Gå til innhold

Hva koster mannens dress?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 5000 i nærheten? Hvor kjøper deres menn dressen sin?

Og hvilken type dress skal de ha?

Anonym poster: dc9d3d0c360dafaf988f5b5a22c6b270

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En standard dressmann dress med vest, av de penere i tynn ull. 2000kr, kanskje. Men så kommer skjorte, slips og sko i tillegg, så vi er sikkert oppe på 5000 til sist.

Anonym poster: b9f16627c0422ab961ca4c9c46ea06b5

Gjest lisha
Skrevet

Selve dressen kostet 900 kr på dressmann ;) En helt vanlig fin svart dress.

men så kommer jo skjorte, kravat og slips i tillegg på 2000 kr

nye sko må han ha også, så regner med 1000kr der også, og da er vi oppe i 4000kr.

Skrevet

Kan gi deg et godt råd, har slev jobbet med å selge dresser i mange år: Å kjøpe en standard dress fra dressmann til under 1000 kr så får du en polyesterdress som ikke er av god kvalitet, den funker, men er ikke spesielt fin. Dessuten om man skal gifte seg på sommeren vil polyester være drepen da den ikke puster. Dersom du kan finne en dress som er en blanding av ull og silke er denne av god kvalitet fordi det er naturlige stoffer som puster bedre. På dressmann ligger disse typer dresser fra 2000-3000 kr, og da har han en dress som kan brukes i mange år. Den vil ikke bare holde seg bedre, men den blir ikke så fort stygg som en dress av polyester. Personlig hadde jeg villet gått for 2 alternativer dersom man har som et ønske en pen dress til bryllup som kan brukes mange år frem i tid:

1. Follestad. De har et bredere sortiment, men de er dyrere enn dressmann. Her kan du forvente at de har dresser i ull/silke.
  2. Skredder. Da får han en fantastisk dress som er sydd til seg.

Har aldri skjønt hvorfor så mange bruder skal ha en dyr kjole, mens mannens dress er det ikke så farlige med. En brudekjole kan bare brukes (som oftest) en gang, mens en dress med kvalitet kan brukes i mange år dersom mannen ikke forandrer seg så altfor mye i kroppen.

Dersom du lurer på noe mer er det bare å spørre, har en god del erfaring med dresser til bryllup. ;) Håper dette var til noe hjelp :)

• Liker 9
Skrevet

Fint svar det over her!

Jeg har et spørsmål jeg også :) Mannen synes vi bør leie dress, dersom han skal ha smoking. Men jeg heller mer mot dress med vest, synes det er like så stilig. Tror du da det er mer lønnsomt å kjøpe eller leie? Jeg tenker at hvis dressen kan brukes ellers også, vil det være like greit å kjøpe. Bestemmer vi oss for smoking stiller jo saken seg annerledes, den blir jo ikke brukt ved så mange anledninger.

Skrevet

Fint svar det over her!

Jeg har et spørsmål jeg også :) Mannen synes vi bør leie dress, dersom han skal ha smoking. Men jeg heller mer mot dress med vest, synes det er like så stilig. Tror du da det er mer lønnsomt å kjøpe eller leie? Jeg tenker at hvis dressen kan brukes ellers også, vil det være like greit å kjøpe. Bestemmer vi oss for smoking stiller jo saken seg annerledes, den blir jo ikke brukt ved så mange anledninger.

Dersom dere ønsker at han skal ha smoking, ville jeg heller leid den. Nettopp fordi den blir ikke, som du selv sa, brukt like mye som en dress. En fin dress er en god investering som kan brukes i mange anledninger. Det jeg ville gjort da er følgende:

1. Kjøpt en standard svart dress, men kjøpt smokingskjorte med dobble mansjetter, hatt en sort sløyfe til også et sort magebelte. En kombo av dress+smoking, men dressen er ikke kjøpt unødvendig. Dette blir faktisk utrolig fint når man bare ser det på. Her kan det være lurt å kjøpe en dress med maks to knapper i fronter, da denne får en mer smoking-look med tilbehøret, samt at tilbehøret kommer mer frem. Lommetørkle blir et must!
    170px-EsmoquinSombra.jpg
  2. Kjøpt en standard sort dress, men kjøpt en vest som hadde hatt noe spesielt ved seg, feks brokade. Noe lignende dette, men jeg ville personlig valgt en mindre skinnende dress da vesen gjør mye ut av seg. He kan også vesten være hvit, noe som passer spesielt godt til et bryllup.
    derenouard_004-_400.jpg

s_Dress%20201.jpeg

Noe av det viktigste jeg synes i dresser:

1. Kjøpt alltid en kombinasjon av ull og silke, dettw gjør dressen mer holdbar.
  2. Sørg for at jakken enten har en splitt bak, helst to. Da vil dressen falle penere bak.
  3. Prøv å finne en dress med klaffer over lommene, dette ser penere ut helhetsmessig. Et godt tips her, ikke informer mannen om at disse lommene er sydd igjen kun for at de skal se penere ut i butikken. Dersom du klipper opp disse små stingene vil han garantert putte henger eller annet oppi lommene. Det er en grunn til at gode dresser har et utvalg av innelommer.

