AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Jeg blir oppfordret av hudpleier til å bruke nattkrem. Jeg vil gjerne det, men samboeren min er ikke særlig glad i at jeg lukter så mye på kvelden. Har snakket med hudpleier om dette, men har ikke kommet fram til noen løsning enda. sist jeg var hos hudpleier sa hun at jeg ikke skal bruke nattkrem om dagen, fordi den inneholder stoffer som kan gjøre at huden fortere blir brent. (For ordens skyld har jeg ikke tenkt til å gjøre dette, men det ble nevnt i forbindelse med et annet spørsmål). Betyr det at jeg kan rense huden ganske tidlig, si to time før sengetid, og så vil nattkremen ha samme effekt? Det er ikke slik at den "må" på 5 min før senga? Om jeg holder meg innendørs vil jo ikke det ha noe å si mtp UV-stråler og slikt. Og kan jeg bruke dagkrem om natten? Anonym poster: 054faefd3545a58a915c13e5331b9e35
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Neida, du kan fint ta kveldsrensen kl 19 selv om du legger deg 23 for eksempel. Du kan bruke dagkrem om natten også, men poenget med en nattkrem er at den pleier huden i større grad med tanke på mengden av de forskjellige ingrediensene og sammensetningen av de, manglende UV stråler og hudens fornyelsesprosess. Anonym poster: 5f10e67d3906d45e2ca1f4f1c9a730bb
Gjest Tigress Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Eventuelt kan du jo bruke ein nattkrem som ikkje luktar så mykje...
skruf Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Jeg tar på nattkrem etter at jeg har fjernet sminke og renset ansiktet for kvelden. Om jeg gjør det kl 19 eller rett før jeg legger meg har ingen betydning. Nattkrem er ofte fetere enn dagkrem, og har endel pleisestoffer. Kan du ikke kjøpe en nattkrem som ikke lukter noe særlig da?? Jeg har en fra Ole Henriksen, den har en helt nøytral lukt.
Lykkelitenen Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Sier meg enig i de over her Og ja, du kan godt bruke dagkrem på natten, det er bedre med litt pleie enn ingen pleie, men vær obs på at uv-beskyttelse som finnes i en del dagkremer tar veldig stor plass, så du får rett og slett mindre pleie i en slik krem. Derfor kan det lønne seg å investere i en egen nattkrem eller kjøpe en dagkrem uten uv-filter og kombinere den med ett annet produkt med spf på dag og alene på natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå