Ghost Hunter Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Jeg har flere ganger bestilt extension i nr 4. Da har fargen vært brun, varm med litt rødt i. Ganske fin farge. I det siste har jeg hatt en ganske lys farge, som jeg jo egentlig har vært fornøyd med, men så bestilte jeg nytt hår i farge 3. (som er litt mørk brun, har hatt den før) Uansett, jeg farget håret nå i kveld, for jeg trenger håret i morgen. Jeg brukte nr 4 (for håret mitt blir alltid noe mørkere enn det skal, derfor tok jeg ikke 3) Og jada, her sitter jeg med SVART hår, med antydning til BLÅTT. Det ser jo grusomt ut, jeg ser ut som en trollmann Men har brukt nr 4 i hårfarge før, men i et annet merket. Da har det ikke blitt sånn... Så jeg bare lurer, er det noe jeg har misforstått eller er det egentlig ikke noe ordentlig system for hårfarger? Og kanskje viktigst av alt...hvordan få fargen ut av håret så fort som mulig? Hjelper det å pakke håret inn i et vått håndkle i natt? Ikke at jeg skjønner hvordan det skulle hjulpet, men
Minya Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Dessverre er det fullstendig anarki i hvilke tall som tilhører hvilke farger i de forskjellige fargemerkene. Da jeg brukte Natea (nå Nutrisse) for mange år siden, brukte jeg nr 1 Svart, jeg har også brukt nr 2 som også var svart. Nå bruker jeg Live Colour XXL, som har 99 Deep Black. Det er ikke noe rart at folk blir forvirra.
Ghost Hunter Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke får et ordentlig system for sånt. Hadde vært så mye bedre:P
Madison_00 Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 I teorien er det jo et ordentlig system, 1-10 hvor da 1 er mørkest (sort) og 10 er lysest (platina blond). Tallet som står bak komma står for hvilken undertone fargen har - altså om den er kald eller varm. En farge med kald tone vil alltid virke mørkere enn en farge med varmt skjær. Det er ekstremt viktig å se på tallet bak komma, da det kan gjør en stooor forskjell. Er du sikker på at du har valgt en ren nr. 4 uten kommatall? Eller at du før har brukt en varm 4 og derfor virket det lysere før? I tillegg er det helt klart forskjeller mellom de forskjellige merkene. Min personlige erfaring er også at toning (semi permanent farge) ofte har blitt mørkere enn en permanent farge med samme fargenummer. Det er umulig for deg å farge deg tilbake til en lysere farge nå, det må avfarges, noe som er et rent helv... spør du meg. Det du kan gjøre er å gå til en frisør og spørre om det er mulig å nøytralisere det kalde skjæret i håret ditt, og evt. om det er mulig å få til et varmere skjær i stedet. Tynne, tynne lyse striper med hette kan også hjelpe, men de må farges eller tones slik at det ikke blir hvitt og håret ditt ser grått ut. Blåskjær vaskes ofte ut, jo sunnere håret ditt er jo fortere. Men er redd det ikke er noe du kan gjøre hjemme med en gang som vil ta det vekk. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå