Gå til innhold

Uff-Grønne fingre...


Snorkie

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt et totalt renoveringsobjekt som vi flyttet inn i nå i mars. Hovedutfordringen vår er at ingen av oss er så veldig kreativ på hagefronten(selv om lysten til å lære er der da :wink: ). Hagen har stått urørt siden 1994 :o Er det noen som har noen gode begynnertips? Vi snakker jo ikke om gress, men om 50 cm høye ugress. Tomten er svakt skrånende, og vi har tenkt å lage uteplass som også er barnevennlig. Det er et stort epletre der fra før, men jeg kunne gjerne ha tenkt meg mer frukt/bær/grønnsaker. Hva er lettest å starte med for en grønn nybegynner? Og når gjør vi hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Kjenner til problemet med overgrodd hage ja, sliter med det samme selv og har ikke mye hageerfaring fra før. Min hage er også skrånende, men har engang vært godt holdt og er full av rare vekster. Jeg har begynt med å finne ut hva jeg skal fjerne, klippe busker og trær etc. Så har jeg planlagt hva jeg vil ha, urter, grønnsaker, roser og bærbusker. Så har jeg sett hvordan solen beveger seg i hage. Hvor er det mye sol, skygge etc. og har planlagt utplanting der plantene vil trives best. Har kjøpt en notisbok der jeg skriver ned alle ideer og tegner bed :-) Har håp om at resultatet skal bli bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...