Gå til innhold

Trenger tips til vegglamper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alt for lite lys og jeg trenger noen tips til hva slags lamper jeg bør se etter.

Det ene stedet er i sofakroken. Det er et hjørne, på den ene veggen er det et bilde og på den andre en bildelist. Jeg tror jeg må ha en vegglampe under bildelisten. Må gi godt lys til lesing og håndarbeid.

Tror det burde være en lampe som ikke synes så godt.

Det andre stedet vi trenger en lampe er i trappegangen. Her er jeg helt blank og tar imot tips om hva som helst!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I sofakroken vil det kanskje passe med en skinne med to spotter på, en til å lyse opp bildet og en til leselys.

Eventuelt bildebelysning, og så en liten stålampe til leselys, gjerne med dimmer.

I trappegangen ville jeg gått for en veggplafond.

Skrevet

Jeg har en Bestlite vegglampe i sofakroken. Den er tidløs klassisk og regulerbar - er kjempefornøyd.

I trappen liker jeg best større lamper som henger er styke ned fra taket. Her er det mange flotte å velge i.

Skrevet

Noen forslag til fine lamper til trapperommet, Erja? Jeg har samme utfordring og klarer ikke bestemme meg. Og jeg har lagt merke til at vi har lik smak i mye annet :)

Skrevet

Noen forslag til fine lamper til trapperommet, Erja? Jeg har samme utfordring og klarer ikke bestemme meg. Og jeg har lagt merke til at vi har lik smak i mye annet :)

Hei, jeg har en Verpan Fun perlemor hengende i trappen, men det er så mange fine å velge i.

En av mine favoritter er denne:

http://www.illumsbolighus.dk/shop/moooi_random_light_pendel-_hvid.aspx

Ellers har Louis Poulsen levert mye fint, Norman Copenhagen også ..

Skrevet

Random light er kjempefin. Men kaster den mye skygge, eller er den såpass finmasket at det ikke er forstyrrende?

Skrevet

Det som er fint med lampen er nettopp det fine spillet lyset lager på veggen, dessuten finnes den i forskjellige farger og størrelser.

Du kan google for bilder av den så får du opp masse, og kan danne deg et visst inntrykk ...

Skrevet

Skal Google litt. Takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...