Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på å søke på en stilling som kundeansvarlig hos Telenor. Er det noen her som jobber/har jobbet med dette? :) Er det vanskelig å få jobb der? Hvordan fungerer skiftordningene deres? Jeg vet at senteret har åpent fra 8-20 og at de har tre skift. Men hvordan er disse fordelt typisk? Og er det en grei jobb generelt? (Er det stressende, mye fokus på mersalg osv).

Mye spørsmål gitt, men håper noen har noe å komme med! :)

Anonym poster: c8db122f2a9ab819cbba18a47ccfccf5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet hos Telenor i mange år tidligere. Vanskelig å få fastjobb, de hadde ansettelses stopp lenge på annet enn vikarer. Skiftordningene er som regel 8-16, 10-18 og 12-20.

Helt grei jobb, møter på mye "rart" kommer jo litt ann på hva du skal jobbe med, men er som regel hyggelige folk. Stressende kan det være om det er mye kø, mye fokus på mersalg ja.

Anonym poster: 42a055f35235ca410c3eba1dfaafe40d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Jeg er litt sjenert og ønsker egentlig ikke en selger-jobb, men føler liksom dette er litt annerledes. Det er jo mest innkommende samtaler med ting folk trenger hjelp til, sant..?

Men er det vanskelig å bli ansatt som vikar da? Krever det noen spesiell utdanning eller erfaring liksom, eller er det en slik jobb "alle" får? Og hva ligger lønnen på?

Og hvordan sitter man å jobber? Er det helt åpent landskap, eller har man skillevegger mellom medarbeiderne?

..mange spørsmål nok en gang men.. :lol:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Litt synd du er anonym ts, ellers skulle jeg sendt deg en pm. Jeg kan dessverre ikke gå ut med brukeren min her (pga gjenkjennelsesfare).

Har vært kundeansvarlig i Telenor i fire år, jobber 50% deltid og er fast ansatt. Jeg er helt uenig i at det er vanskelig å få fast ansettelse, da er det i så fall forskjellige rutiner fra kundesentre til kundesentre (det finnes jo ganske mange rundt om).

Slik det er på kundesenteret hvor jeg jobber så blir man først ansatt som vikar i rundt seks måneder. De aller fleste som vil det får etter denne tiden tilbud om fast ansettelse. Dette gjelder dog 50%-stillinger, når det gjelder 100%-stillinger har jeg ingen kjennskap til dette.

Uansett, jeg ble ansatt rett i bedriften, i senere tid har de som sagt benyttet seg av vikarer for så gi dem full ansettelse.

På kundesenteret hvor jeg jobber er det delt inn i de som jobber 100% og de som jobber 50%. De som jobber 100% jobber kun dagtid, aldri helger og helligdager, de har arbeidstid mellom 8-18. De som jobber 50% jobber kun kvelder og helger, det går da i turnus. Man jobber da også helligdager, men dette går i rotasjon, så jobber man ett år påsken får man fri neste år osv. I ukedagene jobber man fra 16-20, i helgene mellom 8-20.

Før var det lite fokus på salg, nå er mersalg svært viktig og det vi blir målt mest på. Det er god lønn i 50%-stilling fordi man jobber "ugunstige" tider. Lønna ligger på 240.000+ (50% stilling) pga tillegg, så kommer det også an på bonus, hvor lenge man har jobbet osv.

Anonym poster: b7efcd77e871f858a32be6a539ac3526

AnonymBruker
Skrevet

Siste AB over her. Og ja, det er åpent landskap, her jeg arbeider jobber vi i team.

AnonymBruker
Skrevet

Litt synd du er anonym ts, ellers skulle jeg sendt deg en pm. Jeg kan dessverre ikke gå ut med brukeren min her (pga gjenkjennelsesfare).

Har vært kundeansvarlig i Telenor i fire år, jobber 50% deltid og er fast ansatt. Jeg er helt uenig i at det er vanskelig å få fast ansettelse, da er det i så fall forskjellige rutiner fra kundesentre til kundesentre (det finnes jo ganske mange rundt om).

Slik det er på kundesenteret hvor jeg jobber så blir man først ansatt som vikar i rundt seks måneder. De aller fleste som vil det får etter denne tiden tilbud om fast ansettelse. Dette gjelder dog 50%-stillinger, når det gjelder 100%-stillinger har jeg ingen kjennskap til dette.

Uansett, jeg ble ansatt rett i bedriften, i senere tid har de som sagt benyttet seg av vikarer for så gi dem full ansettelse.

På kundesenteret hvor jeg jobber er det delt inn i de som jobber 100% og de som jobber 50%. De som jobber 100% jobber kun dagtid, aldri helger og helligdager, de har arbeidstid mellom 8-18. De som jobber 50% jobber kun kvelder og helger, det går da i turnus. Man jobber da også helligdager, men dette går i rotasjon, så jobber man ett år påsken får man fri neste år osv. I ukedagene jobber man fra 16-20, i helgene mellom 8-20.

Før var det lite fokus på salg, nå er mersalg svært viktig og det vi blir målt mest på. Det er god lønn i 50%-stilling fordi man jobber "ugunstige" tider. Lønna ligger på 240.000+ (50% stilling) pga tillegg, så kommer det også an på bonus, hvor lenge man har jobbet osv.

Takk for utfyllende svar! :biggrin:

Nå spør jeg dumt her, men man jobber selvsagt ikke helt fra 8-20 de helgene man jobber..? Heh..

Hvordan ser en typisk arbeidsuke for deg som har 50% stilling ut? (Hvis du kan svare på det da :) )

Er det en jobb man må være en skikkelig selger for å klare/få, eller kan en vanlig oppegående person klare det? :lol:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for utfyllende svar! :biggrin:

Nå spør jeg dumt her, men man jobber selvsagt ikke helt fra 8-20 de helgene man jobber..? Heh..

Hvordan ser en typisk arbeidsuke for deg som har 50% stilling ut? (Hvis du kan svare på det da :) )

Er det en jobb man må være en skikkelig selger for å klare/få, eller kan en vanlig oppegående person klare det? :lol:

Nei, da jobber man kanskje fra 8-16, 12-20 osv. ;)

Jeg vil ikke si for mye, men det jeg kan si er at jeg har tre dager i uka hvor jeg da jobber 16-20 for så å jobbe uka etterpå to ukedager fra 16-20 og to dager i helgen åttertimersvakter. Så en uke er det 12 timer i uke, uka etter dobbelt så mye.

Vel, man kan jo klare det, problemet mitt er at kravene øker stadig og det er slitsomt. Jeg er veldig flink når det gjelder ren kundeservice, men salg er ikke noe jeg egentlig liker. Det er kun innkommende samtaler, bare for å si det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, da jobber man kanskje fra 8-16, 12-20 osv. ;)

Jeg vil ikke si for mye, men det jeg kan si er at jeg har tre dager i uka hvor jeg da jobber 16-20 for så å jobbe uka etterpå to ukedager fra 16-20 og to dager i helgen åttertimersvakter. Så en uke er det 12 timer i uke, uka etter dobbelt så mye.

Vel, man kan jo klare det, problemet mitt er at kravene øker stadig og det er slitsomt. Jeg er veldig flink når det gjelder ren kundeservice, men salg er ikke noe jeg egentlig liker. Det er kun innkommende samtaler, bare for å si det.

Ok. Takk igjen for svar :) Høres jo egentlig ganske greit ut da. Bortsett fra salgsdelen. Hehe.

Men legger de veldig vekt på slike egenskaper når de ansetter folk? Vet du noe om det..? :)

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk igjen for svar :) Høres jo egentlig ganske greit ut da. Bortsett fra salgsdelen. Hehe.

Men legger de veldig vekt på slike egenskaper når de ansetter folk? Vet du noe om det..? :)

Da jeg ble ansatt var det ingenting om salg, nå har de forandret dette og det finner man jo ut av i tiden man er vikar. Fokuset er nok ganske annerledes nå enn da jeg ble ansatt, men jo, det er nok et stort fokus på det i opplæringen har jeg inntrykk av. Det fine med å ha en vikartid er at man fort finner ut om en passer i jobben eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ble ansatt var det ingenting om salg, nå har de forandret dette og det finner man jo ut av i tiden man er vikar. Fokuset er nok ganske annerledes nå enn da jeg ble ansatt, men jo, det er nok et stort fokus på det i opplæringen har jeg inntrykk av. Det fine med å ha en vikartid er at man fort finner ut om en passer i jobben eller ikke.

Ok. Tusen hjertelig takk for alle svar! :tommelopp::nigo:

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg tar opp igjen denne tråden jeg :P

Har nå fått jobb hos Telenor, og skal snart begynne i opplæring.

Er det noen som har lyst til å fortelle litt om hvordan dette foregår? :)

Han på Telenor sa det var ganske intensivt, men fikk ikke så mye konkret info, og ble litt nysgjerrig.

Noen som har erfaringer å komme med? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen (tidligere AB som har skrevet i tråden).

Jeg kan bare snakke om min egen opplæring. Den gikk over seks eller åtte uker, husker ikke helt. Nå er den nok ganske mye fokus på salg nå, mer enn før. Da jeg var i opplæring handlet det mest om å bli kjent med systemer (det er jo en del). Nå tror jeg man får møte sine første kunder allerede etter et par dager i opplæring, da jeg hadde opplæring ventet de et par uker.

Det kan være skremmende i starten, men etterhvert bedrer det seg. Alle må jo gjennom det samme. I starten pleide jeg å skrive lapper med det jeg skulle si, men nå går det av seg selv.

Men ja, jeg tipper det blir intensivt. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for nok et svar! :laugh:

Det hørtes jo greit nok ut. Men er det sånn at man bare får noen dager (eller i ditt tilfelle, uker) for å sette seg inn i systemene, og deretter jobber man mer eller mindre som normalt, bortsett fra at man får litt ekstra hjelp osv ettersom man er under opplæring..?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar opp denne igjen jeg.. Hehe.

Er det veldig mange sure kunder som ringer inn..? Kanskje dumt spørsmål, men..

Tenker om ALLE som ringer er rasende for et eller annet liksom?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, og hvis de er rasende eller ikke oppfører seg så la jeg stort sett på (etter å ha fortalt at jeg ikke tolererer at de er ufine).

Opplæringa går over 1mnd og er innføring i systemer, litt festlige aktiviteter for å skape samhold og et enormt fokus på mersalg. For tiden skal du selge til 10% av de som ringer inn (nysalg) hver arbeidsdag. Dvs har du 30 samtaler må du ordne 3 salg for å være grønn den dagen. Du blir også målt på hva de svarer på SMSen de får etter samtale med deg.

Veldig greit arbeid og bra lønn som student (50%).

Anonym poster: 0922a690ad2a42175c050af633de9c49

AnonymBruker
Skrevet

Nei, og hvis de er rasende eller ikke oppfører seg så la jeg stort sett på (etter å ha fortalt at jeg ikke tolererer at de er ufine).

Opplæringa går over 1mnd og er innføring i systemer, litt festlige aktiviteter for å skape samhold og et enormt fokus på mersalg. For tiden skal du selge til 10% av de som ringer inn (nysalg) hver arbeidsdag. Dvs har du 30 samtaler må du ordne 3 salg for å være grønn den dagen. Du blir også målt på hva de svarer på SMSen de får etter samtale med deg.

Veldig greit arbeid og bra lønn som student (50%).

Såpass! :fnise: Hva syntes sjefen din om det da? (Jeg synes jo bare det er rett og rimelig, men sjefene har jo en tendens til å alltid mene at kunden har rett.)

Opplæringa høres jo ok ut :) Men hva skjer hvis man ikke oppfyller kravene de har til mersalg da? Er det sparken med en gang..?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men du får kanskje ikke fast ansettelse da. I tillegg blir det vel samtale med sjefen, medlytt med sjefen/en som er god på salg, terping, lovord om at du skal forbedre deg osv.. :P

Det ordner seg.

AnonymBruker
Skrevet

Anonym som svarte litt tidligere i tråden.

Du skal helst ikke legge på telefonen, det får man streng beskjed om å ikke gjøre, med mindre det er helt spesielt. Det hjelper ikke hvis kunden bare er sur. Jeg legger selvsagt på hvis kunden kaller meg hore, men selv ikke da pleier jeg å legge på, jeg har lært meg til å bare sitte stille og la kunden rase fra seg. Som regel blir de da så forfjamset at de ikke skjønner noen ting, for man lar dem jo få "gjøre fra seg". Eneste jeg sier, i en rolig tone er: "Hvis du roer deg litt ned så skal jeg prøve å hjelpe deg".

Men nei, jeg synes det ikke spesielt mange sure kunder, det er klart det er noen, men de fleste er helt greie de - verken fornøyde eller misfornøyde. Det da det gjelder å smile i telefonen og få kunden blid. ;)

Du får forøvrig salg for mersalg, det stemmer ikke at det bare er nysalg. Men ikke alt mersalg gir salg, mens stort sett alt nysalg gir salg, det er vel kanskje skillet her. Man blir i tillegg til å bli målt på kundetilfredshet også målt på hvor lange samtalene er, samt tilstedeværelse i arbeidstida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...