Gå til innhold

Legevakta Graviditetstest?

Gjest Blåbær

Anbefalte innlegg

Gjest Blåbær

Hei. Er det noen som vet om man kan sjekke om man er gravid hos legevakten?

Føler det er litt å presse inn noe de ikke har tid til.

Men fastlegen min hadde ikke time før om 5 uker.

Alternativet da er en drop-inn time hos han.

Sist jeg gjorde det satt jeg i 6 timer.

Syntes det er vanskelig å spørre sjefen om fri en hel dag, i tilfelle jeg risikerer å vente så lenge igjen.

Jeg er for sein med mensen, og fått ikke gravid på claireblue. Men nå har jeg ikke hatt mensen siden midten av januar, Og jeg vil jo gjerne vite hva som skjer!

Hva er liksom steget å ta når fastlegen ikke kan?

Han er jo booka! Da kommer jeg ikke inn med det første uansett når jeg møter opp!

Legevakten kan jeg sitte så lenge jeg vil etter arbeidstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes legevakt er litt drastisk for å ta en test.

Hvor gammel er du? Kan helsestasjon for ungdom være et alternativ?

Må du inn til legen for en slik test? Kan du ikke ta testen hos helsesekretærene på legekontoret? Legen kan muligens rekvirere testen og så får du tatt den hos de uten å måtte ha time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kan syklusen vente på seg, uansett hvor regelmessig den har vært før. Det er "vanlig" at det av og til i livet tar opptil 6 mnd mellom mensen. Og det er uten at det trenger å være noe galt.

Det trenger heller ikke være noen familie historie på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke dratt til legevakten for det. Hadde jeg vært deg hadde jeg møtt opp på legekontoret på sånn "akutt time" som er med en gang de åpner (de fleste legekontor har dette). Så hadde jeg sagt i skranken at du trenger og ta en GT, for du har ikke fått mensen som du skulle hatt for lenge siden, og er beskymret for dette. Evnt andre tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbær

Syntes det er rart at hun som svarte meg på tlf på legekontoret ikke kommer med noen av disse forslagene.

Fikk bare plent nei. Når din fastlege ikke har tid må du ta den timen du får.

-Jeg sa fra at jeg må jo vite om jeg er gravid eller ikke innen den tid!

Men da var det drop-inn. Ikke akutt-time som ble foreslått fra henne.

Og at jeg da måtte vente som de andre. Og det kan ta lang tid. Dvs. En dag borte fra jobben.

Er dette vanlig?.

Jeg fikk time hos samboeren sin fastlege nå. Til i morgen.

Jeg er 30 år. Og ikke ofte syk som dere sikkert skjønner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rart legekontor du har. Du kan jo ikke vente 5 uker på graviditetstest når en evt abort må skje før 12 uker! Bra det ordnet seg. :-)

Anonym poster: 25ec4aea4f1a4a248104485c99efbd9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Amber Rose

5 uker?? Det var drøyt. Hva med folk som er syke? De er vel friske eller har strøket med innen de får kommet seg inn til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må vel ikke inn til legen for å få dette bekreftet? det måtte hvertfall ikke jeg : )

hos meg tok dem test og blodprøve på laben og da dette bekreftet graviditet satt dem opp time til lege hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mitt legekontor ( og andre jeg vet), så er det "akutt/drop in" time fra de åpner dørene 8(noen plasser 7), og til 8.30 (noen plasser til 8).

Godt at du fikk time hos samboeren din. Håper de finner ut av det og at det ikke er noe å beskymre seg for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En test hos legen er like sikker som hjemmetestene. Det eneste legen kan gjøre i tillegg er å ta en blodprøve.

Men om du har fått en negativ test nå nylig så kan du stole på den.

Anonym poster: 14d338084d433e16046aa28e3d9dc1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...