Gå til innhold

skulle lage et walk-in-closet... men problemer pga veggen- hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et rom uten vindu som jeg tenkte å bruke som walk-in-closet. Jeg får lov av huseieren til ålage hul hvor jeg vil, men jeg kan ikke gjøre mye mer enn det.

Jeg hadde tenkt å ha en garderobestang langs en vegg, den skulles festes på en hylle som skulle festes på veggen.

Men veggen består av betong bakk, og så tynne treplater.

Tror nok disse treplatene ikke kan tåle så mye som en garderobe på 2,70m lang.

Jeg er kvinne, og veeeeldig nybegynner på dette, så jeg kan ikke lage en garderobe med vegg bakk..

Jeg tenkte kanskje det fantes noen loddrette "føtter" eller stanger som jeg kunne ha på hver side pluss en midten for å støtte hyllen.

Synes dere det er en god ide? Hvis ja, hva slags stenger kan jeg bruke, og hvor finner jeg dem?

Tusen takk, jeg er desperat og så lei av at klærne min ikke er ordentlig ryddet, jeg trenger hjelp!!!

Anonym poster: dc43c5a3b483c45586821946d902c05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Jeg har et rom uten vindu som jeg tenkte å bruke som walk-in-closet. Jeg får lov av huseieren til ålage hul hvor jeg vil, men jeg kan ikke gjøre mye mer enn det.

Jeg hadde tenkt å ha en garderobestang langs en vegg, den skulles festes på en hylle som skulle festes på veggen.

Men veggen består av betong bakk, og så tynne treplater.

Tror nok disse treplatene ikke kan tåle så mye som en garderobe på 2,70m lang.

Jeg er kvinne, og veeeeldig nybegynner på dette, så jeg kan ikke lage en garderobe med vegg bakk..

Jeg tenkte kanskje det fantes noen loddrette "føtter" eller stanger som jeg kunne ha på hver side pluss en midten for å støtte hyllen.

Synes dere det er en god ide? Hvis ja, hva slags stenger kan jeg bruke, og hvor finner jeg dem?

Tusen takk, jeg er desperat og så lei av at klærne min ikke er ordentlig ryddet, jeg trenger hjelp!!!

Anonym poster: dc43c5a3b483c45586821946d902c05a

Jeg vil tipse deg til å kjøpe noen billige garderobeløsninger for kjeller og loft, som gir mulighet for å dekke til tøyet. Om du skal bo der i mer enn noen år og rommet blir daglig brukt, så vil mye av klærne støve ned. Er det ting du er glad i da, så bør du bruke dressposer på mye av det.

Tenker på ting som dette:

http://www.ellos.no/search?Ntk=All&Ntt=garderobe

Evt å kjøpe to billige Ikea-bokhyller med litt dypde, plastesker med lokk til BH'er, truser og belter osv - og så kanskje sette en garderobestand mellom disse hyllene. Trenger ikke bli så dyrt, og du kan sette opp et slikt system på hver side av rommet som gir litt plass til å henge tøy? Men da vil nok noe av det støve ned.

Jeg måtte gjøre om på mitt walk-in klesskap etter å ha bodd her i ett år pga støv på skuldrene til alt av sorte topper og jakker. Jeg fikk satt inn skyvedører og har åpne hyller til sko, vesker og flere kommoder til undertøy. Det ble et klesrom i stedet for walk-in-garderobe. Ikke helt Carrie Bradshaw, men slipper klesbørsten før man går ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil tipse deg til å kjøpe noen billige garderobeløsninger for kjeller og loft, som gir mulighet for å dekke til tøyet. Om du skal bo der i mer enn noen år og rommet blir daglig brukt, så vil mye av klærne støve ned. Er det ting du er glad i da, så bør du bruke dressposer på mye av det.

Tenker på ting som dette:

http://www.ellos.no/...l&Ntt=garderobe

Evt å kjøpe to billige Ikea-bokhyller med litt dypde, plastesker med lokk til BH'er, truser og belter osv - og så kanskje sette en garderobestand mellom disse hyllene. Trenger ikke bli så dyrt, og du kan sette opp et slikt system på hver side av rommet som gir litt plass til å henge tøy? Men da vil nok noe av det støve ned.

Jeg måtte gjøre om på mitt walk-in klesskap etter å ha bodd her i ett år pga støv på skuldrene til alt av sorte topper og jakker. Jeg fikk satt inn skyvedører og har åpne hyller til sko, vesker og flere kommoder til undertøy. Det ble et klesrom i stedet for walk-in-garderobe. Ikke helt Carrie Bradshaw, men slipper klesbørsten før man går ut! :)

Tror nok det problemet hadde noe med ventilasjonen din å gjøre. Har selv hatt garderobe i et rom uten verken lufting eller luftgjennomstrømning - derimot sug ut av rommet, og da fungerer en walk-in-wardrobe helt som et vanlig skap og beskytter bra mot støv.

Til ts: Ikea har noen klesstativ på hjul (mener jeg) som muligens kan oppfylle kravet ditt. Ellers kan du se inne på elfa.no, jeg vet de har flere system som kan stå på gulvet og dermed bare trenger å støttes lett til veggen.

Eller (om du har strengt budsjett): Gå på en trevareforretning og si du skal bygge en hylle som må støttes i gulv. Kanskje er løsningen 4 bein til hylla og lett forankring i vegg. Om du har en butikk som er god på kundeservice i nærheten så vil de forklare hvordan du gjør det.

Anonym poster: 4fdcf06d8d41b010c23217130306167e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...