AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Hei datteren vår på nesten 3 har nå begynnt å ville prøve potte, å gå uten bleie. Det er jo supert og vi har ett håp om å få henne tørr i løpet av sommeren. Jeg vet jo at dette er individuelt, men hvor lang tid tok det fra deres barn begynte med potte/do-trening til de var helt tørre?? Hvordan gikk dere frem og var det mye uhelll?? Anonym poster: ea8edaad8bc602d37f04f8ece7d984f5
SøsterLiten Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Dette lurer jeg også på da Knøttet har begynt å ville sitte på do! * mine innlegg *
Gjest Riskjeks Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Jeg prøvde å sette ungene mine på potte og do tidlig, uten at det hjalp noe som helst. Min erfaring er at de slutter når de vil selv. Akkurat det å sove, spise og gå på do, er de få tingene unger faktisk har, og må få lov til å ha, kontroll over selv. Overfokusering og tvang har intet for seg. Da min eldste ville slutte med bleie, var h*n tørr dag og natt så og si med en gang. Var nok "overklar" ettersom h*n var nesten 3,5 år, men hadde hatt total do-nekt i et år... Da h*n bestemte seg, gikk det lett som ingenting. Det er gjerne lettere å få yngre søsken til å slutte med bleie, da disse gjerne vil gjøre som storebror/søster. Minsten her ville slutte 4-5 mnd før 3 årsdagen. Det ble en del uhell i starten, spesielt med bæsjing Men etter et par mnd var h*n helt tørr på dagtid. Nattbleie bruker h*n ennå, 3,5 år gammel. Konklusjon - unger er forskjellige Men det viktigste er som sagt at de ønsker å slutte selv. Hvor lang tid det tar da, er nok veldig avhengig av alder. Barn som er sene til å slutte med bleie, vil som regel ha færre uhell enn de som er tidligere ute. Vil tro at en unge på rundt 3 år, slik som din TS, vil ha gode sjanser for å kunne bli bleiefri relativt raskt hvis motivasjonen er til stede 1
Gjest gjest Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Vi brukte "3-day-potty-training", då vår var 3 år. Anbefales fra 22 mnd visstnok, vår var tørr på 4 dager. Mknimalt med uhell månedene etterpå. Dag/natt på en gang.
Gjest Laura Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Begynte med potte etter han var 11 mnd. Satt ham ned etter nattsovn og hver måltid. Om 3 mnd begynte han å si ifra (tata). Sluttet med bleier da han var 1,4. Noen uhel her og der men ikke noe fra alder av 2 år.
Gjest Vena Cava Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 Stresser ikke med pottetreningen her i huset. Hun har enda ikke vist særlig iteresse for doringen. Bruker å ta henne dit med jevne mellomrom men ingen faste rutiner på det. Hører det er lurt å sette dem på do rett etter måltider, om morgenen og like før legging om kvelden.?
Soon Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 Vi bestemte oss bare da han var 2 år og 9 måneder - ville gjerne slippe å ha to bleiebarn, og da tenkte at da hadde vi god tid på å trene før lillesøster skulle komme (4 måneder senere). Vi tok rett og slett bare vekk bleia - første dag hadde han 3 uhell. Andre dag 1 uhell og siden tredje dag har han sagt fra og hatt minimalt med uhell siden. Nattbleia slutta vi med etter ca 14 dager, da den også var tørr etter bare noen få dager. Aldri hatt bæsjeuhell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå