Gå til innhold

Ser du skatteoppgjøret ditt i morgen  

37 stemmer

1. 1. Har du registrert deg som E-bruker i år på Altinn

• JA før 1. mars!
      18
    • Nei var jo inne der i fjor.
      17
    • Nei sjekker ikke selvangivelse på nett.
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har registrert meg for mange år siden. Alle som er registrert før 1. mars får den i morgen. Vel å merke hvis Altinn klarer presset denne gangen da :)

Anonym poster: 60339d37c244586bb682f9fb46b9a688

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har registrert meg for mange år siden. Alle som er registrert før 1. mars får den i morgen. Vel å merke hvis Altinn klarer presset denne gangen da :)

Alle dem som har registrert seg på NYTT før 1. mars får se den i morgen!

Andre kan bare holde seg unna Atinn.no til 2. april!

Anonym poster: 14d4f99aba5af1170c8d8e0c6da9ae56

AnonymBruker
Skrevet

Var inne å sjekket i den tiden det kom på nyheter, og jeg var inne der i fjor når selvangivelsen ble lagt ut, men måtte registrere meg fra E-aktør til E-bruker!!

Oppfordrer alle til å vente på sms før dem logger inn!

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer ikke. Litt ned i denne artikkelen her står forskjellen på e-bruker og e-aktør nærmere beskrevet.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.10929375

Over 400.000 har tidligere registrert seg som e-aktører, de får også selvangivelsen 19. mars.

Forskjellen er at en e-bruker får all kommunikasjon elektronisk, mens en e-aktør kun får selvangivelsen elektronisk.

Skrevet (endret)

Gjesp, hva er det som er så spesielt med å få selvangivelsen? Har man fulgt med litt, så vet man jo hva som står der. Hva man har tjent, forskuddstrekk, aktivitet i banker/aksjemarkedet siste året osv.

Det virker som om noen tror det dreier seg om et lotteri hvor man enten kan være heldig å havne ut i solid pluss, eller tape masse penger gjennom å havne i minus.

Viktigst er det uansett å sørge for at man får alle fradrag man har krav på, og den jobben kan altså først ta til i morgen, men det er jo ikke noe hastverk, nesten 1,5 måneder til innleveringsfristen.

Endret av Leifern
  • Liker 3
Skrevet

Det virker som om noen tror det dreier seg om et lotteri hvor man enten kan være heldig å havne ut i solid pluss, eller tape masse penger gjennom å havne i minus.

Like "morsomt" hver gang. Mange som får baksmell er ikke i stand til å skjønne hvorfor dette skjer i det hele tatt. Her er det en viss overlapping med folk som liker å påstå at "det lønner seg å ha lån".

• Liker 4
Skrevet (endret)

Like "morsomt" hver gang. Mange som får baksmell er ikke i stand til å skjønne hvorfor dette skjer i det hele tatt. Her er det en viss overlapping med folk som liker å påstå at "det lønner seg å ha lån".

Hehe :)

Angående det siste, så kan det lønne seg å ha lån, så lenge renta på innskudd er høyere enn lånerenta (BSU, eller om man har lån i Statens Pensjonskasse), og så lenge man lar pengene stå og ikke sløser dem bort, selvsagt.

Endret av Leifern
Skrevet

Jeg har vært registrert i flere år, men trodde at man måtte bekrefte for e-bruker før 1. mars for å se selvangivelsen. Trodde nemlig feil, men dette er fordi Skatteetatens formulering var dårlig!

Skrevet

Hehe :)

Angående det siste, så kan det lønne seg å ha lån, så lenge renta på innskudd er høyere enn lånerenta (BSU, eller om man har lån i Statens Pensjonskasse), og så lenge man lar pengene stå og ikke sløser dem bort, selvsagt.

Joda, jeg vet det, men det er snakk om "småpenger" i de fleste tilfeller uansett. Jeg er gjeldfri, eier bolig og har litt sparepenger, det jeg snakker om er de som instinktivt reagerer med å fortelle meg at det lønner seg å ha lån når de får vite at jeg er gjeldfri. Det gir ingen mening.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært registrert i flere år, men trodde at man måtte bekrefte for e-bruker før 1. mars for å se selvangivelsen. Trodde nemlig feil, men dette er fordi Skatteetatens formulering var dårlig!

Men det spiller vel ingen rolle, så lenge du uansett får resultatet i morgen?

Skrevet

Å, får vi skatteoppgjøret nå? Huff. Håper jeg ikke får baksmell :fnise: . Jeg er flink til det! Men jeg mistenker at det har hatt med at jeg har jobbet ved siden av studier, med varierende antall timer pr mnd, noen ganger har jeg tjent så lite at de ikke har trukket skatt. Når de da har samlet det opp ser de at "hoho, hun der altså..". MEN nå har jeg jo jobbet mye mer og forandret type skattekort, så det burde ikke skje i år. Da blir jeg sur :jolie:

Skrevet (endret)

Men det spiller vel ingen rolle, så lenge du uansett får resultatet i morgen?

Gjør visst ikke det, nei ;) bare dumt at de ikke er tydelige nok. Mange ville sluppet å være så forvirret i dag.

Endret av Tiarra
Skrevet

Joda, jeg vet det

Tvilte for så vidt ikke på det. Jeg skjønner jo at du sikter til de som er fra seg av glede over rentefradraget.

• Liker 1
Skrevet

Tvilte for så vidt ikke på det. Jeg skjønner jo at du sikter til de som er fra seg av glede over rentefradraget.

Haha, ja, de som synes så synd på meg for at jeg ikke får rentefradrag, for jeg må jo betale mer skatt! No shit, Sherlock. Så tar vi resten av regnestykket, du...

Skrevet

Gjør visst ikke det, nei ;) bare dumt at de ikke er tydelige nok. Mange ville sluppet å være så forvirret i dag.

Gjør du ikke? Tidligere såkalte "e-aktører" skal få se det i morgen. Jeg havner inn under den kategorien, og slik jeg forstår det er jeg blant de 580 000. Jeg har ikke registrert meg som e-bruker innen 1. mars, og jeg antar at det ikke er 580 000 som har gjort det.

Dette bekreftes her:

"Over 400.000 har tidligere registrert seg som e-aktører, de får også selvangivelsen 19. mars."

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.10929375

Skrevet (endret)

Å, får vi skatteoppgjøret nå? Huff. Håper jeg ikke får baksmell :fnise: . Jeg er flink til det! Men jeg mistenker at det har hatt med at jeg har jobbet ved siden av studier, med varierende antall timer pr mnd, noen ganger har jeg tjent så lite at de ikke har trukket skatt. Når de da har samlet det opp ser de at "hoho, hun der altså..". MEN nå har jeg jo jobbet mye mer og forandret type skattekort, så det burde ikke skje i år. Da blir jeg sur :jolie:

Sjekk siste lønnsslipp i 2012 for brutto inntekt hele året, samt total forskuddstrekk, så kan vi nok fortelle deg hvordan det ligger an på forhånd. (Gitt at du ikke har lån som du betaler renter av eller andre fradrag, driver med aksjer osv. Om du har store bankinnskudd kan også være relevant, også om du har satt inn penger på BSU, selvsagt)

Endret av Leifern
Skrevet

Referer til at det ikke spiller noen rolle...

Jeg får uansett selvangivelsen i morgen, jeg, i og med at jeg var e-aktør og nå e-bruker, hehe...

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg vet alltid sånn ca hva resultatet blir, så jeg har aldri noen hast med å se selvangivelsen min. I den grad jeg er spent så er det å se om jeg slipper å hjelpe Skatteetatens ansatte med å gjøre jobben sin riktig dette året også.

Så sjeldent innsiktsfullt som mitt forhold til egen økonomi ser ut til å være, sammenlignet med hva jeg leser og hører om andres, så burde jeg strengt tatt få bonus for ikke å bidra til Altinns årvisse kneling. Den kan jo f.eks. tas fra de som tror at det å kontrollere selvangivelsen betyr å si "jippi" eller "faen" eller "æsj, får lite i år". De merker det jo ikke uansett.

Anonym poster: de6ea7803e74d2afd3a4ef6d99685591

• Liker 1
Skrevet

Referer til at det ikke spiller noen rolle...

Jeg får uansett selvangivelsen i morgen, jeg, i og med at jeg var e-aktør og nå e-bruker, hehe...

Ah, ok, sånn å forstå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...