Gå til innhold

Tekst i invitasjonen til kaffegjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå (endelig) kommet i gang med bestillingen av invitasjoner. Vi har dog bestemt oss for egne invitasjoner til kaffegjestene, da de andre er sabla dyre (men utrolig fine!). Det jeg lurer på er forsåvidt om dette er greit (blir jo ordentlige og fine de til kaffegjestene også), og også hva man burde ha med i invitasjonen til kaffegjestene?

Skal man ha med tidspunkt for vielse f.eks.? Og trenger man mer informasjon enn når de bør møte opp?

Og siste ting: hvor lang tid beregner man ca på en 3-retters middag? Vil jo absolutt ikke at det blir til at kaffegjestene kommer før middagen er ferdig. Det ville mildt sagt vært litt krise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hatt med tidspunkt og sted for vielsen. Selv om man ikke er invitert som vanlig gjest, er det sikkert noen som gjerne vil se vielsen?

Å beregne tid for middagen er umulig uten mer detaljer. Jeg har vært i bryllupsmiddager som har tatt 1,5 time og andre som har vart i mer enn 4 timer. Kommer jo helt an på hvor mange som skal tale og sånt? Det er jo alle talene og evt. sanger som tar tid - og ikke selve måltidet.

Gjest lisha
Skrevet

helt greit å bruke andre invitasjoner til kaffegjestene syns jeg :)

ville tatt med informasjon om vielsen og når den er. feks skrevet noe slikt:

Kjære ......

Vi gifter i X kirke 13.014.2013 kl 12,

og ønsker å invitere deg/ dere på kaffe og videre fering av brudeparet kl 20.00

Adressen for dagen er ..........

etter slik jeg har lest meg frem til, så er det vanlig at en treretters tar ca tre timer.. kommer vel litt an på om det er mange taler,eller andre ting som skjer under middagen, så er lurt å beregne litt ekstra tid på mellom middag og når kaffegjestene skal komme :)

når begynner dere med middagen da?

Skrevet

Vi begynner med middagen klokka 5 :) Har ikke store forventninger til mye taler osv. Tenker på å invitere kaffegjestene til 20, eller eventuelt 20.30... Bare redd for at middagen plutselig drar seg ut!

Skrevet

Jeg derimot ville virkelig følt meg som en gjest som var mindre verdt hvis jeg fikk vite at ikke blir man bare invitert til kaffe men får også billigere invitasjon... på en annen side hadde jeg da følt at jeg kunne og ville brukt mye mindre på gaven til paret.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Egen billigere invitasjon til kaffegjestene understreket b-gjestelisten.

Anonym poster: b0e5be18994e4cba58e7a97c8020ffe7

• Liker 6
Gjest Kiara!
Skrevet

Det viktigste er at middagen ikke begynner for sent slik at kaffegjestene må komme sent, det er en uting.

Viktigere at logistikken er på plass enn at det er like invitasjoner synes jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi begynner med middagen klokka 5 :) Har ikke store forventninger til mye taler osv. Tenker på å invitere kaffegjestene til 20, eller eventuelt 20.30... Bare redd for at middagen plutselig drar seg ut!

Jeg ville beregnet bedre tid. Her gir du deg selv et problem. Inviterer du kaffegjestene til kl 21 har dere slingringsmonn. Heller det, enn at dere fremdeles sitter ved middagsbordet når kaffegjestene kommer.

Jeg må si meg enig med de som føler at en egen, billigere invitasjon til kaffegjestene på sett og vis gir inntrykk av at de er b-gjester...

Anonym poster: 01b6f50056de580e27554c479e1f7ded

• Liker 4
Skrevet

Takk for alle svar! Forstår tankene deres med invitasjonene, men vi har ikke råd til samme til alle. Dessuten er det jo mindre informasjon til ksffegjestene, og det blir unødvendig med de andre. De til ksffegjestene blir fine de og, er ikke dårligere, bare billigere :)

Skrevet

Sorry altså. Syns normalt sett det er litt teit å si at folk ikke har råd tilbå gifte seg av ulike grunner. Men om du ikke har råd til like invitasjoner til alle gjestene er det ikke mye å gå på og da ville jeg valgt rimelige invitasjoner til alle så kan dere heller ha litt å gå på i tilfelle det dukker opp noen andre litt overraskende utgifter. Det har en tendens til å skje. Er mye å tenke på.

• Liker 2
Skrevet

Fant et bra alternativ etter litt titting, så nå har vi bestemt oss. Da blir det super fine invitasjoner på alle :-)

AnonymBruker
Skrevet

Sorry altså. Syns normalt sett det er litt teit å si at folk ikke har råd tilbå gifte seg av ulike grunner. Men om du ikke har råd til like invitasjoner til alle gjestene er det ikke mye å gå på og da ville jeg valgt rimelige invitasjoner til alle så kan dere heller ha litt å gå på i tilfelle det dukker opp noen andre litt overraskende utgifter. Det har en tendens til å skje. Er mye å tenke på.

Ja, eller rett og slett droppe kaffegjestene, så er penger spart både til invitasjoner og kaffe + kaker? Pleier ikke å like sånne råd jeg heller, men hvis det er såpass trangt økonomisk er det kanskje et sjansespill i seg selv å ha kaffegjester...

Anonym poster: 01b6f50056de580e27554c479e1f7ded

Skrevet

Handler ikke om at alt er så trangt, men vi har et budsjett, og det skal ikke sprenges på ting som invitasjoner :)

AnonymBruker
Skrevet

Du skrev jo at dere ikke hadde råd til de fine invitasjonene til alle. Hvordan skal man ellers tolke det? Skal man heller tolke det som at dere er dårlige på å budsjettere da?

Handler ikke om at alt er så trangt, men vi har et budsjett, og det skal ikke sprenges på ting som invitasjoner :)

Anonym poster: cf155f22664c9c81bd109594b4328c88

Skrevet

Å bli invitert på en kopp kaffe klokken halv ni om kvelden .... ? Høres veldig ut som mye mer jobb enn jeg hadde giddet for at brudeparet skal fylle sirkelen av folk rundt brudevalsen. Beklager.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo helt valgfritt å komme eller ikke :) Har jo full forståelse hvis det er for mye jobb, og krever eller forventer ikke gave, eller oppmøte. De får jo gratis alkohol og gode kaker og underholdning hvertfall :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om man skal ha kaffegjester er det viktig at mange, jeg mener egentlig flesteparten, er det. Kjipt å være en av ti som kommer etterpå. Det bør også være at f.eks alle venner er det eller alle kolleger. At de er en definert gruppe og ikke bare ymse folk som man vil ha der men ikke vil spandere middag på. De bør også bo svært nærne.

• Liker 5
Skrevet

Om man skal ha kaffegjester er det viktig at mange, jeg mener egentlig flesteparten, er det. Kjipt å være en av ti som kommer etterpå. Det bør også være at f.eks alle venner er det eller alle kolleger. At de er en definert gruppe og ikke bare ymse folk som man vil ha der men ikke vil spandere middag på. De bør også bo svært nærne.

Veldig enig med dette! Selv om dette ikker egentlig er en kaffegjester/ikke kaffegjester - tråd.(de er det mange av her på KG!)

Men jeg tenker kaffegjester kan være kjempekoselig. Her jeg kommer fra er det også veldig vanlig, både i brylluper, barnedåper og konfirmasjoner. Jeg har likevel noen kaffegjest-tanker:

- Det mest vesentlige er at de bor i nærområdet - maks en time unna.

- Middagen MÅ være helt ferdig før kaffegjestene kommer.

- De kan fint være fra ulike grupperinger, men kollegaer, naboer og mer perifere venner er jo typiske kaffegjester.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det teit å ha billigere kaffegjestinvitasjoner? De kommer vel ikke til å se de andre invitasjonene, så jeg skjønner ikke hvorfor det er en big deal...

Jeg har ingenting imot å være kaffegjest så lenge bryllupet er i nærheten av der jeg bor. Jeg hadde ikke orket å reise til andre siden av landet for å kun være med på kaffen, men dersom det er en klassevenninne/kollega/venninne utenfor den aller nærmeste sirkelen er det helt kurant og koselig å være kaffegjest!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Takk for alle svar! Forstår tankene deres med invitasjonene, men vi har ikke råd til samme til alle. Dessuten er det jo mindre informasjon til ksffegjestene, og det blir unødvendig med de andre. De til ksffegjestene blir fine de og, er ikke dårligere, bare billigere :)

Hjelpes, har du egentlig råd til å holde bryllup?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...