• Liker 3
Skrevet

Så enig!

Kan gi deg et godt råd, har slev jobbet med å selge dresser i mange år: Å kjøpe en standard dress fra dressmann til under 1000 kr så får du en polyesterdress som ikke er av god kvalitet, den funker, men er ikke spesielt fin. Dessuten om man skal gifte seg på sommeren vil polyester være drepen da den ikke puster. Dersom du kan finne en dress som er en blanding av ull og silke er denne av god kvalitet fordi det er naturlige stoffer som puster bedre. På dressmann ligger disse typer dresser fra 2000-3000 kr, og da har han en dress som kan brukes i mange år. Den vil ikke bare holde seg bedre, men den blir ikke så fort stygg som en dress av polyester. Personlig hadde jeg villet gått for 2 alternativer dersom man har som et ønske en pen dress til bryllup som kan brukes mange år frem i tid:

1. Follestad. De har et bredere sortiment, men de er dyrere enn dressmann. Her kan du forvente at de har dresser i ull/silke.

Har aldri skjønt hvorfor så mange bruder skal ha en dyr kjole, mens mannens dress er det ikke så farlige med. En brudekjole kan bare brukes (som oftest) en gang, mens en dress med kvalitet kan brukes i mange år dersom mannen ikke forandrer seg så altfor mye i kroppen.

Dersom du lurer på noe mer er det bare å spørre, har en god del erfaring med dresser til bryllup. ;) Håper dette var til noe hjelp :)

AnonymBruker
Skrevet

En vanlig fin dress fra Follestad til en som bruker dress sjelden og derfor er lite opptatt av det, hva slags pris kan man forvente?

Anonym poster: 1d0cd7cb34526bac07aada081692d9ca

Gjest Kiara!
Skrevet

Min skrekk er at min kjære skal komme opp i en Dressmann dress på bryllupsdagen...

Det har ingenting med at det er dårlige dresser, men med at han fortjener bedre enn det der. Dette er en ypperlig anledning til å få en flott dress som han kan bruke mye i årene som kommer.

Kom gjerne med tips om gode forretninger i Oslo, som også tilpasser. Hjelper fint lite med en fin dress som ikke ser pen ut på. Samme med brudekjoler man får hva man betaler for.

• Liker 2
Skrevet

En vanlig fin dress fra Follestad til en som bruker dress sjelden og derfor er lite opptatt av det, hva slags pris kan man forvente?

Anonym poster: 1d0cd7cb34526bac07aada081692d9ca

Her kan du se litt angående priser på dresser. De er stive på priser, men til gjengjeld har de god kvalitet. Til det bruket ville jeg faktisk anbefalt å gå på dressman, fordi de er rimeligere, og da må du ut med ca 2-3000 kroner. Her er et godt alternativ, jeg tror dette er kun jakke, men det kan du lett finne ut i butikk. Dette alternativet ville jeg ha gått for. Nydelig dress med utrolig bra kvalitet. Denne vil jeg tro er for en fullstendig dress, men det begynner å bli noen år siden jeg hadde full oversikt, så hør med butikken.

Kiara! : Angående finne steder i Oslo:

Jeg vet av erfaring at dressmann tilpasser dresser, dette kan ta rundt 1 uke. Jeg vil regne med at Follestad også tilpasser sine dresser, det burde egentlig etter min mening forventes. De holder forøvrig til i Ski som er en snau halvtime unna Oslo. Et lite tips er å dra til deres outlet i Vestby, der kan en gjøre kupp! Men det kan være lurt å gjøre dette i god tid før mai mtp konfirmasjoner ol.Her er hjemmesiden til outlet i Vestby.

Ellers ville jeg anbefalt Volt, men de fører mer dyrere merker. Personlig ville jeg heller gått til en skredder eller Follestad når en likevel må opp i en relativt sett stiv pris.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dressmann sine fineste dresser er slettes ikke dårlige. De har også en skredder som tilpasser dressene. Det er ikke alle som har så mange penger tildress og kjole.

