Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man trene knærne hjemme uten å måtte dra til trenestudioet?

Er det noen øvelser man kan ta?

Hva kan man kjøpe inn?

Og hvordan trene knærne best mulig så de blir sterkere så man ikke får vondt når man løper uten noe ekstra utstyr?

Anonym poster: f6495452045aa55619bf33395b2553b5

Videoannonse
Annonse
Gjest Emmanuelle
Skrevet (endret)

Knærne mine har blitt totaltforandret etter at jeg begynte å trene tunge knebøy og utfall. Om du skal trene hjemme kan du ta dype knebøy, bulgarske utfall og balansere på ustabilt underlag, gjerne på et bein av gangen.

Dersom du skal løpe kan du prøve å "varme" opp knærne ved å massere dem før trening. Høres merkelig ut, men mine knesmerter ble mer enn halvert etter jeg begynte å gjøre dette. Her en dag var det faktisk kondisen og ikke smertene som stoppet løpingen min, for første gang noensinne.

Nå vet jeg ikke hva slags knær du har, eller om du har skader, men mine knær er helt herpa og dette fungerer for meg (bank i bordet).

Endret av Emmanuelle
  • Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Hvor får du vondt når du løper? Har du fått en diagnose? Det kan være forskjellige grunner til at du får vondt, alt fra feil sko, feil løpeteknikk, at du pronerer for mye, at du løper på for hardt underlag...

Jeg har patellofemoralt syndrom og syns disse øvelsene hjelper. I tillegg trener jeg med en PT der vi har fokus på å styrke musklene rundt knærne og hoftene. Hvis du ikke har gjort det vil jeg anbefale at du tar en tur til en fysioterapeut der du kan få vite hvorfor du får vondt og kanskje få øvelser som er tilpasset deg.

Og hør på kroppen hvis du får vondt. Ikke løp hvis du får vondt av det, finn noe annet å gjøre (f.eks sykling eller gå motbakker) til knærne dine er bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...