blå Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Hei dere Jeg har en fireåring som er sint hele tiden. Han skriker og kjefter og truer med både det ene og det andre. Han er sinnna fra han står opp til han legger seg. Jeg har snakket med barnehagen og med legen, men alt er normalt med gutten. Han er ikke like sint i barnehagen, men kan få noen anfall innimellom. Jeg prøver alt jeg kan og ikke være sint, men snakke rolig, klart og tydelig til han. Er det bare at han er fire år? (hans eldre søsken har ikke vært på denne måten) Hvordan er det beste å takle dette? Vet det er mange her med mye erfaring. tusen takk for hjelp blå
Tullepia Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Det handler jo både om personlighet og modenhet, og kanskje også dagsform. Kanskje er det noe som plager gutten som du ikke kjenner til, og som gjør at han reagerer som han gjør? Sykdom og diagnoser ser ut til å være utelukket, så sannsynligvis har du en hissig liten gutt som kanskje er sliten og ikke kjenner andre måter å reagere på. Kanskje trenger han klare grenser. Det er ikke farlig å være sint, sinne må være lov. Men gutten må lære at det finnes grenser. Han får heller sitte alene på rommet og sture enn å kjefte og true i stua. Prøv å aktivisere gutten, kanskje kjeder han seg? Eller kanskje trenger han å bli sett. Snakk med ham om hvorfor han er sint. Si at du forstår at han er sint, men at han ikke får lov til å gjøre hva som helst. Sett tydelige grenser for hva som er greit å gjøre og ikke.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Vil tro at denne gutten er veldig intelligent, og derfor frustrert over denne utviklingen som foregår inni han. La han være sint og få rase fra seg. La han få all del ikke brenne inne med frustrasjonen og bli overlatt til seg selv pga dette. Han må få tatt det ut i trygge omgivelser, som er dere. Dette vil han vokse av seg. Han blir nok en smart, ung mann tipper jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå