Gå til innhold

Har du en tomt til overs? ¤drømmen om egen bolig¤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppretter denne tråden hovedsaklig for å motta tipps da drømmen om bolig virker mer og mer fjern.

Kort om meg i min situasjon, er en dame på 29,er aleneforsørger,

jeg er ung ufør og har bare deler av skolen fullført da jeg fallt ut i fra utdannelsen min.

Jeg har ingen oppsparte middler,lever på minstesatsene og har heller ingen bsu konto fra gammalt av da jeg ble nødt å tømme denne for å få hjelp av komunen under søknadsprossessene når jeg skulle inn på ung ufør.

Og har heller ikke kontakt med familie,så hjelp og råd mangler stort sett.

Nå går jeg videre over på varig uføretrygd iløpet av året,og sitter her nokk en gang med ekko ihodet og vrir tankene mine ang bolig drømmen da ekkoet består av dette får du ikke til dette har du ikke råd til og virkeligheten er at en betaler fast 7000 i mnd utenom strøm og komunale avgf,

har sittet med nettkalkulatorer lest regler hos husbanken,tenkt på hvor mye og lenge en kan spare,

men jo mer jeg leser jo mer demotivert blir jeg,

er det rom for sånne som meg i dagens bolig marked??

har vi en sjangse til å oppfylle drømmen? finnes der andre instanser å finne støtte ifra enn husbanken?

hvordan gå frem endten eller??

Drømmen er å eie et lite hus max120kv/med hage evt minismåbrukt i landlige omgivelser,

hvor en kan bygge opp noe som en kan være stolt over,hvor en betaler ned til seg selv og sin familie, hvor et nytt liv kan starte,hvor en ny generasjon kan starte å bygge det trygge stedet til familien som man skulle vert født inn i i utgangspunktet. hvor man kan pleie hagen,hvor en kan pleie sjelen og kansje ha en hønns eller to :)

Tar imot alle råd og tipps og tomter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...