Gå til innhold

Ikke gift deg for ung

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gifter seg ung

Det skal ikke være så lurt å gifte seg ung. Advokatene advarte mot å gifte seg før man var 25 år. Noen foreslo til og med at det var best å vente til man var minst 30 år før man giftet seg.

http://pub.nettavisen.no/nettavisen/side2/sexogsamliv/article1725953.ece

Er det jeg har sagt hele tiden. Synes det er altfor tidlig å gifte seg i begynnelsen av 20 årene, ikke rart det er mye skilsmisser.

Anonym poster: d95f3ceda5531e293b646037eb60f821

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker dessverre ikke kilden ...

En relativt stor undersøkelse visste at det var parets innstilling til å være gift i gode og onde dager som var viktig. De som var helt sikker på å skulle være sammen for bestandig og gjerne giftet seg uten å "prøvebo" først var de som forble gift.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Godt jeg rekker å bli 25år rett før vi gifter oss da :fnise:

Anonym poster: 5b53174fc5b37fbd9c74e7b72e06eab9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri brydd meg om skilsmisse statistikk. Statistikken kan ikke fortelle meg om jeg og min mann blir skilt eller holder sammen for alltid. Jeg er forøvrig enig i at 20 år er tidlig å gifte seg.

Anonym poster: 697a353db372e321d4f4746a6c0aa329

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Syns ikke alder er det viktigste, hvor lenge man har vært sammen er viktigere etter min mening. Greit å kjenne hverandre veldig godt og ikke hoppe inn i ekteskap, noe jeg tror heller kan være årsaken til mange skilsmisser. Vi vil ha vært sammen i over ni år når vi gifter oss, og da er jeg under 25.

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke alder er det viktigste, hvor lenge man har vært sammen er viktigere etter min mening. Greit å kjenne hverandre veldig godt og ikke hoppe inn i ekteskap, noe jeg tror heller kan være årsaken til mange skilsmisser. Vi vil ha vært sammen i over ni år når vi gifter oss, og da er jeg under 25.

Første ungdomskjæresten. Høres ikke lovende ut.

• Liker 10
Gjest Daenerys
Skrevet

Første ungdomskjæresten. Høres ikke lovende ut.

Og hva vet du om at det er første ungdomskjæresten? Folk er for raske med å dømme her inne, det er i alle fall sikkert :) Heldigvis for meg blir ikke mitt forhold påvirket av deg.

Gjest Chloè
Skrevet

Og hva vet du om at det er første ungdomskjæresten? Folk er for raske med å dømme her inne, det er i alle fall sikkert :) Heldigvis for meg blir ikke mitt forhold påvirket av deg.

" Vi vil ha vært sammen i over ni år når vi gifter oss, og da er jeg under 25. "

Hvis han ikke er første ungdomskjæreste,hva er han da? Barnehagekjærester teller vi ikke

Ellers så tror jeg ikke det har så mye å si om man er 24 eller 34. Hvorfor folk i det hele tatt gifter seg er et mye bedre spørmål, men det er en annen diskusjon

Gjest Daenerys
Skrevet

" Vi vil ha vært sammen i over ni år når vi gifter oss, og da er jeg under 25. "

Hvis han ikke er første ungdomskjæreste,hva er han da? Barnehagekjærester teller vi ikke

Ellers så tror jeg ikke det har så mye å si om man er 24 eller 34. Hvorfor folk i det hele tatt gifter seg er et mye bedre spørmål, men det er en annen diskusjon

Man kan fint ha hatt andre kjærester når man var rundt 14 kjære deg ;) Og så fant man den rette veldig tidlig. Syns jeg er heldig jeg, men synd for deg at du må dømme andre.

Gjest Chloè
Skrevet

Man kan fint ha hatt andre kjærester når man var rundt 14 kjære deg ;) Og så fant man den rette veldig tidlig. Syns jeg er heldig jeg, men synd for deg at du må dømme andre.

Godt du har opplevd litt, flere kjærester som fjortis er jo ikke verst det.

Jeg dømmer ingen, det var ikke jeg som skrev det første innlegget som var rettet mot deg.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Jeg er lykkelig gift og giftet meg da jeg var 18. Er til stadighet eldre som synes at dette helt klart må ha vært en dårlig idë da "de selv ikke en gang visste hvem de var når de var 18". Takk og lov for at ikke alle er som dem og har den emosjonelle modenheten til en 12-åring langt opp i 30-40-åra (eller livet ut for den saks skyld) sier nå jeg.

Eller så har vi jo geniene som slenger ut med det faktum at rundt halvparten av ekteskap ender i skilsmisse, uten tilsnynelatende forståelse for at 50/50 er bedre odds enn man har på de fleste ting i livet og forsvarer sannelig ikke en "alle skiller seg i dag"-holdning.

Jeg lurer også på hva, beklager formuleringen, faen som er galt med samfunnet vårt når folk ser på det å gifte seg som en potensiell kjempe tabbe man bør være forsiktig med, mens det å skyte ut unger med kjønnsleppene som om det var en forbanna sprettert er helt greit sålenge man har nok "ONS" som kan stå å ta i mot bastardene fortløpende.