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Takk skal du ha Gitte. Jeg har egentlig ikke tenkt til å blande meg så mye inn hva slags dress han ender opp med annet enn at han skal føle seg flott og komfortabel. :)

Skrevet

Dressmann sine fineste dresser er slettes ikke dårlige. De har også en skredder som tilpasser dressene. Det er ikke alle som har så mange penger tildress og kjole.

Jeg har selv jobbet på Dressmann så dette er jeg klar over, hvilket er grunnen til at jeg legger ved linker og forslag.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Outlet på Vestby kan sikkert fungere, men jeg ble bare skuffet når jeg var der. Fant omtrent ingenting som var i nærheten av å passe. Bruker å kjøpe det meste av accesoarer i England.

Bruk litt penger på dress, og ja skal du gjøre det skikkelig vil det koste litt. Jeg er student, men har selv to dresser, en sort og en navy blå samt en club blazer. Den svarte dressen blir brukt omtrent bare i begravelser og litt stivere arrangement. Den blå kan brukes på casual middager f. eks uten slips. Jeg personlig klarer ikke vente til jeg er ferdig å studere å kan bruke dress hverdag. ;)

Pris:

Dress: 4000-6000,- (Jakke + Bukse) - Du må også regne med at du må legge opp ermene på jakke og buksene om du ikke er veldig heldig. Det er 300-400,- ca for ermer og samme pris ca for bukser. Kan ofte gjøres hos skredder eller at butikken du kjøper har en egen skredder. - Personlig liker jeg dressformer med smal passform.

Slips: Prøv å kombiner slipset med resten av outfitten. Blått slips fungerer ikke særlig bra til en svart dress. En klassiker blant de som ikke bruker slips regelmessig er at det er for kort. Slipset skal gå til midten av beltespennen. Får man det ikke til på første forsøk prøver man igjen.

Om du ikke har peiling på hvilket farger som fungerer med hvilket så kan man Google etter fargekart.

Prøv å la være kjøpe noe billige tulleslips til 100,-. Finn heller noen fine skikkelige silkeslips.

Regn med 400-600,-

Hanky: 200-400,- for en silkehanky. Samme her som med slips, tenk litt over bruken av farger.

Skjorte: Dress-skjorte /for manskjettknapper; Bør regne rundt 1000,-

Manskjettknapper: 250-500,- Blanke sølv manskjetter er stilfullt.

Dress sokker: 100,- (Ja kjøp noen tynne sokker som skal brukes i dress sko, alt annet er forbudt).

Belte: 400-600,- (Har du brune sko matcher du det med brunt belte).

Sko: 1000-2000,-

- At så få faktisk ikke bryr seg om dette er galskap.

Jeg vet at Steen og Strøm bruker å ha tilbud i Januar og rundt sommer mnd Juni-August. Da kan du rappe med deg en dress på halv pris.

At mødre ofte er de som gir råd til sine sønner som skal konfimeres er en krise. Det skjedde meg med og, gud det skal ikke skje med mine avkom.

Holder meg langt unna Dressmann, gå heller til de som faktisk jobber med dette på fulltid som kan faget sitt.

Det er forresten helt krise om dressen ikke passer, det skinner så igjennom ofte hvem som er glad i å bruke dress og hvem som ikke er det. Jeg tror mange gutter hadde likt bedre å gå i dress om de faktisk hadde fått det til å se bra ut.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Skrevet

Outlet på Vestby kan sikkert fungere, men jeg ble bare skuffet når jeg var der. Fant omtrent ingenting som var i nærheten av å passe. Bruker å kjøpe det meste av accesoarer i England.

De lønner seg btw å gå der i feb/mars, da har de fått inn mye mtp konfirmasjoner ol.

Bruk litt penger på dress, og ja skal du gjøre det skikkelig vil det koste litt. Jeg er student, men har selv to dresser, en sort og en navy blå samt en club blazer. Den svarte dressen blir brukt omtrent bare i begravelser og litt stivere arrangement. Den blå kan brukes på casual middager f. eks uten slips.

Bra!

Pris:

Dress: 4000-6000,- (Jakke + Bukse) - Du må også regne med at du må legge opp ermene på jakke og buksene om du ikke er veldig heldig. Det er 300-400,- ca for ermer og samme pris ca for bukser. Kan ofte gjøres hos skredder eller at butikken du kjøper har en egen skredder.

En god dress behøver ikke koste så mye, finnes mye fint til 2-3000,- og det er ikke alle som må legge opp bukser/fikse på ermer. Kommer helt an på personen og dressen.

Slips: Prøv å kombiner slipset med resten av outfitten. Blått slips fungerer ikke særlig bra til en svart dress. En klassiker blant de som ikke bruker slips regelmessig er at det er for kort. Slipset skal gå til midten av beltespennen. Får man det ikke til på første forsøk prøver man igjen.

Bortsett fra at slipset ikke skal gå så langt ned, men til kanten av beltespennen.

Om du ikke har peiling på hvilket farger som fungerer med hvilket så kan man Google etter fargekart.

Prøv å la være kjøpe noe billige tulleslips til 100,-. Finn heller noen fine skikkelige silkeslips.

Regn med 400-600,- Eller 300,-

Hanky: 200-400,- for en silkehanky. Samme her som med slips, tenk litt over bruken av farger. Kan også få dette til rundt 100,-

Skjorte: Dress-skjorte /for manskjettknapper; Bør regne rundt 1000,- Kan fint få denne for 500,-

Manskjettknapper: 250-300,- Blanke sølv manskjetter er stilfullt.

Dress sokker: 100,- (Ja kjøp noen tynne sokker som skal brukes i dress sko, alt annet er forbudt). Kan kjøpes rimerligere for 50/70,- for 2 par

Belte: 400-600,- (Har du brune sko matcher du det med brunt belte).

Sko: 1000-2000,-

- At så få faktisk ikke bryr seg om dette er galskap.

Enig

Jeg vet at Steen og Strøm bruker å ha tilbud i Januar og rundt sommer mnd Juni-August. Da kan du rappe med deg en dress på halv pris.

Takk for tipset.

At mødre ofte er de som gir råd til sine sønner som skal konfimeres er en krise. Det skjedde meg med og, gud det skal ikke skje med mine avkom.

Spesielt når de skal begynne å fortelle hva som ser bra ut og ikke. Dersom en dress gjør at en gutt på 15/16 føler seg vel i den burde ikke en mor blande seg i det.

Holder meg langt unna Dressmann, gå heller til de som faktisk jobber med dette på fulltid som kan faget sitt.

De som jobber på dressmann får faktisk mye kurs mtp dresser, så dette er tull å si. Da har du vært uheldig med den personen du har snakket med. Jeg har opplevd å få mye dårligere kunnskap blant de som jobber på mer "high-class" steder, hvor jeg til slutt forteller dem at jeg kan min dress og at de ikke har kunnskaper nok for min del. Selvsagt i bedre ordlag.

Det er forresten helt krise om dressen ikke passer, det skinner så igjennom ofte hvem som er glad i å bruke dress og hvem som ikke er det. Jeg tror mange gutter hadde likt bedre å gå i dress om de faktisk hadde fått det til å se bra ut.

Helt enig!

Skrevet (endret)

Stort sett enige vi, jeg har ikke noe negativt å si om dressmann mtp service.

Jeg føler bare at passformen på mye av det de har både på dressmann og H&M generelt ikke passer meg.

Prisene var egentlig bare ca. anslag.

Forresten en winning-combo jeg kjører av og til. Blå blazer, rosa-skjorte, blått slips /m små rosa striper/detaljer. Guttene bruker ikke legge merke til det, men oppmerksomheten fra jentene er upåklagelig.

Endret av Charmander
Skrevet

Stort sett enige vi, jeg har ikke noe negativt å si om dressmann mtp service.

Jeg føler bare at passformen på mye av det de har både på dressmann og H&M generelt ikke passer meg.

Prisene var egentlig bare ca. anslag.

Forresten en winning-combo jeg kjører av og til. Blå blazer, rosa-skjorte, blått slips /m små rosa striper/detaljer. Guttene bruker ikke legge merke til det, men oppmerksomheten fra jentene er upåklagelig.

Fantastisk å lese! Jeg er opptatt av dresser selv, så elsker når jeg ser menn som har gjort litt innsats mtp det :)

• Liker 2
Skrevet

Mannens sjakett kostet 5000 kr å leie, det var inkludert alt, dvs skjorte, vest osv. Heldigvis var det mine svigerforeldre som spanderte den utgiften, eller måtte vi nok ha valgt noe billigere (for dem var det ikke snakk om å velge noe annet).

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest lisha
Skrevet

jeg syns dressene der er fine jeg :)

Sambo er godt fornøyd med sin, og han er veldig fin i den! :)

Skrevet

Hver gang denne tråden dukker opp så leser jeg "hva koster mennene deres".. Huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...