Gå til innhold

Skrivefeil i invitasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om skrivefeil i invitasjoner? Selv var jeg utrolig nøye på det, og fikk en venninne til å se over for sikkerhets skyld.

Er medlem i en bryllupsgruppe på Facebook, og der er det flere som viser bilde av invitasjonene sine. Kjenner jeg blir flau når de er full i skrivefeil.

Anonym poster: 783b78ee758c139775c7b95ec4ddadb4

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg tenker egentlig ikke noe over det, så lenge det ikke er store skrivefeil. Skriver feil til tider jeg også - dessuten har jeg en del venner med dysleksi.

Gjest lisha
Skrevet (endret)

Jeg hadde blitt veldig flau om jeg fant skrivefeil i invitasjonene våre, etter jeg hadde sendt dem!

Er veldig nøye på det, men samtidig så er det så lett å få en liten feil bokstav et sted.. så jeg leste teksten både før og etter print for å være sikker..

skrivefeil kan skje de fleste en eller annen gang! men ekstra trasig er det når det blir sendt til så mange..

Endret av lisha
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker egentlig ikke noe over det, så lenge det ikke er store skrivefeil. Skriver feil til tider jeg også - dessuten har jeg en del venner med dysleksi.

Alle kan skrive feil, det gjør jeg selv støtt og stadig også. Min mann har dysleksi, derfor hadde han aldri fått skrive invitasjonene ;)

Mener at når man skal sende ut invitasjon, bør man ta seg bryet med å skrive feilfritt. Slå opp ord man er usikker på, lese igjennom flere ganger, og få en annen person til å se over. Er ikke verre enn det :)

• Liker 11
Skrevet

Jeg dobbeltsjekket og trippeltsjekket for å si det sånn. Synes det hadde vært pinlig med skrivefeil i invitasjonene. Ikke at jeg skriver feilfritt alltid, men jeg synes man kan gjøre seg litt flid med den lille teksten som man sender avgårde til mange. Jeg synes det ser useriøst ut med mange skrivefeil.

At man har har dysleksi er jo helt i orden, men det er jo da noe man vet om og kan få noen andre til å sjekke over teksten før man sender det til trykk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må være anonym for denne:

Vi hadde en skrivefeil i vår, og jeg gremmer meg fortsatt over 10 år etter. Vi skulle gifte oss i Volstad kirke, og jeg skrev VolDstad kirke i invitasjonen. :daane: Argh... Kjenner fortsatt den får meg til å rødme.

Så over til spørsmålet, jeg er(i grunn) språknazi på slikt, så jeg reagerer på skrivefeil i invitasjoner. Tro det eller ei. :ler:

Anonym poster: 1db73522e9dd04ed4bb0d3492983d9a6

• Liker 2
Skrevet

Skrivefeil er pinlig. Dersom man hr dysleksi kan man be noen lese over teksten.

Skrevet

Skrivefeil i bryllupsinvitasjonen hadde vært kjempeflaut. Slike ting bør man få andre til å lese over om man skriver dårlig eller har dysleksi.

• Liker 2
Gjest GetOverIt
Skrevet

Lurer på om vi er på samme gruppe :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om skrivefeil i invitasjoner? Selv var jeg utrolig nøye på det, og fikk en venninne til å se over for sikkerhets skyld.

Er medlem i en bryllupsgruppe på Facebook, og der er det flere som viser bilde av invitasjonene sine. Kjenner jeg blir flau når de er full i skrivefeil.

Hva mener du med skrivefeil da? Feil dato? feil plass? feil kirke?

Eller sånn : vielsen finner sted i xxxx kjirke? Samenkomst i xxxx lokale?

Om man har skrivefeil der, så har de det vel ellers også? Så lenge folk forstår innholdet,så skal du ikke bli flau på andres sine vegne

Anonym poster: c53cda62197b25901dbeab174b41dcf4

Gjest Adriane
Skrevet

Fy søren, nå måtte jeg granske invitasjonene våre med lupe, hehe. Ingen skrivefeil, heldigvis... Når det er sagt, ville jeg ikke hengt meg opp i det om jeg selv mottok en invitasjon med skrivefeil i. Derimot ville jeg nok synes det var passe flaut om det var skrivefeil i de vi selv har sendt ut... Allikevel vil jeg si, på generelt grunnlag, at det verste må være å skrive navn feil på de man inviterer. Andre skrivefeil er ikke så farlig sånn egentlig, men å feilstave navnene til gjestene er utrolig pinlig...

• Liker 2
Gjest lisha
Skrevet

Fy søren, nå måtte jeg granske invitasjonene våre med lupe, hehe. Ingen skrivefeil, heldigvis... Når det er sagt, ville jeg ikke hengt meg opp i det om jeg selv mottok en invitasjon med skrivefeil i. Derimot ville jeg nok synes det var passe flaut om det var skrivefeil i de vi selv har sendt ut... Allikevel vil jeg si, på generelt grunnlag, at det verste må være å skrive navn feil på de man inviterer. Andre skrivefeil er ikke så farlig sånn egentlig, men å feilstave navnene til gjestene er utrolig pinlig...

feilstave navn har jeg sikkert gjort :P er mange jeg ikke kjenner (som er partnere til sambo sine gamle barndomsvenner eller kollegaer.. er ikke alle som har facebook så jeg får sjekket navnene, og sambo vet navnet men ikke hvordan det staves :P men jeg vet at navnene er rett (men om det er Christin eller Kristin får bare være.. ) verre om man inviterer per og kari, og det skulle vært per og siri :P

Skrevet

Kommer an på feilen, og/å eller orddeling er ikke noe særlig. Om en e blir erstattet med en r så er ikke det en krise.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Mange hundre kroner brukes på flotte invitasjoner og så er det ikke så nøye om navnet er Christin eller Kristin eller om man inviterer til brylup eller bryllup, eller har gleden av å invitere eller gleden av og invitere?

Det er ingen kunst å unngå skrivefeil - i dag har man feilrettings programmer f.eks i Word.

Navnet til samboere man ikke kjenner får man tak i ved å kontakte gjeldende person og spørre dem.

Heller en håndskrevet invitasjon av enkleste sort uten skrivefeil enn en forseggjort der en ikke tar seg tid til å bry seg om hvordan et navn skrives! Det går f.eks an å omgå det problemet ved å skrive "... har gleden av å invitere Kåre Johan med følge til ...".

Gjest Adriane
Skrevet

Mange hundre kroner brukes på flotte invitasjoner og så er det ikke så nøye om navnet er Christin eller Kristin eller om man inviterer til brylup eller bryllup, eller har gleden av å invitere eller gleden av og invitere?

Det er ingen kunst å unngå skrivefeil - i dag har man feilrettings programmer f.eks i Word.

Navnet til samboere man ikke kjenner får man tak i ved å kontakte gjeldende person og spørre dem.

Heller en håndskrevet invitasjon av enkleste sort uten skrivefeil enn en forseggjort der en ikke tar seg tid til å bry seg om hvordan et navn skrives! Det går f.eks an å omgå det problemet ved å skrive "... har gleden av å invitere Kåre Johan med følge til ...".

Jeg er enig i det med navnene, fordi det - som jeg skrev lenger opp - er såpass personlig. Og som jeg skrev ville jeg selv synes det var utrolig pinlig å sende ut en invitasjon med skrivefeil i. Men jeg ville allikevel ikke reagert på det, om det var skrivefeil i en invitasjon jeg mottok ;) Derimot ville jeg nok blitt reagert litt hvis jeg fikk en invitasjon der navnet mitt var feilstavet. Men det er jo meg :)

• Liker 1
Skrevet

Det skjer meg ni av ti ganger

Skrevet

Jeg synes ikke noe om det. Jeg har skrivefeil til tider, men i slike i viktige ting synes jeg man bør prøve å unngå det :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mottatt en invintasjon som er så dårlig skrevet (ordlagt) og full av skrivefeil at jeg ble flau.

"Skjære Xå Y! Vi ska giftes i mai å det hadde vært superduperkoselig og ha dere med!

Send ei litta melding som svar'a!"

FOR REALS.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Anonym poster: ea2cc3e12fa17a2145195ec383632c28

• Liker 3
Gjest GetOverIt
Skrevet

Jeg har mottatt en invintasjon som er så dårlig skrevet (ordlagt) og full av skrivefeil at jeg ble flau.

"Skjære Xå Y! Vi ska giftes i mai å det hadde vært superduperkoselig og ha dere med!

Send ei litta melding som svar'a!"

FOR REALS.

:ler: Er det mulig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...