Gjest Donna Skrevet 25. mars 2004 #1 Skrevet 25. mars 2004 Sukk De som har fulgt med har fått med seg mine håpløse forsøk på å lage en ekstra online adresse i outlook.... jeg har hatt kontakt med telenor flere ganger uten å få hjelp. Men nå var det endret noe inne på kontoen min og jeg fikk valgene for å legge til e-post alias og familie kontoer. Så dette gjorde jeg. Og var glad. Men det nytter jo ikke får jo ikke mailene i outlook likevel. Når jeg sendte til alias adressen så kom den ikke frem i det heletatt. Og da jeg prøvde å skrive inn og legge til ny konto i outlook - så fikk den ikke svar fra serverene, Jeg skrev inn pop.online.no og smtp.online.no ..hvis jeg husker rett da. Men jeg måtte gå inn og endre noe på SSL på avansert stod det- og da aner jeg ikke hva jeg skal gjøre jeg er så trøtt og lei og oppgitt nå. Dette er håpløst. Skulle ønske jeg hadde noen her som kunne komme og fikse det sånn at det virker. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke skal få til noe. Jeg er drittlei intenrnett og pc nå. Synes bare det er problemer med det. Eller med meg og det jeg gjør. Huff. ¨ Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke får det til dumme outlook !!! :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #2 Skrevet 25. mars 2004 Jeg aner ikke hva Online legger i begrepet "familiekonto", men hvis jeg skal gjette: Hvis du skal ha en ny konto, altså en separat e-post-konto som skal brukes av en annen person, er det nok en sånn familiekonto-greie du skal lage. Da må du sette opp Outlook til å hente mail fra pop.online.no, med et annet brukernavn og passord enn det du til vanlig har. Sannsynligvis bruker de ikke SSL (= kryptert dataoverføring), men det vil brukerstøtte hos Online kunne svare på. Hvis du derimot bare skal ha en ny e-post-adresse der posten skal havne i samme postboks som all annen mail, lager du et alias til din eksisterende konto. Da behøver du i utgangspunktet ikke å gjøre noe spesielt i Outlook.
simsalabim Skrevet 25. mars 2004 #3 Skrevet 25. mars 2004 Kanskje denne kan hjelpe deg. http://www.adsl.no/privat.asp?page=1757,17...m=3515,1〈=1
Postmannen Skrevet 26. mars 2004 #4 Skrevet 26. mars 2004 Jeg har ikke SSL på min onlinekonto men.... Donna: Du er ikke den første som sverger OE til en viss plass! For ikke så lenge siden forsøkte jeg å hjelpe faren min med å sett opp en ekstra epostkonto i OE. Han har en tidlig versjon av XP. IKKE TALE OM, i hule h*lvete, at jeg fikk det til!!! :evil: Forsøkte jeg å finne ut hva jeg gjorde feil, så fikk jeg bare en masse irrelevante spørsmål, med masse dumskap og null mening + en masse idiotiske poppupper og plinging hver gang jeg gjorde noe "feil"! Det endte med at jeg ga opp....... Lastet ned Mozilla ThunderBird og konfigurerte den på 2 minutter. Gjemte bort ikonet til OE borti kanten på skjermen. Ferdig med det!! Fattern syns ikonet til epostklienten hans var blitt litt rart, men han merket faktisk ikke at jeg hadde innstallert Thunderbird. Trøst deg med en ting Donna - du er ikke alene om å fortvile over Outlook.
Gjest Donna Skrevet 26. mars 2004 #5 Skrevet 26. mars 2004 Det er nok en alias jeg skal opprette da. Men jeg får ikke til å legge den til i outlook slik at mailen dit havner i den oprinnelige innboksen. Jeg prøvde linken din Simsalabim, men det oppsettet er ikke likt det jeg får frem . Jeg har noe som heter Microsoft Outlook 2002. Tror ikke det er det samme som Outlook Ekspress. Det hadde jeg før nemlig. Det er godt det ikke bare er meg som sliter med disse håpløse greiene :-? De kan å lage det vanskelig for folk. Skulle bare ønske jeg hadde de opplysningene jeg trengte og at det ville virke :-(
Gjest Donna Skrevet 26. mars 2004 #6 Skrevet 26. mars 2004 Men det er litt rart. For jeg har tidligere lagt til en hotmailkonto der, og den er det ikke problemer med. Å opprette en ny virker imidlertid ikke mulig å få til, og ei heller legge til andre. Noe er rivruskende galt tror jeg :-?
vixen Skrevet 26. mars 2004 #7 Skrevet 26. mars 2004 Jeg prøvde linken din Simsalabim, men det oppsettet er ikke likt det jeg får frem . Jeg har noe som heter Microsoft Outlook 2002. Tror ikke det er det samme som Outlook Ekspress. Det hadde jeg før nemlig. Det stemmer at det ikke er det samme... Prøvd denne? http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...xp-nykonto.html -viXen-
14062003 Skrevet 26. mars 2004 #8 Skrevet 26. mars 2004 Dersom du har opprettet alias, skal ikke dette konfigureres i din e-postklient. Alias har ikke brukernavn og passord for seg. Det er den mailadressen som aliaset viser til som da skal konfigureres i din e-postklient.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå