AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Vi vurderer veldig sterkt å ta bryllupsreisen vår i Edinburgh! Vi har 3 netter til rådighet, og kan dermed ikke reise langt. Edinburgh er en by vi begge har lyst til å besøke, og vi tror det kan bli en flott og romantisk liten bryllupsreise. Men, siden ingen av oss har vært der tidligere, hadde det vært topp med litt råd og erfaringer fra andre som har vært der. Både ang hotell, men også ang "must see's" og "must do's" Alle innspill mottas med takk! Anonym poster: 344a98d3e1fc8e4b6416a19cbf541f65
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Edinborough castle er jo float. Litt standard selvfølgelig, men kurant sted. Ellers syntes jeg hele gamlebyen der er veldig fin. Det jeg liker med Edinborough er at den gamle og nye delen er forholdsvis tydelig separert med jernbanestasjonen i midten. Ville spandert litt på hotellet siden det er en bryllupsreise, for som ellers i UK så er det mange slitne hoteller. Husker jeg bodde på et slitent hotell på grassmarket (som for øvrig er en fin bydel i seg selv, med puber og små diners) som ikke var noe særlig å skryte av mens noen venner av meg bodde på Hilton. Litt forskjell kan man si... Anonym poster: 3924462083e28ff00cb90dffede6cf37
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Takk for tips! Jeg har også sagt at jeg tror det lønner seg å velge et dyrere og (tilsynelatende) flottere hotell, for som du sier er det mange slitne hoteller i Storbritannia generelt. Høres veldig spennende ut at den gamle og nye delen er såpass tydelig delt! Noterer meg også at grass market er et fint område - enten å bo i, eller iallfall å få med seg. Uff... det hørtes litt kjipt ut å bo på et sliten hotell mens vennene dine bodde på Hilton... (men dere reiste kanskje ikke samtidig/sammen)? Anonym poster: 344a98d3e1fc8e4b6416a19cbf541f65
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Takk for tips! Jeg har også sagt at jeg tror det lønner seg å velge et dyrere og (tilsynelatende) flottere hotell, for som du sier er det mange slitne hoteller i Storbritannia generelt. Høres veldig spennende ut at den gamle og nye delen er såpass tydelig delt! Noterer meg også at grass market er et fint område - enten å bo i, eller iallfall å få med seg. Uff... det hørtes litt kjipt ut å bo på et sliten hotell mens vennene dine bodde på Hilton... (men dere reiste kanskje ikke samtidig/sammen)? Anonym poster: 344a98d3e1fc8e4b6416a19cbf541f65 Ja, jeg har ikke sett den typen deling i mange byer. Man vet veldig godt når man er i gamlebyen der for å si det sånn Og skal man ut å gå og se litt, så syntes jeg det er best å være der. Grassmarket er fint ja, men der er det mest gammel bebyggelse, usikker på hvor mange hoteller med veldig høy standard det er der, men man skal aldri si aldri. Personlig hadde jeg nok gått for et litt nyere hotell i den nye delen av byen på en bryllupsreise om man har råd til det, det er jo en anledning til å unne seg litt luksus. Så kan man heller ta dagsturer over til gamlebyen. Men det kommer jo helt an på, om dere sverger til tradisjonelt skotsk opphold, så kan det godt hende at gamlebyen passer bedre for dere. For min del var det slik at jeg bestilte tur en stund etter de andre, fikk derfor ikke samme hotell dessverre, og tilbudet på Hilton hadde også gått ut. Derfor ble det en billigere løsning for meg, men var jo uansett ikke hotellet jeg la fokus på da vi skulle på konserter, feste litt osv. (For min del bodde jeg en stund i Glasgow tidligere og var innom Edinborough i blant, så det var uansett ikke de store turistopplevelsene jeg var ute etter på forrige vennetur). Og selvfølgelig...Haggis, retten som høres ubeskrivelig vond ut og servert fra satan sjøl. Men jeg endte opp med å syntes det er veldig godt. Anonym poster: 3924462083e28ff00cb90dffede6cf37
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Herlig! Akkurat som vi liker det! Jeg håper vi kan ta oss råd til litt skikkelig luksus i hotellveien ja, når vi først skal dra. Det blir jo bare 3 netter, og mye tyder på at det blir den eneste ferien vi skal på i år, så... Aha, da forstår jeg. Er jo greit nok at man ikke har det beste hotellet når man knapt skal være der uansett. For oss vil det jo være litt annerledes (håper jeg, hehe). Jøss! Da må vi kanskje driste oss til å smake på den da... Kanskje... Anonym poster: 344a98d3e1fc8e4b6416a19cbf541f65
Portvinpiken Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 Jeg kan anbefale Sheraton Edinburgh Hotel. Dette synes jeg hadde god service og fine rom. God mat var det også. Sist jeg var i Edinburgh bodde jeg på Hilton Grosvenor som var helt ok. Ikke så store rom og litt kjedelig forretningshotell etter min smak. Ville ikke valgt det til bryllupsreisen. Har da jeg var student også bodd på et par B&B's i byen og der kan man faktisk finne mye sjarmerende og koselig til en veldig hyggelig pris. I motsetning til andre her i tråden synes jeg svært få Borger er særlig "standard" i så måte. Hver sin borg/slott, hver sin historie og Edinburgh Castle er så aboslutt verdt et besøk. Jeg har ikke vært så mye å shoppet i Edinburgh, men byen er en av mine favoritter i Storbritannia. Sjarmerende, gammel, hyggelige folk og puber, og ikke minst fantastisk gode Angus steaks :-) Husk også at du ikke skal langt utenfor byen før du finner virkelige flotte og sjarmerende små slott som kanskje passser bedre for overnatting på en bryllupsreise :-). Søk gjerne på turistinformasjonen i Edinburgh og distriktene rundt. God tur :-)
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 Tusen takk for tips! Har kikket litt på Sheridan, og det ser jo flott ut. Men har også sett litt på disse små slottene som ligger litt utenfor selve Edinbugh. Spørsmålet er om jeg får med gubben på det - han foretrekker å bo sentralt. Men det høres jo iallfall ut som vi har valgt veldig "riktig" reisemål Takk - vi gleder oss masse allerede! Anonym poster: 344a98d3e1fc8e4b6416a19cbf541f65
Gjest Adriane Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 Her var mange gode tips! Vi har også Edinburgh på lista over mulige bryllupsreisemål (på en himla lang liste, hehe), så jeg følger med på denne tråden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå