Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Er det noen av dere som trives med menn som er "MENN" ? Mener selvfølgelig ikke uhøvlete, hensynsløse vikinger. Mener menn som bestemmer og tør si hvor skapet skal stå, og har maskuliniteten i behold.

Mange menn er blitt tøffelhelter og pyser. Menn skal aller helst være en mannlig kopi av kvinnen.

Kunne du tenke deg å være i et forhold med en mann med litt "gamle" verdier ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn som i din versjon av hva som er en mann? Nei.

Min samboer kan godt ha en mening om hvor skapet skal stå, men avgjørelsen tar vi sammen. Ingen av oss bestemmer over den andre, vi er da voksne mennesker begge to.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktigere at folk oppfører seg som om deres kjønn er hva som bestemmer hvem de er og ikke som om de er individer som tilfeldigvis er født med et visst kjønn, mener du?

Anonym poster: 6d38b6f02c52664f5f63ab2789beab8e

• Liker 5
Gjest Naria
Skrevet

Menn som i din versjon av hva som er en mann? Nei.

Min samboer kan godt ha en mening om hvor skapet skal stå, men avgjørelsen tar vi sammen. Ingen av oss bestemmer over den andre, vi er da voksne mennesker begge to.

Signerer.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg trenger ingen som forteller meg hvor skapet skal stå. Vi tar avgjørelser sammen. Han er ikke mindre maskulin fordi han ikke bestemmer over meg. Så da har vi vel bare forskjellige meninger om hva en mann er.

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Ja.

Mannen er stille og rolig og jeg er en utadvent skravlebøtte. Han har aldri bedt meg holde munn eller slutte å skravle, men siste avgjørelser tar han. Det har bare blitt sånn etter mange år, at jeg kjenner ham og stoler på at når han "setter ned foten", så gjør han det for en grunn. Den første tiden vi var sammen så forlangte jeg å få vite hvorfor, og ville diskutere alternativer. Selv om jeg ikke var uenig i utgangspunktet - jeg måtte bare vite at noen hadde undersøkt alle muligheter. Feks når det gjaldt hvilken bil vi skulle kjøpe.

Han har hittil aldri misbrukt dette, og han gir meg frie tøyler til absolutt alt, hvor han ikke har innvendinger. Men de gangene den mannen sier "nei", da stopper jeg i hva enn jeg driver med.

Jeg tror det er litt tve-egget, jeg har nok lært meg og holde munn og gjøre som jeg får beskjed om, fordi jeg lett lager heksestemning i huset om jeg skal diskutere ting til døde, for det finnes han ikke interessert i.

Jeg er også trolig noe underdanig av natur. Men jeg tjener faktisk mest, og han gjør mer husarbeid enn jeg. Han liker å ha det ryddig og ordentlig, så han pusler lett med litt oppvask eller rydder ting på plass mens han likevel er rundt i huset og vimser, mens jeg er mye mer distre av meg og blir stående og skrive tekstmelding ved siden av søppelet som må bæres ut.

Så det er fullt mulig å ha en mann som har siste ordet, som bestemmer og som jeg faktisk "ber om tillatelse" til flere ting, helt uten at jeg føler meg undertrykt av den grunn.

...jeg vil dog tro at det krever sin mann å ikke misbruke dette, når kvinnen i forholdet godtar hans dominans (useksuelt sett).

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne vært i et forhold med en mann som tør å si hvor skapet skal(kan) stå. Og som har maskulinitet, og bestemmer på enkelte områder.

Men menn er ikke tøffelhelter eller pyser om de tar hensyn til kona si, og ser at det er flere ting man kan bli enige om uten at den "tapende" part mister sin maskulinitet eller feminitet...?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jaaaa, jeg drømmer om en mann ala Jungelmannen, som slår seg i brystet "Me, NAVN PÅ MANNEN, bestemme alt" og sleper meg rundt og rundt, og beordrer meg til å holde kjeft mens han jakter på bøfler med kubbe til dagens middag.

