Gå til innhold

Har han røkt hasj ?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest i dag
Skrevet

Jeg lurer på en ting. Min sønn på 17 år har vært tilstede når det har blitt røkt hasj. Selv sier han selfølgelig at han ikke har røkt. Jeg har fått han til å ta en urinprøve å levert den hos legen. Resultatet tar en uke. Han påstår å ha hørt av kompiser at hvis han var tilstede i rommet, de blåste mot han (han dro nok ned litt) så kan det slå ut på prøven.......

Prøver han å lure meg??? Hva tror dere ??? Noen med erfaring ???

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Passiv hasjrøyking ja :ler:

Han forsøker å lure deg (dessverre).

Skrevet

må nok mye mer til enn det. Ei venninne av meg røyka en halv joint og det synes ikke på urintesten

Gjest Moonshadow
Skrevet

Han prøver nok å lure deg der ja :-)

Gjest Piglet i.i.
Skrevet

Var det ikke noe med han snowboarderen som var med i OL, som testet positivt på hasj på en dopingtest. Det var passiv hasjrøyking.

Piglet i.i.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Var det ikke noe med han snowboarderen som var med i OL, som testet positivt på hasj på en dopingtest. Det var passiv hasjrøyking.

Piglet i.i.

Mulig han sa det selv, men det er faktisk ikke mulig det.

Jeg ble testet av mamma ganske rett etter jeg hadde røyka og satt hver dag i hasjfylte rom, men ikke en gang da vistes det på testen.

Gjest lekebøll
Skrevet

Ville ikke ha tatt det som kommer frem her for god fisk, og beskyldt sønnen min for å lyve på grunnlag av at noen sier noe på nett.

Snakk med fagpersoner først!

Gjest Myumi
Skrevet
Ville ikke ha tatt det som kommer frem her for god fisk' date=' og beskyldt sønnen min for å lyve på grunnlag av at noen sier noe på nett.[/quote']

Kom igjen! En 17 år gammel gutt som har kamerater som røyker hasj røyker nok litt selv også, hvor blåøyde har vi lov til å være? :roll:

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Mulig jeg får mange mot meg nå... Men hvorfor er det så farlig om han har røkt litt hasj? Det kunne vært mye verre, og gutten er tross alt 17 år. Han vet nok hva han gjør.

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg har vært på flere fester der noen røyker hasj i rommet og andre ikke har prøvd en eneste gang.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg har vært på flere fester der noen røyker hasj i rommet og andre ikke har prøvd en eneste gang.

Det har jeg også men i og med at han var ganske sikker på at testen ville være positiv så virker det jo som han har røyka da.

Skrevet
Mulig jeg får mange mot meg nå... Men hvorfor er det så farlig om han har røkt litt hasj? Det kunne vært mye verre' date=' og gutten er tross alt 17 år. Han vet nok hva han gjør.[/quote']

Mulig at noen ikke synes det er så greit, nei. Hasj og alt narkotisk er for meg TOTALT uakseptabelt. Kunne faktisk ikke en gang falle meg om å omgås noen som bruker. En plass går grensen.

Gjest Poirot
Skrevet

Det har jeg også men i og med at han var ganske sikker på at testen ville være positiv så virker det jo som han har røyka da.

Ja, det kan jeg være enig i.

M;en jeg ville nok vært helt sikker som mor mht å vite om passiv røyking slår ut, før jeg endte opp med å anklage noen.

Skrevet

Det er faktisk mulig å ikke røyke selv om alle andre gjør det. Men hvis han var rimelig sikker på at den var positiv... er det veldig farlig om han har prøvd noen trekk? Tror ikke du skal bekymre deg nevneverdig før du mistenker at det skjer ofte og kan gå ut over skole og sånt. Som Lille Solstråle sier kunne det vært mye verre.

Skrevet

Det er veldig individuelt om det slår ut eller ikke, men når man tar urinprøve, kan de måle verdiene. Er det høye verdier, røyker man stort sett regelmessig. Ved passiv røyking vil verdiene være lave eller urinprøven vil være ren. Det tar også lang tid før kroppen kvitter seg med stoffet. Det kan ta alt fra 2-6 mnd før en som har røkt daglig har rene urinprøver.

Dette vil trolig legen kunne svare på. Ellers kan du kontakte noen som har god greie på slikt. (Det er dessverre ikke alle leger som vet nok om dette.) PM meg gjerne hvis du vil ha noen tips om hvor du evt kan henvende deg for å få litt mer info om slikt...

Gjest Gjest i dag
Skrevet

Takk for mange gode svar.

Jeg vil selfølgelig ikke bebeskylde sønnen min for ting ut i fra hva jeg får svar på her. Kommer til å snakke mer med legen om dette når resultatet er klart. Vil bare høre om noen har erfaringer på området, da jeg må vente en uke på resultatet og er veldig spent.

Når det gjelder alvoret i det om han har røkt hasj eller ikke så mener jeg at det viktigste her er at han kan være ærlig å åpen om dette til meg og at jeg kan få han vekk fra miljøet. For jeg kan ikke godta hasjrøyking, selv om det bare er litt.

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg lurer på en ting. Min sønn på 17 år har vært tilstede når det har blitt røkt hasj. Selv sier han selfølgelig at han ikke har røkt. Jeg har fått han til å ta en urinprøve å levert den hos legen. Resultatet tar en uke. Han påstår å ha hørt av kompiser at hvis han var tilstede i rommet, de blåste mot han (han dro nok ned litt) så kan det slå ut på prøven.......

Prøver han å lure meg??? Hva tror dere ??? Noen med erfaring ???

Hvordan vet du dette? Fortalte han det selv, eller fikk du vite det gjennom andre?

Gjest Gjest i dag
Skrevet

Ble kontaktet av treneren hans, som har fått vite at han var sett sammen med en person fra et miljø jeg ikke vil han skal være i. Da han ble konfrontert med dette så fortalte han meg dette.

Gjest GreenSky
Skrevet
Ble kontaktet av treneren hans' date=' som har fått vite at han var sett sammen med en person fra et miljø jeg ikke vil han skal være i. Da han ble konfrontert med dette så fortalte han meg dette.[/quote']

Ok. For hvis han fortalte det helt av seg selv, ville jeg tolket det til hans fordel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...