Gjest Anonym Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Jeg har et kjempeproblem som tærer noe helt sinnsykt...jeg har blitt så sjalu! I starten av forholdet var jeg ikke sjalu i det hele tatt, men de siste par månedene har det tatt helt av...og jeg virkelig ingen grunn for å være sjalu. Jeg får masse komplimenter fra samboer og føler meg trygg på at det er meg han vil ha. Det største problemet er eksen hans. De var samboere i nesten to år, og hun gjorde det slutt i 2009. Utfordringen er at jeg og hun har samme hobby, så jeg møter henne stort sett daglig, sender mye sms med henne og har generelt mye kontakt. Nå har jeg begynt å tenke på alt hun har gjort og delt med samboeren min. Tenker på hva de pleide å gjøre sammen, hvilke komplimenter han ga til henne, hvordan sex de hadde og hvor ofte, hva de pleide å gjøre i ferier, gaver de har gitt hverandre osv. Det hjelper ikke akkurat på at hun er tynnere enn meg heller, jeg føler meg diger sammenlignet med henne, selv om jeg er slank og veltrent selv. Har snakket med samboer om dette, men det hjelper liksom ikke uansett hva han sier. Han sier han har det mye bedre med meg og at forholdet med henne ikke var noe bra, de hadde lite sex og hun var mye sur og tverr. Likevel innrømmer han også at han sa til henne at han elsket henne, og han brukte lang tid på å komme over bruddet... Hva i alle dager skal jeg gjøre for å slutte å tenke på det de hadde sammen? Jeg blir sprø av dette! Noen tips?? Noen som har det på samme måte? Er klar over at selvbildet mitt ikke er særlig bra, og kanskje det vil være nyttig å jobbe med det? Har tenkt tanken på å slutte med hobbyen min så jeg slipper å ha så mye kontakt med henne, men vet ikke om det vil hjelpe. Høres sikkert ut som jeg er en usikker fjortenåring, men jeg er 26 og samboer er 33. Vi har vært sammen ett år, samboere det siste halve året.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Jeg har et kjempeproblem som tærer noe helt sinnsykt...jeg har blitt så sjalu! I starten av forholdet var jeg ikke sjalu i det hele tatt, men de siste par månedene har det tatt helt av...og jeg virkelig ingen grunn for å være sjalu. Jeg får masse komplimenter fra samboer og føler meg trygg på at det er meg han vil ha. Det største problemet er eksen hans. De var samboere i nesten to år, og hun gjorde det slutt i 2009. Utfordringen er at jeg og hun har samme hobby, så jeg møter henne stort sett daglig, sender mye sms med henne og har generelt mye kontakt. Nå har jeg begynt å tenke på alt hun har gjort og delt med samboeren min. Tenker på hva de pleide å gjøre sammen, hvilke komplimenter han ga til henne, hvordan sex de hadde og hvor ofte, hva de pleide å gjøre i ferier, gaver de har gitt hverandre osv. Det hjelper ikke akkurat på at hun er tynnere enn meg heller, jeg føler meg diger sammenlignet med henne, selv om jeg er slank og veltrent selv. Har snakket med samboer om dette, men det hjelper liksom ikke uansett hva han sier. Han sier han har det mye bedre med meg og at forholdet med henne ikke var noe bra, de hadde lite sex og hun var mye sur og tverr. Likevel innrømmer han også at han sa til henne at han elsket henne, og han brukte lang tid på å komme over bruddet... Hva i alle dager skal jeg gjøre for å slutte å tenke på det de hadde sammen? Jeg blir sprø av dette! Noen tips?? Noen som har det på samme måte? Er klar over at selvbildet mitt ikke er særlig bra, og kanskje det vil være nyttig å jobbe med det? Har tenkt tanken på å slutte med hobbyen min så jeg slipper å ha så mye kontakt med henne, men vet ikke om det vil hjelpe. Høres sikkert ut som jeg er en usikker fjortenåring, men jeg er 26 og samboer er 33. Vi har vært sammen ett år, samboere det siste halve året. Samboeren din har jo innrømmet at forholdet deres er mye bedre. Du har ingen ting å være sjalu for....... Anonym poster: 02ac7a24b9204a1f258be6d255d84633
Gjest Anonym Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 TS her. Jeg er jo klar over det, men det hjelper ikke så veldig...det er veldig frustrerende fordi jeg VET at jeg ikke har noe å være sjalu for, men så er jeg det likevel...håpløst.
dobri123 Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Prøv og tenk at han er med deg, det er deg han vil ha. De har hatt en fortid, feiret ting, vært på ferier og hatt sex. Men han valgte deg, som vil si at det er deg han vil feire alt nytt med, deg han vil ha intime stunder med og deg han vil ha! Alle har en fortid, det kan vi ikke forandre på uansett hvor mye vi vil, men fortiden derimot. Den kan vi selv bestemme hvordan skal være. Ønsker deg lykke til:)
Puremercy Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Det er umulig aa slette fortiden, og det er DEG han er sammen med naa. Tror ikke han ville vaert sammen med deg hvis han foelte at det forrige forholdet hans var bedre, for da ville han jo visst at han kan ha det mye bedre i et forhold. Jeg hadde litt samme problem som deg foer og det jeg da gjorde var aa tenke paa at jeg ogsaa har vaert i forhold og relasjoner osv tidligere som jeg ikke kaster bort en tanke paa naa siden jeg har verdens beste samboer. Ikke bekymre deg saa mye om ting som har vaert!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #7 Skrevet 18. mars 2013 Han kan ikke forandre på fortida si. Og det var vel en grunn til at det ble slutt mellom dem? Høres ut som selvpining at du har så mye kontakt med exen hans. Ville vurdert om det var verdt det. Når du får sånne sjalusitanker, er det noe du kan gjøre aktivt, for å få de bort? Trene feks? Boksing er fint:) skrive ned alt du tenker på, for så å brenne arket? Mye er vondt å gå og gnage på alene, men det er nok ikke sunt for forholdet deres hvis dette stadig blir et diskusjonsemne.. Anonym poster: 9d91bed8a2ce1f604f6673fdbf402b34
Britt Banditt Skrevet 18. mars 2013 #8 Skrevet 18. mars 2013 Har du hatt en fortid selv? Hatt sex med noen andre evt. hatt samboer? Sagt du elsker noen andre? Betyr det egentlig så mye i dag?
Gjest Klara Skrevet 18. mars 2013 #9 Skrevet 18. mars 2013 Ser ikke poenget i at du skal ha kontakt med hans eks. Du burde kutte ut kontakten fordi du sammenligner deg med henne hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #10 Skrevet 18. mars 2013 Vær forsiktig med å grave for mye, noen ting skal være lov å holde privat. Kanskje han går lei av maset ditt om hvordan forholdet med eksen var, og slår opp. Det skjedde med meg. Prøv å vei hobby og de negative tankene opp mot hverandre og se om det er verdt å fortsette med den. Anonym poster: a9cb7921a89509cd63c5c6707cfd8688
Miller Skrevet 18. mars 2013 #11 Skrevet 18. mars 2013 Jeg har hatt det sånn selv. Stalket litt på facebook i begynnelsen, og fant ut at hun virket skikkelig kul og morsom. Hun dumpet samboeren min, og han brukte tid på å komme over det. Men også han sa at forholdet aldri fungerte, og at ting er mye bedre med meg. Jeg kan ikke si annet enn at det gikk bedre etter hvert. Ta tiden til hjelp og fokuser på det han sa. Sur, tverr og lite sex. Mange bruker tid på å komme over forhold som ikke har fungert, for å forstå hva de gjorde galt. Det kan være derfor det tok en stund for han og bli ferdig med det.
Gjest Sunheart Skrevet 18. mars 2013 #12 Skrevet 18. mars 2013 Exer betyr ingenting. Har sagt: jeg elsker deg, til mine tidligere exer. Men det betyr ikke at jeg elsker dem nå lengre. Nå er det bare kjæresten jeg elsker. Fortiden vil alltid være der, men det er i fremtiden vi skal levei. Så det er bortkastet å tenke tilbake og gruble, selv om jeg faktisk skjønner tankegangen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå