Gå til innhold

Hvor mye av budsjettet går til maten?

Anbefalte innlegg

Gjest Kiara!
Skrevet

Til dere som skal ha bryllupet utenfor et hotell/restaurant - hva betaler dere i kuvertpris?

Og regner dere konkret antall eller slår dere sammen unger til en kuvert etc når det serveres buffet?

Morsomt å høre hva andre får till, og ikke minst serverer! :spise:

Vi skal jo som sagt grille masse godt, Fisk/kjøtt, sesongens grønnsaker og mye kortreis mat fra distriktet. ca 350,- pr kuvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har budsjettert mat til 30.000 til ca 70 stk som da er 25% av budsjettet. Skal jeg regne drikke og dessertbuffet/snacks inn blir budsjettandelen høyere, 38% faktisk.

Skal på prøvesmaking etter påske så da får vi se, cateringselskapet mente at sharingmeny kunne bli vanskelig i bryllup og jeg synes 3-retter i bryllup ofte er stift og kjipt, så kanskje ender vi på tapasbuffet igjen, eller evt grilling. Haha, beslutningsvegring?! Det som taler mot buffet er evt kø, selv om det da er planlagt tilgang fra begge sider av matbordet.

Gjest lisha
Skrevet (endret)

vi betaler 410kr pr person, det inkuderer forrett, hovedrett, dessert og nattmat, og inkluderer også leie for lokalet vårt, og servitører :)

Så totalt i budsjettet, så blir mat/lokalet-posten over halvparten av budsjettet vårt, siden vi har bedt alle gjestene til middag.

Endret av lisha
Skrevet

Tenkte ikke på at lokalet burde være endel av kuvert sånn sett. Ok, mat, drikke, snacks, dessert og lokale = 61.000,- som da er 50,8% av budsjett og tilsier stykkpris på 870,- ca inkl åpen bar og mat mellom vielse om middag.

Gjest Kiara!
Skrevet

Nei, kun mat tenkte jeg... Hvis ikke blir det jo høyere. Kokkene skal jo ha sitt, servitør ville han ha med + + +

Vi har jo brukt en formue på nattmat, så den kanapeer og dessert holdes utenfor det ordner vi jo selv. For ikke snakke om drikke. :S

Sparer penger på bryllupskaken da! :ler:

• Liker 1
Skrevet

Blir ca 25 prosent på maten. 500 per kuvert for fingermat og 3- retter :)

Skrevet

Vi betaler 300,- pr kuvert. Det er både grillmat samt annet: f.eks fisk, skalldyr, div kjøtt fra rådyr okse mm. Fra strøm larsen i oslo. Hva skal dere ha til nattmat kiara?

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi skal ha to store hele Serranoskinker sammen med Foccachia og aioli. Klarte på et eller annet merkelig vis å prute prisen ned med 1000` betalte 2000,- for begge noe som er helt hinsides på Meny Ringnes så da ble det mye skinke på oss. :spise:

Veldig sosial mat som også er salt! Viktig på kvelden. Vi har jo veldig få begrensninger på noe som helst, så vi drar den helt ut på det med mat.

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Høres deilig ut Evie! Bare å glede seg!

Jeg kan jo også si at vi ikke skal grille masse forskjellig, men heller satser på få men gode ting. Helgrillet entrecote, helgrillet kveite, hjemmelagde pølser med ulike smaker og masse tilbehør som kommer til å gjøre det til en rustikk helaften.

Best av alt er lukten av grillmat som kommer til å gjøre oss alle skrubsultene! Nam, nam.

• Liker 1
Skrevet

Oi! Det var lurt! Og så lettvint. Det skal vurderes :-)

Skrevet

Vi betaler 300,- pr kuvert. Det er både grillmat samt annet: f.eks fisk, skalldyr, div kjøtt fra rådyr okse mm. Fra strøm larsen i oslo. Hva skal dere ha til nattmat kiara?

Er det med kokk?

Gjest Kiara!
Skrevet

Oi! Det var lurt! Og så lettvint. Det skal vurderes :-)

Men jeg vil bare advare deg mot at det fort kan bli vanvittig dyrt, så undersøk litt priser og slikt. Strøm Larsen skulle ha min 250,- pr kilo skinken er 8kgper stk....

Men godt er det, og veldig sosialt! :)

Skrevet

Kun mat (ikke serverinspersonell, kokk, drikke til maten etc) kommer på 12000 av 32000 totalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...