Gå til innhold

Ikke gift deg for ung

Fremhevede innlegg

Skrevet

det viktigste i et ekteskap er at begge ser samme vei. man kan ha de beste intensjoner i verden, det hjelper ikke hvis partneren plutselig får andre prioriteringer.

ikke vær så kjepphøye. lev og la leve. la nå folk få gifte seg når de vil, enten de er atten eller åtti.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Mariahamm
Skrevet

Jeg gifter meg både ung og med min første ordentlige kjæreste. Vi har bodd sammen i mange år, kommuniserer bra, elsker hverandre og gjør hverandre lykkelige. Han er verdt å satse på, og dersom det i aller verste fall fører til skilsmisse om tjue år har jeg hvertfall vært lykkelig i mellomtiden :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så viktig å gifte seg nå? Hvorfor ikke vente noen år?

Anonym poster: d95f3ceda5531e293b646037eb60f821

Vi vil bo sammen, få familie sammen. Ser på det som forpliktende å flytte sammen, derfor velger vi ekteskapet som en ramme for samlivet vårt.

Anonym poster: 21e22a24c4109c8192cbb6f41988608e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi vil bo sammen, få familie sammen. Ser på det som forpliktende å flytte sammen, derfor velger vi ekteskapet som en ramme for samlivet vårt.

Kan dere ikke bo sammen noen år før dere gifter dere? Hvor lenge har forholdet vart?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg da jeg var 19, det passet for oss.

Anonym poster: 9ec0cbe927799e0c59925d56b3b3475c

Skrevet

Nå er det stor modenhetsforskjell på en 23-åring og en 18-åring.

Det er jeg enig i, men nå sier denne artikkelen at alt under 25 år er for ungt.

Skrevet

hvorfor må man på død og liv bo sammen først ?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så viktig å gifte seg nå? Hvorfor ikke vente noen år?

Hvorfor er det så viktig for deg hva andre gjør?

Anonym poster: f378fb4ebfc60fd9942cc84a86880109

• Liker 1
Gjest Naria
Skrevet

Det er jeg enig i, men nå sier denne artikkelen at alt under 25 år er for ungt.

OK, jeg leste ikke artikkelen, men det synes jeg blir en litt merkelig påstand.

Jeg tror heller ikke det er absolutt nødvendig å bo sammen før man gifter seg, men på en annen side blir man ofte kjent med hverandre på en litt annen måte når man deler ansvar og samarbeider økonomisk slik man gjør når man deler et hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke bo sammen noen år før dere gifter dere? Hvor lenge har forholdet vart?

Som jeg prøvde å si ser jeg på det som forpliktende å bo sammen. Det å gå ut av forholdet er mye lettere om man "bare" er samboere, derfor ønsker vi å forplikte oss mer på hverandre, altså gjennom eksteskap. Jeg synes ikke det er mye forskjell på å gå fra hverandre som samboere enn som ektefeller, bortsett fra at det er mer "arbeid". Et brudd er et brudd!

Vi har vært kjærester i over 3 år når vi gifter oss.

• Liker 1
Skrevet

Yellow Taxi: Voldsomt enig med deg! Særlig siste avsnitt. "gifte seg? Nei, ikke faen om jeg skal binde meg til noen resten av livet! Skal vi få unge??" :fise:

Når det kommer til den faktiske diskusjonen:

Samme søren når folk gifter seg, det er alltid grunner til hvorfor/hvorfor ikke. Det er opp til de som vil gifte seg å finne ut av de grunnene, og hva som veier tyngst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et eksteskap er ikke noe mer enn en statlig, formalisert samlivsform. Noe som gir rettigheter og plikter. En juridisk avtale mellom to personer.

Hvorfor er folk så opptatt av skilsmisse? Et ekteskap handler mer om de årene man faktisk har sammen. Og det å skille seg er en helt lovlig handling.

Slutt å tolke betydningen av ekteskap som noe klissete, søtt og rosenrødt.

Anonym poster: 3c8fbf8ac745959ccd4e570709561893

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis folk vil gifte seg unge så er det da opp til dem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor må man på død og liv bo sammen først ?

Fordi man blir kjent med personen på en annen måte. Og det er gjerne greit å finne ut om man fungerer sammen som samboere før man gifter seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg hva andre gjør?

Anonym poster: f378fb4ebfc60fd9942cc84a86880109

Er det ikke lov å lure på ting? Jeg er nysgjerrig på hvordan de tenker.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at ingen vet hva "for ung" er. Hvis man gifter seg som 35-åring og blir skilt ved 36, var man da for ung? Man kan like gjerne si "ikke gift deg med feil mann":

Anonym poster: 3472f1f9d70f5409889158a30b1307ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man blir kjent med personen på en annen måte. Og det er gjerne greit å finne ut om man fungerer sammen som samboere før man gifter seg.

Jeg forstår ikke hvofor det er bedre å flytte sammen som 18, enn å gifte seg som 18. Eller 20. Eller 35.

Det å fungere sammen tror jeg ikke på at man finner så mye bedre ut da. Har inntrykk av at en vanlig holdning i dag er at "dersom det ikke gjør meg lykkelig så er det ikke verdt noen ting". Et ekteskap må man jobbe for å få til å fungere, det er to forskjellige mennesker som skal bo sammen, det krever selvsagt jobb fra begge parter OG at man tar et valg om at det er oss to. Dersom man venter at man bare automatisk skal fungere sammen kan man lete lenge... men det er det jo mange som gjør også da.

• Liker 1
Skrevet

Alder betyr langt ifra så mye som hvor godt man kjenner hverandre. Ingen jeg vet av har skilt seg grunnet alder, men mange har skilt seg fordi partneren viste seg å være en annen enn den de trodde at vedkommede var.

Skrevet

Jeg lurer også på hva, beklager formuleringen, faen som er galt med samfunnet vårt når folk ser på det å gifte seg som en potensiell kjempe tabbe man bør være forsiktig med, mens det å skyte ut unger med kjønnsleppene som om det var en forbanna sprettert er helt greit sålenge man har nok "ONS" som kan stå å ta i mot bastardene fortløpende.

:fnise: Godt sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på hva, beklager formuleringen, faen som er galt med samfunnet vårt når folk ser på det å gifte seg som en potensiell kjempe tabbe man bør være forsiktig med, mens det å skyte ut unger med kjønnsleppene som om det var en forbanna sprettert er helt greit sålenge man har nok "ONS" som kan stå å ta i mot bastardene fortløpende.

Mitt inntrykk er at de fleste mener det samme om å få barn tidlig, men det er litt mindre greit å si. Når kidsa forteller om forestående bryllup er det fortsatt i planlegginsfasen, og man kan uttrykke skepsis, men når de forteller om kommende barn er de gjerne allerede gravide, og da må man bare smile og late som for å gjøre det beste ut av det, siden det ikke er god kotyme å sparke dem i magen for å løse problemet.

Anonym poster: fb863bf486f2e315547a11ea03607c4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...