Anonym poster: c655350839b97159b84562c71f832559

• Liker 4
Skrevet (endret)

Et soleklart nei. Jeg foretrekker menn som ser på meg som en kvinne ikke et barn. Når jeg er i et forhold med noen trenger jeg ikke noen som skal bestemme over meg, det har ingen verdens ting med maskulinitet å gjøre. Du sier de fleste menn er blitt tøffelhelter og pyser en mannlig versjon av kvinner, vel det høres ut som du ser på kvinner som tøffelhelter og pyser noe jeg ikke er selv om jeg er kvinne. Og menn som tenker slik om meg og derfor skal bestemme over meg fordi jeg ikke kan bedre er fullstendig ulekkert, ikke noe jeg kan tenke meg. Om man har så pass problemer at man ikke får viljen sin "jeg skal bestemme, jeg skal vise deg hvor skapet skal stå, jeg er sjefen i forholdet, jeg vet best, jeg er dominant og mann, så penisen min styrer i hjemmet" så er det noe av det mest tåpelige jeg kan forestille meg i et forhold. I forholdet vårt tar vi bestemmelsene sammen, så er vi ikke enig i alt da sier det seg selv her hos oss at noen må gi seg, hvem det er er tilfeldig men ingen trumfer igjennom på bakgrunn av kjønn, heller på bakgrunn av rasjonalitet og logiske argumenter osv.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 9
Gjest Sunheart
Skrevet

Er det noen av dere som trives med menn som er "MENN" ? Mener selvfølgelig ikke uhøvlete, hensynsløse vikinger. Mener menn som bestemmer og tør si hvor skapet skal stå, og har maskuliniteten i behold.

Mange menn er blitt tøffelhelter og pyser. Menn skal aller helst være en mannlig kopi av kvinnen.

Kunne du tenke deg å være i et forhold med en mann med litt "gamle" verdier ?

Det har vel ikke noe med gamle verdier å si hvis han skal bestemme? Er selv gammeldags og er sammen med en mann med gamle verdier. Jeg gjør typiske tradisjonelle ting som husarbeid, maten og liknende, mens han tar seg av det mannlige. Men vi bestemmer like mye over oss selv begge to. Han over seg og jeg over meg. Beslutninger som berører oss begge tar vi sammen :)
  • Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Bra tråd! Men er nok ikke rette plassen for slike innlegg. Har lest litt rundt her inne på kg og min konklusjon er at mesteparten av kvinnene her inne er mannehatere. Kvinnene her setter seg selv så høyt at mannen må ligge på kne fremfor dem og kysse dem på tærne for i det hele tatt å ha noe i nærheten av dem og gjøre.

Ser det er så mye selvdigging og mannehat her inne at det er umulig og holde så mye som en eneste tråd her på et seriøst nivå. Ser også mange brukere som går igjen med mannehatet sitt i mange forskjellige tråder. Dette er ekstremt ødeleggende for et forum som ellers kunne vært utrolig bra.

Mvh. Mann med stor M

Skrevet

Jeg er stor fan av menn, jeg! Jeg vil bare være likestilt med dem, også i et forhold! Forventer ingen tjener, men en likestilt partner. At han er mann gir ham ingen automatisk rett til å bestemme!

• Liker 1
Gjest Atania
Skrevet

Ja, hvis jeg forstår deg riktig så liker jeg sånne menn du beskriver - Jeg er vel også litt underdanig av natur, som en annen bruker som skrev lenger opp her. Liker menn med 'gammeldagse' holdninger ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Likestilt på hvordan måte? Mener du en mann skal måtte stå å vaske klær f.eks? Jeg vasker av prinsipp ikke et eneste plagg, jeg har ingenting inne på vaskerommet å gjøre om det ikke er noe teknisk som må ordnes opp i. Jeg vasker heller ikke gulv, vinduer etc. Men jeg tar min del når det kommer til barna, men bleier bytter jeg ikke om jeg ikke er alene da, det er forbeholdt kvinner.

Skrevet

Likestilt på hvordan måte? Mener du en mann skal måtte stå å vaske klær f.eks? Jeg vasker av prinsipp ikke et eneste plagg, jeg har ingenting inne på vaskerommet å gjøre om det ikke er noe teknisk som må ordnes opp i. Jeg vasker heller ikke gulv, vinduer etc. Men jeg tar min del når det kommer til barna, men bleier bytter jeg ikke om jeg ikke er alene da, det er forbeholdt kvinner.

Var det meg du spurte?

I så fall er jeg uenig med deg. Bleiebytting, klesvask og andre huslige oppgaver er like mye mannens oppgave som kvinnens. Du lager nemlig like mye skitt som kjæresten/kona di, og da får du hjelpe til med å ordne det.

Vi gjør ikke akkurat det samme i leiligheten, fordi vi har oppgaver vi misliker mer enn andre (jeg hater å støvsuge, det får sambo gjøre, mens han liker å vaske bad, så det gjør jeg). Den dagen han proklamerer at han ikke vil vaske klær eller ta oppvasken eller rydde fordi det er "kvinnfolkarbeid", slutter jeg å ta med hans klær når jeg setter på vaskemaskina osv. Da kan han like gjerne bo for seg selv, for jeg er ikke hushjelpa hans. Vi bor sammen - og vi deler på arbeidet.

Tekniske ting kan jeg gjøre selv, dersom det trengs. Noe er han flinkere på enn meg av ren og skjær interesse, som å f.eks fikse en maskin som har gått i stykker. Han er dessuten både sterkere og høyere enn meg, så å løfte veldig tunge ting gjør han av naturlige årsaker. Jeg syr gjerne en knapp eller hull, fordi jeg har gjort det før og får det penere til enn ham. Så noe tradisjonell kjønnsdeling har vi.

Dessuten kommer jeg til å ha høyest lønn etter endt utdanning, så det er faktisk ingen grunn til at jeg skal gjøre mer husarbeid eller skifte flere bleier enn ham når den tid kommer.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vil ha likeverdig partner jeg. Dersom jeg ville bo med noen som følte seg berettiget til noe slags oppdragelsesansvar eller bestemmelsesrett over meg, da kunne jeg flyttet hjem til min foreldre ;)

Som er voksent menneske trives jeg best med bestemmelsesretten over meg selv, men jeg spør ofte min mann om råd og han er min absolutt mest betrodde samtalepartner. Beslutninger som omhandler familien vår tar vi sammen. Men generelt er vi rause med hverandre (og litt for lat til å bry oss om småtingene).

Noen området har vi mer eller mindre fast delegert til en av partene. Jeg tar meg av pensjons, forsikrings, sparing og aksjedelen. Han har ansvar for bilen.

Skulle jeg på grunn av alderdom, sykdom eller en ulykke ikke lengre kunne ha bestemmelsesrett over meg selv og mine økonomiske interesser - da kan han få ansvaret. Inntil da har jeg vurdert meg som skikket til å ta vare på meg selv :fnise:

Jeg vil si at min mann absolutt er mer av den gamle skole, enn den nye. Han er tysker - og der er de ikke kommet like langt med likestillingen som de er her. Han har en naturlig innebygget sensor som setter damer først. Han åpner dører, bærer det tyngste, står selvfølgelig for dagligvare handlingen, sjekker om jeg varm nok osv. Han tok det som en selvfølge at han skulle betale hele husleie med strøm og alt annet da vi først flyttet sammen. Det fikk jeg han heldigvis fra (derav at jeg har styringen på den biten). Men han sliter fremdeles med å la med betale for en kaffe eller en kino.

Anonym poster: bcaf1f5c4b3d2c1e2629a3c45e006940

• Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvis du har funnet en kvinne med like verdier som deg og som syns dette er ok, så er det jo flott.

Men for meg er det veldig lite mannlig å nekte å gjøre husarbeid "av prinsipp". Har egentlig aldri skjønt at husarbeid har noe med likestilling å gjøre i det hele tatt. Man er to som bor sammen, bruker klær, spiser mat og roter. Da burde man være to om rydding, matlaging og vasking også.

Og bleieskift er ikke forbeholdt kvinnen, det er forbeholdt foreldrene. Det inkluderer deg.

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Ja var deg jeg mente. Stakkars mann, hvordan klarer du ydmyke han på denne måten? Han kan ikke ha noe selvrespekt igjen. Hvorfor ødelegge menn på denne måten? Dere kan like gjerne kastrere dem først som sist!

Skrevet

Likestilt på hvordan måte? Mener du en mann skal måtte stå å vaske klær f.eks? Jeg vasker av prinsipp ikke et eneste plagg, jeg har ingenting inne på vaskerommet å gjøre om det ikke er noe teknisk som må ordnes opp i.

Det kommer kanskje som en overraskelse på deg, men i dagens samfunn trenger man ikke stå og vaske klær, man putter de inn i en maskin og trykker på knappen.

Ellers så er ikke en mann sterk og maskulin fordi han gjerne vil bestemme alt og få viljen sin gjennom. Sterke maskuline menn er barske nok til at de vet at de er menn og er trygge i rollen sin, selv om de også kommer frem til kompromisser med sin kjære om ting de er litt uenige om. Ekte menn føler seg ikke degradere som menn, selv om de vasker gulv eller setter på en maskin med klær, de som har det slik, har et utrolig svakt selvbilde.

Hva er forresten " gamle verdier" ? Hva er " nye verdier" ?

• Liker 8
Skrevet

Ja var deg jeg mente. Stakkars mann, hvordan klarer du ydmyke han på denne måten? Han kan ikke ha noe selvrespekt igjen. Hvorfor ødelegge menn på denne måten? Dere kan like gjerne kastrere dem først som sist!

Nå er du vel bare ute etter å provosere? ;)

Kastrere ham? Hvorfor det? Det må da ødelegge sexlivet totalt! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...