Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Utroskap er et helt ufattelig svik mot andre mennesker. Konsekvensen av dette for de forsmådde partene kan ofte være store.

Ikke minst når det er barn inne i bildet. Det er ingen som helst vil om at utroskap påfører andre mennesker mye større skader enn en del "milde" forbrytelser som faktisk gir straff her i landet.....

Bør utroskap kriminaliseres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært helt greit!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nope..

Anonym poster: fba0744be88b0e89f4215d1c414f688f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du leser litt på forumet her så ser du at grensen for utroskap er ganske flytende. Hvor mener du den straffbare grensen skulle gått? Kyss, flørt, sms-kontakt, sex?

Folk har forskjellige tanker om utroskap. En tyveri er ett tyveri. det er ganske enkelt å definere.

Anonym poster: 9749a45b4fe05bdd3022d2ec0e481383

• Liker 4
Gjest Kalkunkrøll
Skrevet

Fjærnt forslag. Damer for lær seg å takle nederlag uten å rope ulv hele tia.

AnonymBruker
Skrevet

Eller ved nærmere ettertanke hadde oppreisning vært greit i et par tilfeller.

Anonym poster: fba0744be88b0e89f4215d1c414f688f

Gjest Elissima
Skrevet

Ja, det syns jeg. Sånn som i Dubai. Også kunne de som har vært utro få en tatovering på hånda så alle kunne se hva slags scumbags de var. Kapp av dem tissen og.

• Liker 7
Skrevet

Kapp av dem tissen og.

Men dette kan man jo bare gjøre en gang :(

Gjest Elissima
Skrevet

Men dette kan man jo bare gjøre en gang :(

Ja, men hvis de ikke har noen tiss så kan de ikke stikke den inn i alt som rører seg heller. Måtte laget en lov da, som definerte hva utroskap var.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Hva er grensen for utroskap? Det å tenke på noen annen.

Anonym poster: 0b427d47a2bfbf9fa9d30fc129196818

AnonymBruker
Skrevet

Ikke straff kanskje.. Men det er faktisk sånn at den som er bedratt bare må ta seg sammen og leve livet videre, men vondt både i magen og hjertet fordi ektemannen lå med en annen kvinne mens de var gift. Det er ikke greit. Kanskje skulle utroskap vært bøtelagt, slik at den som sitter igjen som bedratt fikk en form for økonomisk oppreisning i det minste.

Anonym poster: 64804eab8116e7c584af140bd9673b6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ut fra et samfunnsøkonomisk perspektiv ville det ihvertfall vært lønnsomt å kriminalisere det, hvis det hadde hatt en preventiv effekt. Tenk bare så mange legetimer, psykologtimer og sykedager som går med på at folk har blitt overkjørt av partneren sin.

Anonym poster: 6fb996a80a9366bbed2128efad0a77d9

• Liker 6
Skrevet

Ja, det syns jeg. Sånn som i Dubai. Også kunne de som har vært utro få en tatovering på hånda så alle kunne se hva slags scumbags de var. Kapp av dem tissen og.

Kunne ikke sagt det bedre selv! Smart du gitt :)

Gjest Elissima
Skrevet

Ut fra et samfunnsøkonomisk perspektiv ville det ihvertfall vært lønnsomt å kriminalisere det, hvis det hadde hatt en preventiv effekt. Tenk bare så mange legetimer, psykologtimer og sykedager som går med på at folk har blitt overkjørt av partneren sin.

Anonym poster: 6fb996a80a9366bbed2128efad0a77d9

Akkurat det jeg tenker også! Tenk på alle som har fått livene sine ødelagt av utroskap. Noen blir jo så fortvilt at de begår selvmord, det er ekstremt men sier litt om hvor ille utroskap er. Man kan bli psykisk syk av det der.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap er et helt ufattelig svik mot andre mennesker. Konsekvensen av dette for de forsmådde partene kan ofte være store.

Ikke minst når det er barn inne i bildet. Det er ingen som helst vil om at utroskap påfører andre mennesker mye større skader enn en del "milde" forbrytelser som faktisk gir straff her i landet.....

Bør utroskap kriminaliseres?

Du høres bitter ut. Krimielt å være utro? Oi oi Hvilke straff skal man gi der da? Svir ikke skillsmisse nok?

Vet du hva, jeg kjenner en mann som var utro. Konen var et stort troll. Hun ville ta livet sitt om han søkte om skillsmisse. Hun tyraniserte han hver dag,ringte på jobb,hyla og skreik, brukte ungene. tenkt deg hvilke samliv. Ja, han var utro en dag. Og jeg forstår han f...så godt. ja, de hadde barn, unnfanget den gang de hadde sex. Selvfølgelig ble det styr. Skillsmissen ville ha komt uten utrokapen også. Så skulle han straffes i tilegg? hahahahah han hadde vært utsatt for nok straff den mannen.

Jeg selv var gift med en som ble alkoholiker. Drakk natt og dag i perioder. Endte med at han mistet jobb.Levde i et helvete i lang tid. Samlivet var på bånn. ja, utro var jeg i den perioden før skillsmissen. Så skulle jeg i tilegg fått straff også?

Det er så mye rart som skrives her på kg....

Tror de aller fleste som er utro,sliter veldig ellers. Selvfølgelig finns de som roter seg bort helt på julebordet,men la oss holde de unna.

jeg tror eks ikke at alle menne som er utro har det bare så f...fint hjemme heller. an er to i eksteskapet,på godt og vondt

Anonym poster: a22c41f064325f8525a9cc038dcf1ce7

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Vi lever ikke i ett samfunn hvor vi har en universell sannhet om hvordan utroskap defineres, dette er opp til hvert enkelt par, og derfor kan ikke en utenforstående domsstol dømme det. Hva med folk som lever i et åpent forhold feks? Skal ikke de ha lov til det, dersom begge er enige?

Og hvis åpne forhold skal være lov rakner hele greia, da kan den som var utro påstå at de hadde et åpent forhold, mens de som har samtykket i et åpent forhold og angrer seg kan ombestemme seg og anmelde partneren, dersom det feks blir slutt. Høres ut som det kan bli dyrere enn samlivsterapeuter, dersom politiet og domsstolene skal beskeftige seg meg dette. (De har vel nok av oppgaver de ikke får gjort allerede, mener jeg å ha hørt...)

Anonym poster: e48779324d24dad88db31569937ef012

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg for all del ikke for utroskap, men nei. Eksen var utro mot meg mens jeg var gravid, men synes ikke dette burde blitt sett på som en kriminell handling...

Skrevet

Ja, men hvis de ikke har noen tiss så kan de ikke stikke den inn i alt som rører seg heller. Måtte laget en lov da, som definerte hva utroskap var.

Det er altså kun menn som kan være utro?

Du er bra korka.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...