Endret av Yellow Taxi
  • Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Me like you, Yellow Taxi (og det skader ikke at du har det profilbildet du har heller) :blomst:

Anonym poster: 256da64a01dbc4ff7341ca13a7116cbe

• Liker 5
Skrevet

Jeg er lykkelig gift og giftet meg da jeg var 18. Er til stadighet eldre som synes at dette helt klart må ha vært en dårlig idë da "de selv ikke en gang visste hvem de var når de var 18". Takk og lov for at ikke alle er som dem og har den emosjonelle modenheten til en 12-åring langt opp i 30-40-åra (eller livet ut for den saks skyld) sier nå jeg.

Eller så har vi jo geniene som slenger ut med det faktum at rundt halvparten av ekteskap ender i skilsmisse, uten tilsnynelatende forståelse for at 50/50 er bedre odds enn man har på de fleste ting i livet og forsvarer sannelig ikke en "alle skiller seg i dag"-holdning.

Jeg lurer også på hva, beklager formuleringen, faen som er galt med samfunnet vårt når folk ser på det å gifte seg som en potensiell kjempe tabbe man bør være forsiktig med, mens det å skyte ut unger med kjønnsleppene som om det var en forbanna sprettert er helt greit sålenge man har nok "ONS" som kan stå å ta i mot bastardene fortløpende.

Hvor får du det at det er greit å få mange barn? Tror de fleste vil si seg enig i at det må man vurdere like mye- om ikke mer det å gifte seg!

For meg virker det som om mange av de som gifter seg i 20- åra blir single igjen i 40- åra. Etter 2-3 barn og litt midtlivskrise med eller uten utroskap vil den ene parten ut for å leve livet den føler den har gått glipp av pga småbarn og ektefelle.

Så går de ut på byn og blir kalt cougars eller gamle griser.

Unntakene er mange, men dere ser vel hva jeg mener?

• Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Unntakene er mange, men dere ser vel hva jeg mener?

Nei, jeg ser ikke hva du mener. Selvfølgelig går mange 18-åringers ekteskap til skogen når de nærmer seg 40. Når folk har vært sammen i 20 år så er det naturlig nok noen som ikke orker mer, - akkurat som at jeg er helt sikker på at mange som gifter seg som 40-åringer går fra hverrandre i 60-åra. Og guess what, om du gifter deg som 60-åring så får dere neppe 20 år sammen uansett hvor trofaste og forelskede dere er.

Alle aldersgrupper kan gå dritt lei av hverrandre etter x-antall år, det eneste disse gruppene ikke har til felles er muligheten til et livsvarig ekteskap, muligheten til å stå ved den samme personen i 50+ år, det er det bare 20-åringene som har.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det slik at NOEN ender opp med å gifte seg med sin første ordentlige kjæreste (jeg vil ikke kalle forhold man hadde mens man gikk på barne- og ungdomsskolen for seriøse forhold...), men de aller fleste trenger å prøve et par stykket før de finner en okei en. Det er vel derfor det er en god ide å ikke gifte seg ung, før man har rukket å være sammen ei stund og faktisk vet at forholdet et liv laga. Men såklart, det går alltids bra for noen, uten at det sier så mye om det store bildet.

Anonym poster: 5ee02c9ce0b040dde485eb7e1fb7d4cd

• Liker 1
Gjest fjellhamster
Skrevet

Er ikke advarselen om å ikke gifte seg for ung utledet av råd fra amerikanske skilsmisseadvokater? Er vel en viss forskjell på Norge og USA, men til sist er vi alle mennesker, og jeg tror innstillingen har mye og si. Jeg håper jeg er rundt 25 når jeg gifter meg, men jeg tenker ikke på alderen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 og skal gifte meg, og elsker at alle andre synes å vite at det umulig kan gå bra! (Jeg tar meg absolutt ikke nær av det, for dette kommer til å vare!) Er forresten også min første kjæreste, om det har noe å si ut i fra statistikken :)

Det er forresten folk som ikke kjenner oss som er kritiske, vår familie og nære venner er bare positive :)

Anonym poster: 21e22a24c4109c8192cbb6f41988608e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 og skal gifte meg, og elsker at alle andre synes å vite at det umulig kan gå bra! (Jeg tar meg absolutt ikke nær av det, for dette kommer til å vare!) Er forresten også min første kjæreste, om det har noe å si ut i fra statistikken :)

Det er forresten folk som ikke kjenner oss som er kritiske, vår familie og nære venner er bare positive :)

Anonym poster: 21e22a24c4109c8192cbb6f41988608e

Hvorfor er det så viktig å gifte seg nå? Hvorfor ikke vente noen år?

• Liker 4
Skrevet

Så enig med Yellow Taxi!

Jeg giftet meg som 23-åring og mange reagerte og synes det var ungt. At andre i venneflokken fikk barn på samme alder, og uten å være i forhold, det var det ingen som synes var ungt... :rolleyes:

• Liker 5
Gjest Naria
Skrevet

Så enig med Yellow Taxi!

Jeg giftet meg som 23-åring og mange reagerte og synes det var ungt. At andre i venneflokken fikk barn på samme alder, og uten å være i forhold, det var det ingen som synes var ungt... :rolleyes:

Nå er det stor modenhetsforskjell på en 23-åring og en 18-åring.

Selv tenker jeg at de aller fleste ikke er modne nok til å gifte seg som tenåringer, selv om det selvsagt finnes unntak. Så generelt ville jeg rådet så unge par til å vente i hvert fall noen år før de tok det steget.

Men dette må jo være opp til vært enkelt par. Garantier har man aldri. Og jeg synes det er betydelig mer problematisk at 18-åringer får barn, enn at de gifter seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...