er så alt for mange som ødelegger for resten, og begynner å bli høvelig lei av muslimer som en helhet. Det er synd, men jeg gidder ikke ta hensyn til de individuelle gode menneskene når jeg hele tiden møter massen av forbanna idioter. Det gjelder uansett hva. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 19. mars 2013 #18 Del Skrevet 19. mars 2013 Det er alltid personer som dømmer andre basert på hva kun en eller få personer har gjort (så når de da er muslimer, så er alle muslimer slik..). Jeg synes det er forkastelig. Jeg dømmer ikke personer basert på hvilken religion de eventuelt har, hvilket land de kommer i fra, kultur, navn o.l. Hvis jeg dømmer dem er det basert på deres handlinger. Men det har ingenting med hva de heter, hvor de er i fra, hvilket språk de snakker. På samme måte som jeg forventer at ingen dømmer meg basert på hvor jeg er i fra, hva jeg heter, språket jeg prater, hvilken legning jeg har++, men at de dømmer meg basert på hva som står på cv-en og i søknaden i jobbsøkersammenheng f.eks. Idioter finner vi over alt, uavhengig av hvor de er i fra, språk, kultur, religion, kjønn, legning. Man kan ikke dermed si at alle som er der i fra er idioter selv om en er det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tulipaner Skrevet 19. mars 2013 #19 Del Skrevet 19. mars 2013 Islam, Kristendommen, Jødedommen, det er ikke det som definerer oss som mennesker, det er hvordan vi oppfører oss. Jeg bryr meg ikke om hvilken religion som står skrevet på papiret til naboen. Jeg kjenner mange mennesker med forskjellig farge, religion og kultur. Jeg stigmatiserer ingen. Jeg er venninne med deg om du er hyggelig og grei mot meg. Punktum Det at noen mennesker begår kriminelle handlinger som terrorisme, massevoldtekter osv, har INGENTING med religion å gjøre, det er ingen religion som støtter oppunder slike handlinger. De er onde, kriminelle mennesker. Desverre har muslimer fått ett stempel fordi tilfeldigvis terroristene som bombet t-banen i London og world trade center var muslimer. Det er urettferdig mot alle de som er snille og greie og er gode samfunnsborgere. Media er mye med på showet også, det kommer overskrifter på VG når når har skjedd " Muslimsk mann drepte og skjøt datteren sin" Men hadde det vært en norsk mann så er det en mindre kollone nederst på nettsiden. Når Breivik gikk amokk på Utøya var media først ute med å anklage al qaida, og selv etter de hadde pågrepet han antok de at han hadde en forbindelse med en terrorist gruppe, dog han var helt motsatt. Det er synd at det er blitt sånn, at det er noen som må ødelegge for alle andre. Men jeg tror de fleste av oss er såpass moderne og bruker hjernen vår på en rettferdig måte at man kan se at det ikke er slik at alle muslimer er fæle.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #20 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg jobber i Oslo og er derfor stadig vekk i Oslo sentrum, og de muslimene som går rundt i Oslo er stort sett noen ufordragelige krek. Hvis du og en muslim går mot hverandre, hvem er det som må ut til siden og hvem er det som tror han eier gata? Jentene er ikke like ille der, men jeg har en del muslimske kolleger og jentene er rimelig frekke i arbeidssammenheng, i kontakt med mennesker utenifra. Anonym poster: 7434eab7735455dc5db30820f7ea23b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå