AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Hei! Jeg får nesten alltid fullt av røde flekker på overkroppen etter at jeg har dusjet og jeg lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan fikse det? De fleste røde flekkene forsvinner av seg selv, men jeg har noen på halsen som aldri forsvinner. Jeg legger ved et bilde for å illustrere hvordan det ser ut. De flekkene jeg får på brystkassen osv er for så vidt grei, men de jeg nå har på halsen som aldri forsvinner plager meg! Noen tips? Anonym poster: c913fb94bf1f3e961d8453cb008ef2b6
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Aner ikke,men jeg har også slike etter dusjing og har bare gått utfra at det er fordi jeg har sensitiv hud?
Gjest Funky Punk Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Dusj i kaldere vann. Jeg blir rødflekkete over hele kroppen om jeg dusjer i for varmt vann. Trenger ikke dusje i iskaldt vann, men prøv deg litt frem hvor lav temperatur du må ha.
Minya Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Det ser nesten ut som varmeeksem, dusjer du alltid i ganske varmt vann? Prøv litt lavere temperatur, og se om det hjelper noe. Det kan også komme av at du egentlig har ganske tørr hud på de stedene, svelg mannestoltheten og kjøp deg en god fuktighetskrem/bodylotion.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Det ser nesten ut som varmeeksem, dusjer du alltid i ganske varmt vann? Prøv litt lavere temperatur, og se om det hjelper noe. Det kan også komme av at du egentlig har ganske tørr hud på de stedene, svelg mannestoltheten og kjøp deg en god fuktighetskrem/bodylotion. Dusjer alltid i varmt vann ja, for det er jo så godt! De flekkene som du ser på bildet forsvinner en liten stund etter at jeg har gått ut av dusjen, men jeg har en rød flekk på halsen rett ved adamseplet som aldri forsvinner. Noen tips til den? Takk for all hjelp forresten! Anonym poster: c913fb94bf1f3e961d8453cb008ef2b6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #6 Skrevet 18. mars 2013 Kan det være elveblest? Vet ikke helt hva som utløser det, så det blir bare gjetting fra min side. Anonym poster: 5ddb62e5487da3894c2677a7a4a1afd4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #7 Skrevet 18. mars 2013 Slik hadde jeg også. Hudlegen sa det var sopp i huden. Brukte fungoral shampo på kroppen i noen uker og det ble helt borte. Anonym poster: 9510d1e63fe3bcac1e85e8b964815961
Gjest Badabing Skrevet 18. mars 2013 #8 Skrevet 18. mars 2013 Det kan se litt ut som sopp i huden om det er litt forhøyet, men det er vanskelig å se på bildet. Google pityriasis versicolor. 1
Minya Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 Den røde flekken ved adamseplet kan også stamme fra skjortekrager som klør/sliter på halsen, nesten som gnagsår, men det gjelder bare om du bruker skjorter eller turtleneck, så hvis du heller bruker t-skjorter og gensere med lav hals, tror jeg ikke det er årsaken heller. Som sagt, prøv lavere temperatur i dusjen for å se om de fleste flekkene gir seg da, den på halsen kan du få sjekket opp hos en lege i tilfelle det er noe mer enn bare tørr hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå